TRX import, hjälp

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Ska nästa vecka till Tyskland och jobba några dagar. Och lyckligtvis så ska jag åka lastbil och den kommer vara tom på hemresan. Då slog mig tanken att det vore ett utmärkt läge att ta hem en billigare mc.
Jag har hittat en TRX som verkar intressant och jag har mailat killen. Det verkar ok.

Nu kommer frågorna, (som varit uppe här förut) man ska tydligen kolla att ramnummer stämmer med det tyska regbeviset?
Var sitter ramnummret på en TRX? Och finns det någon risk att det är fifflat med?

Är det något annat man bör titta extra noga på som är sjukdomar på dom hojarna? Allt jag vet är att däck, kedja, drev och bromsbelägg är nytt. Den har rullat 3500 mil.

Bladerunner skrev:
Ska nästa vecka till Tyskland och jobba några dagar. Och lyckligtvis så ska jag åka lastbil och den kommer vara tom på hemresan. Då slog mig tanken att det vore ett utmärkt läge att ta hem en billigare mc.
Jag har hittat en TRX som verkar intressant och jag har mailat killen. Det verkar ok.

Nu kommer frågorna, (som varit uppe här förut) man ska tydligen kolla att ramnummer stämmer med det tyska regbeviset?
Var sitter ramnummret på en TRX? Och finns det någon risk att det är fifflat med?

Är det något annat man bör titta extra noga på som är sjukdomar på dom hojarna? Allt jag vet är att däck, kedja, drev och bromsbelägg är nytt. Den har rullat 3500 mil.

Bra val av hoj!
Ramnumret sitter uppe till höger på ramen just vid styrhuvudet. För att det ska vara en Europamodell så ska det börja på 4UN och sedan en radda siffror.

En sak du ska vara väldigt noggran med är att kolla vilket kW tal som står i regbeviset. Anledningen är att i Tyskland såldes TRX med 61kW i regbeivset istället för de 57 kW som står i Sverige. Om det är 61 kW så hamnar hojen i Försäkringsklass sex och inte i femman som den ska göra. Detta går att få ändrat men det kräver en del trassel vad jag förstått.

När du ändå är i Tyskland så ska du åka förbi en firma i Hamburg som heter Kedo. Där kan du köpa en massa godis till hojen. Kolla in deras utbud och adress på www.kedo.de

Lycka till!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back