TRX 850 turbo mm.

liten update

Jo men, så får det bli!
Har ett helsystem MAB + FCR 41:orna att avyttra så det borde generera en bra slant....sålde mina högt dragna pipor som betalade turbon. Borde inte bli så (jäkla) mycket mer...

Men du får ligga i med kameran och info för jag vill kopiera så mycket som möjligt. Plenum och pipor är väl egentligen det enklaste?
Rördragningar och inställning det jobbiga!?

Hejda mig om jag tänker helt fel....men borde man inte kunna använda original downpipes och svetsa om skiten??

Har extra kolvar + cylinder som jag börjat jobba på....rengöring honing och nya ringar. Sen har jag ett specialkit kammar från kentas som ligger och väntar....lyfter högre och håller öppet längre än deras YAM9 kammar (som jag faktiskt har installerade nu och också skall avyttras!)

Får ta och byta emulsionsrör i fuggarna då dom är kass....och allmän översyn. Har ju legat 1,5 år sen jag tryckte dit FCR.

Nåväl, man har nog skaffat sig saker att göra iaf! :tummenupp

Jepp. Rördragningen är/var det jobbigaste för mig iaf. Vissa får ju det att se så satnas enkelt ut haha. Har iaf lite info du kan få så att du inte gör samma misstag som mig...

Var ute en sväng i garaget idag. Behöver bara beställa ngr alukrökar till, så ska tryckröret meckas ihop :)
 

Bifogat

  • nästan1.jpg
    nästan1.jpg
    127.2 KB · Visningar: 244
  • nästan.jpg
    nästan.jpg
    118.1 KB · Visningar: 300
Jepp. Rördragningen är/var det jobbigaste för mig iaf. Vissa får ju det att se så satnas enkelt ut haha. Har iaf lite info du kan få så att du inte gör samma misstag som mig...

Var ute en sväng i garaget idag. Behöver bara beställa ngr alukrökar till, så ska tryckröret meckas ihop :)

Du bör klara dig på 3 90 böjar med stora radien och en bit rakt rör.

Gjorda mitt rör förra veckan på samma sätt som du med en slang som provdragning.:tummenupp
 
Jepp. Rördragningen är/var det jobbigaste för mig iaf. Vissa får ju det att se så satnas enkelt ut haha. Har iaf lite info du kan få så att du inte gör samma misstag som mig...

Var ute en sväng i garaget idag. Behöver bara beställa ngr alukrökar till, så ska tryckröret meckas ihop :)

ALL info mycket uppskattad!! :tummenupp
Hur du göra med dumpventil?? Ser inget uppenbart på bilderna...
....och du har ingen bild på gasaranslutningarna i plenumet va!?
 
Last edited:
Du bör klara dig på 3 90 böjar med stora radien och en bit rakt rör.

Gjorda mitt rör förra veckan på samma sätt som du med en slang som provdragning.:tummenupp

Visst är det smidigt att måtta med slang? Synd att den inte håller trycket bara... :)

Fick det till 3 90 med kort radie och en 45'a

ALL info mycket uppskattad!! :tummenupp
Hur du göra med dumpventil?? Ser inget uppenbart på bilderna...
....och du har ingen bild på gasaranslutningarna i plenumet va!?

Dump och waste gate är intregerade i snurran. Kommer köra så tillsvidare iaf. Tror jag... hehe
 
Last edited:
Dump och waste gate är intregerade i snurran. Kommer köra så tillsvidare iaf. Tror jag... hehe

Åh fanken, har du bild eller så?
Måste ju ligga precis innan kompressorfläkten då. Har jag aldrig sett....fast det är klart....helt ny Värld för mig det här!! :tuttar

....men borde det inte vara bättre att göra sig av med backtrycket så nära plenum som möjligt för att inverka så lite som möjligt på fläkten?

...såg även en smart anordning på den där turbohoj sidan....
Ventil som tillåter bågen att suga luft på låga varv för att få drag från lägre varv. Tror det skillde 3-4500!!

Har även försökt använda programmet på sidan för att räkna ut vad för tryck man behöver....men inte fattat det än....*hmmm*
 
Åh fanken, har du bild eller så?
Måste ju ligga precis innan kompressorfläkten då. Har jag aldrig sett....fast det är klart....helt ny Värld för mig det här!! :tuttar

....men borde det inte vara bättre att göra sig av med backtrycket så nära plenum som möjligt för att inverka så lite som möjligt på fläkten?

...såg även en smart anordning på den där turbohoj sidan....
Ventil som tillåter bågen att suga luft på låga varv för att få drag från lägre varv. Tror det skillde 3-4500!!

Har även försökt använda programmet på sidan för att räkna ut vad för tryck man behöver....men inte fattat det än....*hmmm*

Finns en bild på turbon i 1'sta inlägget.
 
Känns som att det var ett tag sedan det händå något i denna tråden, hur går det med bygget??
 
Han är för jävla slööö men det går framåt i sakta mak....

/J

A, men det beror ju på att du slarvar bort mina grejjer hela tiden... :arsele

Men som sagt, det går sakta framåt. Trots många timmar i garaget...
 
Vafan, är du inte klar än? :D Snart sommar ju! :tummenupp
 
Jag vet. Det är förjäffligt. Inte nog med att jag är lat som fan, jag har oflyt också hehe.

Hehe, det är bara att ta sig tid, bita ihop och skruva på! Hinner du till sommaren?
 
It's ALIIIIIIIVE!!

Ja tråden alltså. Inte hojjen.... :D

Så go'vänner, nu har jag bråkat lite till i garaget.

Sågat och filat alurör till förbannelse, men tror jag fått till det rätt bra.

1, tryckrör
2, tryckrör igen
3, öh...tryckrör...
4, luftfilter bakifrån
5, luftfilter framifrån
6, 3" helsystem :D

Hoppas jag får loss pengar så jag kan beställa tigsvets i veckan. Lite lättare att svetsa på plats än att lämna in en påse rör hos svetsaren.

Ska ut till garaget i morgon igen och förhoppningsvis göra bakramen klar för pulverlack
 

Bifogat

  • tryck1.jpg
    tryck1.jpg
    128.5 KB · Visningar: 321
  • tryck2.jpg
    tryck2.jpg
    123.2 KB · Visningar: 219
  • tryck3.jpg
    tryck3.jpg
    128.7 KB · Visningar: 227
  • filter-bakfran.jpg
    filter-bakfran.jpg
    125 KB · Visningar: 265
  • filter-framfran.jpg
    filter-framfran.jpg
    104 KB · Visningar: 308
  • avgas.jpg
    avgas.jpg
    125.2 KB · Visningar: 354
Är det inte bättre att dra med hela hojen o grejorna till någon som svetsar.

Kan du inte montera en sån TRX800/850 turbomotor i en Aprilia RS250 :smasha
 
Ja tråden alltså. Inte hojjen.... :D

Så go'vänner, nu har jag bråkat lite till i garaget.

Sågat och filat alurör till förbannelse, men tror jag fått till det rätt bra.

Hoppas jag får loss pengar så jag kan beställa tigsvets i veckan. Lite lättare att svetsa på plats än att lämna in en påse rör hos svetsaren.

Ska ut till garaget i morgon igen och förhoppningsvis göra bakramen klar för pulverlack

Ser bra ut!!
Låtom oss bedja att det blir uppstart snart!!!
eusa_pray.gif
 
Hehe, det är bara att ta sig tid, bita ihop och skruva på! Hinner du till sommaren?

Vet ej, men hoppas det.

Det blir ju riktigt bra det där:tummenupp
Väntar med spänning på slutresultatet.....
Kör hårt:yoparty

Tackar!

Är det inte bättre att dra med hela hojen o grejorna till någon som svetsar.

Kan du inte montera en sån TRX800/850 turbomotor i en Aprilia RS250 :smasha

Nä, det är ju roligare att svetsa själv med egen tig :)

Tror motorn är för tung för att vara rolig i ett så kul chassie. Gillar trx-chassiet efter mina mods.

Ser bra ut!!
Låtom oss bedja att det blir uppstart snart!!!
eusa_pray.gif

Med mina vänner: the haunted, slayer och danko jones får man bra fart i garaget. Dessutom driver dem garagets rockabilly-falang till vansinne hehehe.

Kvar att göra för uppstart är: 1, fixa olja till och från turbo. 2, bestycka om för e85. 3, trycksätta fuggarna. 4, fixa bensinpump och koppla in btr'n. Säkert massa mer, men det vägrar jag att inse just nu...
 
Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top