Trottelstop

SinkZ

Brist på KK
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Italian lightweight
Tjenare :)

Jag har köpt en rs 125 som var fullpower.
Men mina föräldrar ville ha den strypt och laglig så vi lämnade in den så att den skulle strypas.
Men nu vill jag ta bort det :cdevil
Fick ett papper som det stod att den var strypt med trottelstop.
E d en liten gummigrej på trottelvajjern eller? Hur tar man bort d?
Och så har vi ju den där förbaskade effektsvackan mellan 5-6000 varv.
Läste i en annan tråd att den berodde på cdi-boxen.
Är det så eller kan trottelstoppet orsaka det.
Vilket munstycke ska man ha när den är fullpower? Och om det är några andra saker man ska göra när den är fp kan ni väll säga d.
Är det viktigt att ställa in dom där nålarna som det står om någonstanns?

Juste ja. När jag var ute och körde så kom jag upp i 120 (på mätaren) i en nerförsbacke. Då la den av och började inte accelerera förens vid 90. Varför gjorde den så?

Tack på förhand =)
 
gummibiten e lätt att ta bort.. enda du behöver är en 10- hylsa för två skruvar sen e de ba dra av den försiktigt. ba lite petigt...

förresten har jag samma problem ? jag har själv ostrypt min men ändå toppar den inte mer än 135, när den väl gör det saktar den ned till en viss hastighet eller så lägger den av. Vafan kan de va???!?!?! :confused:
hoppas nån kan lösa vårt problem..
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top