TRX+K&N+ART=Ombestyckning=?

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Alla ni där ute som kört TRX med K&N-filter(el. liknande) och öppna ljudförbättrare plus Dynojet, hur ser eran fugge bestyckning ut???
Jag har själv problem med att grenrören börjar glöda vid några minuters varmkörning på tomgång, vilket jag tror beror på mager blandning. Finns det någon som vet nåt, min kompis säger att jag har "ägarnoja" men man vill ju veta om hojen får soppa. :skrämd

Mattias
 
Låter ungefär som samma moddar som jag hade på min TRX. Dynojet, KN och Bos slipon.

Jag hade huvudmunstycken #144, nålclipset i 2:a spåret uppifrån, blandskruvar 2,5 varv ut, och så hade jag tagit upp lite extra hål in till luftboxen.
 
Glödde dina rör?
 
Glödande rör är som du säger tecken på för mager blandning. Med tanke på att du tar in mer luft och har kapacitet att få ut mer luft så är det ingen vild gissning att du vill ha in mer soppa också.
 
Jag har #148 i huvudmunstycke, nål i andra spåret och blandskruven 2,5 varv ut. Blandskruven kanske ska ut lite till? Kan flottörnivån spela in, den har jag inte kollat?
 
Jo när jag rullar ut ur garaget så får hojen stå på tomgång medan jag stänger, släcker, låser, tar på mig hjälmen osv. På den tiden hinner rören bli lite mörkröda......? :gnissla
 
lunamod skrev:
Jo när jag rullar ut ur garaget så får hojen stå på tomgång medan jag stänger, släcker, låser, tar på mig hjälmen osv. På den tiden hinner rören bli lite mörkröda......? :gnissla

Jag tror att K-Micke hade nåt helt annat i tankarna... Du får tänka på att SH.com är fullt av massa fula gubbar :tungan
 
lunamod skrev:
Alla ni där ute som kört TRX med K&N-filter(el. liknande) och öppna ljudförbättrare plus Dynojet, hur ser eran fugge bestyckning ut???
Jag har själv problem med att grenrören börjar glöda vid några minuters varmkörning på tomgång, vilket jag tror beror på mager blandning. Finns det någon som vet nåt, min kompis säger att jag har "ägarnoja" men man vill ju veta om hojen får soppa. :skrämd

Mattias
Tändningen kan vara för lågt ställd.
 
Jag tror att K-Micke hade nåt helt annat i tankarna... Du får tänka på att SH.com är fullt av massa fula gubbar
Jo jag hajar det nu, men när man sitter och :gnissla så är man ju lite :kocko emellanåt.

K-Micke har du koll på om dom bytte lågfarts munstyckena vid bänkningen och vad kostade kalaset?

Mattias som tackar alla hjälpsamma SH:are :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
lunamod skrev:
K-Micke har du koll på om dom bytte lågfarts munstyckena vid bänkningen och vad kostade kalaset?

Nej dom byttes inte, bara huvudmunstycken, trottelnålar och trottelfjädrar.
Jag monterade grejerna själv. Dynojet och KN-filter kostar väl 1500-2000:-, sen bänkkörning ca 500-700:-.
 
Tja!
Har andra förgasare på min, men vad jag sett/hört ska TRX:en gå fett original så att man inte behöver bestycka om, iofs utan luftburksmod. Låter ändå som den går magert. Hur är den att starta? Måste du köra länge på lite choke innan den går rent på lågvarv (<3000)? Inga läckor vid insugsgummin eller liknande?

Jag pyntade 2500 för DynJet körning, tre repor har det blivit innan jag blev nöjd och alla ingick i priset. Klart nöjd med den investeringen!

/Hasse
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top