TRX 850 möter R7

  • Thread starter Thread starter KRK
  • Start date Start date
Laila skrev:
Jag är en dessa lyckliga TRX-ägare :banana Har en röd/svart 97:a, mätaren står på 2800. Har haft hojen i två sommrar och jag tänker fortsätta ett tag till.

Varför en TRX?
-Tjej, 165 som vill både nå ner och fram
-Underbart ljud när man slänger på slip-on
-Svackor i registret är lätt fixade med slip-on och ombestyckning
-Kurvig väg=lång näsa till många andra
-Vettig försäkring, 2800 helförsäkring helår (Bilsport MC)
-Behöver inte mekas för ofta och för dyrt
-Funkar på bana, stor väg och liten väg

Ventilerna har blivit kollade nu i vinter, inget problem men insug men avgas var ett gränsfall till för litet spel. Slutade med att vi inte bytte eftersom då hade det blivit fel åt andra hållet.

Lite kinkig på vilken olja man stoppar i, jag har kört helsyntet eftersom jag kör länge och "rätt" hårt. Castrol funkar inte, men Shell och Mobil1 funkar, Castrolen brinner/försvinner av någon anledningen som jag inte är kunnig nog att förklara men enligt verkstad så är det så ibland.

Köpte hugger och motorspoiler i höstas och de kom från lack igår, gissa om jag längtar till körbara vägar?????? JAAAAAAAAAAA :hihi

var fick du tag på spoiler och hugger??
 
Rickard skrev:
*Bakhjulsåkning är inga problem om man börjar på 1:an. Men självklart gör begränsade effekten (83 hk) att TRX'en inte är världens bästa bakhjulshoj. Men den är nog den bästa fkl 5 bakhjulshojen (RD 350 är för rapp och SV 650 är ju ännu slöare än TRX'en).


Så vikten har inget med det att göra?
Min SV lämnar nästan 72 häst på hjulet och väger några kg mindre än din, tror nog att de känns rätt så likvärdiga..

//A.
 
UnderDOG skrev:
Så vikten har inget med det att göra?
Min SV lämnar nästan 72 häst på hjulet och väger några kg mindre än din, tror nog att de känns rätt så likvärdiga..

//A.
Det ligger det förmodligen nånting i... En nyfiken fråga: du har mätt upp din SV, vad ger den i vridmoment? 10 extra hkr i TRX uppvägs av nåra kilo mer, vad skiljer det i vrid?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top