TRX 850 turbo mm.

Fick dit nya svingen idag, men bilderna blev kass, så de kommer imån ist.

Precis, upp med dom kassa nu, sen upp med dom bättre imorrn. Chop! Chop!

Bilder

1, Äntligen!
2, Här fick jag mecka dit en lagerdistanstryckplattatratt eller vad man ska kalla det :confused: Vr-8'an gjorde en hjälteinsats & svarvade till den, men jag hade för bråttom att sätta ihop allt, så den kom inte med på kort.
3, Schwiiing
4, Värry najs! wilbers lull-lull dämpare fyller ut hålrummet finfint

Bifogat

• gifta-3.jpg
    gifta-3.jpg
    222.3 KB · Visningar: 264
  • gifta-med-pil.jpg
    gifta-med-pil.jpg
    208.2 KB · Visningar: 270
  • gifta-1.jpg
    gifta-1.jpg
    220.6 KB · Visningar: 225
  • gifta-2.jpg
    gifta-2.jpg
    206.7 KB · Visningar: 254
Bilder
2, Här fick jag mecka dit en lagerdistanstryckplattatratt eller vad man ska kalla det :confused: Vr-8'an gjorde en hjälteinsats & svarvade till den, men jag hade för bråttom att sätta ihop allt, så den kom inte med på kort.

Här sliter man i sitt anletes svett och så kommer inte den finaste biten på hela monteringen med.........:huvet

/J

Det det blev ju super! Riktigt läcker sving! Har du nån aning om hur hög den kommer bli bak?

Nu måste du ju sätta den i ramen, fort fort! :tummenupp

Det det blev ju super! Riktigt läcker sving! Har du nån aning om hur hög den kommer bli bak?

Nu måste du ju sätta den i ramen, fort fort! :tummenupp

Tackar :)

Höjden vet jag int än. Får justera det med dogbones senare. Får se om jag får lite tid över i helgen till att trycka dit allt i ramen. Det viktigaste är ju att jag vet att den passar nu :fyllisar

Kul att se att det går framåt för dig....Följer med spänning...

Tackar! Ngt nytt projekt på gång?

Last edited:

Höjden vet jag int än. Får justera det med dogbones senare.
...
Tja, en del får ju saker ur händerna så småningom, andra, som jag, lyckas skjuta upp allt till oändligheten (typ bromsskivorna...). Snyggt, ska bli j-vligt kul att se slutresultatet.

Apropå höjden, jag vet ingenting om sånt knappt, men läste på liiite när jag skulle ha dit min Öhlinare. Tydligen kan progressiva länkage påverkas en hel del av dogbones/höjd? Dvs att den kan komma in i "icke-optimalt" arbetsområde. Som sagt inget jag är säker på hur/om det blir så, men kan ju vara värt att kolla upp, synd om Wilbersen inte kan nyttjas på bästa sätt.

Tja, en del får ju saker ur händerna så småningom, andra, som jag, lyckas skjuta upp allt till oändligheten (typ bromsskivorna...). Snyggt, ska bli j-vligt kul att se slutresultatet.

Apropå höjden, jag vet ingenting om sånt knappt, men läste på liiite när jag skulle ha dit min Öhlinare. Tydligen kan progressiva länkage påverkas en hel del av dogbones/höjd? Dvs att den kan komma in i "icke-optimalt" arbetsområde. Som sagt inget jag är säker på hur/om det blir så, men kan ju vara värt att kolla upp, synd om Wilbersen inte kan nyttjas på bästa sätt.

Det ger sig :). 20mm +/- kan man ju ändra benen utan problem. Och sen har min vikt ändrat sig från optimalt arbetsområde åxå hehe.

Snyggt! Blev det en såndär lagerdistanstryckplattatratt som du tänkte från början? -fortsätt såhär så kan det bli hoj innan midsommar :yoparty

Höjden vet jag int än. Får justera det med dogbones senare. Får se om jag får lite tid över i helgen till att trycka dit allt i ramen. Det viktigaste är ju att jag vet att den passar nu :fyllisar

Tackar! Ngt nytt projekt på gång?

För min del så blir det lugnt några år sen får vi se vad som händer...

Det ger sig :). 20mm +/- kan man ju ändra benen utan problem. Och sen har min vikt ändrat sig från optimalt arbetsområde åxå hehe.
Glöm vad jag skrev... Det är när man ändrar höjd med fjäder (hårdhet/längd) som länkaget påverkas. Med hundbenen kan du ändra hur du vill. Feltänk i upphetsningen från min sida...

Vad tror ni om denna design på undre kronan? Bara en snabb skiss än så länge. Det ska dit lite radier på kanter och hålet för styrstammen ska få en krage likt hålen för gaffelbenen. osv.

Tackar Christoffer på jobbet så mycket för hjälpen med Inventor :tummenupp

Bifogat

• bild3.jpg
    bild3.jpg
    109.5 KB · Visningar: 118
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    129 KB · Visningar: 120
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    103 KB · Visningar: 113
Last edited: