Trumslagare på Sporthoj!

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Såg att det fanns en gitarristtråd och tänkte att då kan vi väl starta en trummistråd och tipsa om lite sköna skinn och stockar...
Saknar ett bra Trumforum, finns det nåt?
Jag vet att det finns en hel del skinnkliare där ute så skriv upp er här.

Kör samma upplägg som i gitarristtråden

*Har spelat av och till i 14 år.
*Har tidigare spelat i hårdrockscoverband. Spelar nu lite mer svängig rock.
*Drums: Spelar nu på Gretsch Catalina Rock Silver sparkle nytt för i år. 26" rockar! Har även ett gammalt Sonor Phonic-kit.
*Virvel: Medföljande Gretsch 5½ trä. Skaffar nog Pearls Ian Paice snart.
*Cymbaler: Blandade Zildjian, försöker uppdatera allt till A Custom vartefter.
*Stockar: Ahead 5A
*Pedaler: Dubbel DW7000 av okänt årtal. Vill ha Iron Cobra, men ska man ha Power- Rolling- eller Flexiglide?
*Övrig HW: Mestadels Tama.

Bifogat

• gretsch.jpg
    gretsch.jpg
    21.1 KB · Visningar: 76
Wehoo! Är gitarrist i grunden men började lira trummor mer på allvar när Jag lyckades söka in på Rytmus i mitten på 90-talet. I början var det mest påvermetall och Jag skaffade ett Sonor designer series med dubbla kaggar och 5 pukor hö hö.

I dagsläget gör vi pubertal collageroch ala LA och i somras fick Jag äntligen mitt sett Jag beställde i förra vintern...

22x18 kagge
12x9, 16x16 pukor
14x5 virvel i alu som låter cp-bra!

Det var viktigt att inte aggera audiofil och beställa med fjollpukupphängningar utan golvpukan skulle stå på ben och hängpuksfästet sitta borrat i kaggen!:tummenupp

Fina trummor btw SuperMicke

Bifogat

• DSC00562.jpg
    DSC00562.jpg
    92.5 KB · Visningar: 60
Last edited:
Lirade som mest på det glada 90-talet. Kortet är därifrån också....
Vad som saknas på bilden är en 22" K Zildjian Ride. Annars ett väldigt ordinärt trumset. Ska försöka göra mig av med det, men har inte hjärta till det...

Bifogat

• ludvig1.JPG
    ludvig1.JPG
    32 KB · Visningar: 54
  • ludvig2.JPG
    ludvig2.JPG
    29.3 KB · Visningar: 43
Har lirat i 14 år, men har lagt det mer eller mindre på hyllan p.g.a. problem med hörseln (jo, rätt typiskt).

Har lirat i diverse speed/trash-garageband, mest covers, och även i lite olika musikkårer genom åren.

Wehoo! 22x18 kagge
12x9, 16x16 pukor
14x5 virvel i alu som låter cp-bra!

Fina trummor btw SuperMicke

Tackar detsamma. Är DW så trevliga som jag tror att dom är? Har aldrig provspelat ens.

Lirade som mest på det glada 90-talet. Kortet är därifrån också....
Vad som saknas på bilden är en 22" K Zildjian Ride. Annars ett väldigt ordinärt trumset. Ska försöka göra mig av med det, men har inte hjärta till det...

Gör dig inte av med dom! Du kommer ångra det.

Har lirat i 14 år, men har lagt det mer eller mindre på hyllan p.g.a. problem med hörseln (jo, rätt typiskt).
Trist, har du använt hörselskydd? Jag försöker använda det jämnt, det finns ganska stort utbud av bekväma proppar nu. Jag kör på Alpine music safe pro.

Bifogat

• Alpine-Musicsafe-pro-m.jpg
    Alpine-Musicsafe-pro-m.jpg
    40.4 KB · Visningar: 47
Spelade mycket trummor förr.
Funderar på att köpa ett set nu när min son börjar bli gammal nog för att lära sig lite enkla beats.

2 lirare med bra driv.

[YOUTUBE-ID]fHYjTNi0jOM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Jvm2ZzY6WgY[/YOUTUBE-ID]

Har själv spelat en del trummor, men det var säkert 10 år sen :huvet

Men denna killen har koll på slagverket, Mike Terrana:
[YOUTUBE-ID]DIO8oAdOoMA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]H1udqFJYeAM[/YOUTUBE-ID]

Har själv spelat en del trummor, men det var säkert 10 år sen :huvet

Men denna killen har koll på slagverket, Mike Terrana:
[YOUTUBE-ID]DIO8oAdOoMA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]H1udqFJYeAM[/YOUTUBE-ID]

terrana RULES:yoparty han kan banka trummor den gossen:tummenupp

annars gillar jag Nicko McBrain jävligt mkt, han kanske inte rockar så när det kommer till twinpedaler eller dubbelkaggar som terrana och de andra boysen men han är ju jävligt grym med att hantera högerdojan och få det att låta som om att han har twinpeds. tycker att han är en fröjd att se bakom trummorna, han liksom har ett så gott flyt när han spelar åsså ler han hela tiden, det märks att han verkligen gillar att banka trummor:tummenupp

Last edited:
annars gillar jag Nicko McBrain jävligt mkt, han kanske inte rockar så när det kommer till twinpedaler eller dubbelkaggar som terrana och de andra boysen men han är ju jävligt grym med att hantera högerdojan och få det att låta som om att han har twinpeds. tycker att han är en fröjd att se bakom trummorna, han liksom har ett så gott flyt när han spelar åsså ler han hela tiden, det märks att han verkligen gillar att banka trummor:tummenupp

Jag tycker Clive Burr är en betydligt bättre trummis som är väldigt underskattad. Iron Maidens tre första plattor innehåller grymt trumspel, Phantom of the Opera, Killers, Genghis Khan, Purgatory mfl för att inte tala om introt till The Prisoner, för mig är det ett lika legendariskt trumgroove som Black Dog eller Burn är gitarriff.

Chad Smith är en man som är född till att spela trummor, vilket häng, vilka grooves! Synd och skam att RHCP spelar så vansinnigt tråkig tuggumimusik nuförtiden.....och tur att han lirar sessions med gamle Glenn.

http://www.youtube.com/watch?v=fHYjTNi0jOM

Sen har vi ju giganten, trummisarnas trummis, "the Buddy Rich of rock n roll" Ian Paice....lyssna så naturligt, fjäderlätt och melodiskt, i brist på ord som människan spelar.

http://www.youtube.com/watch?v=PsXzzbU6ajQ&feature=related

Jag tycker Clive Burr är en betydligt bättre trummis som är väldigt underskattad. Iron Maidens tre första plattor innehåller grymt trumspel, Phantom of the Opera, Killers, Genghis Khan, Purgatory mfl för att inte tala om introt till The Prisoner, för mig är det ett lika legendariskt trumgroove som Black Dog eller Burn är gitarriff.

clive är inte dålig han eller, finns många duktiga trumslagare därute:tummenupp

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back