Trottelnål?

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Vet någon vad skillnaden blir med andra storlekar av trottelnålen? det är inte placeringen, utan storleken på nålen är vad jag menar.
Har ett par såna till min dellorto och vill ha lite mer fakta bakom händerna innan jag börjar testa mig fram. :confused:

Last edited:
Trottelnålen är ju som du vet nålformad. Därför släpper den upp mer eller mindre mycket bensin när du höjer eller sänker gasen.

Byter du storlek på nålen så får du helt enkelt ställa in förgasaren igen. Något annat lär inte hända. Så varför byta?

Out_Spinner skrev:
Trottelnålen är ju som du vet nålformad. Därför släpper den upp mer eller mindre mycket bensin när du höjer eller sänker gasen.

Byter du storlek på nålen så får du helt enkelt ställa in förgasaren igen. Något annat lär inte hända. Så varför byta?

Tror det sitter en aldeles "för liten" i storlek. Släpper knappt egenom någon bensin alls, satt ett "större" i min original förgasare lixom...
Observera att dellortos "större" storlek ger mindre nål = mer genom strömning.

Men det vet inget mer om hur det påverkar munstyckerna?

Olika storlekar på nålen borde väll endast ändra när huvudmunstycket öppnas.. Satte en mikuni nål i min i sommras..funkade det också:)

Exakt som nisse säger. Dessutom lär ju spetsens längd och "stigning" ge karaktärsskillnad :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back