Trolls??

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Vad är det här med trollen? Jag har ingen koll på det interna här på sporthoj. Under min sommarledighet så har jag har haft lite mer tid till detta forum och det här med troll dyker upp lite här och där.
Troll.jpg

att någon "trollar" eller är ett troll innebär att man driver/skojar men endå ger ett intryck av att man är 100% seriös i det man skriver..och kan argumentera i oändlighet för sin sak.
T ex Var det någon på garaget.org som gjorde en topic om att man skulle jorda fälgarna i chassiet samt jorda batteriet till sig själv och det gav hör och häpna 50hk extra vid bänkning:hihi..det var en riktigt bra troll tråd för vissa fattade inte att han trolla :yoparty

att någon "trollar" eller är ett troll innebär att man driver/skojar men endå ger ett intryck av att man är 100% seriös i det man skriver..och kan argumentera i oändlighet för sin sak.
T ex Var det någon på garaget.org som gjorde en topic om att man skulle jorda fälgarna i chassiet samt jorda batteriet till sig själv och det gav hör och häpna 50hk extra vid bänkning:hihi..det var en riktigt bra troll tråd för vissa fattade inte att han trolla :yoparty

Tack Castor.
Nu fattar jag vad som menas, det är alltså majoriteten av de som är onödigt aktiva här. De har eg aldrig något med tråden att göra utan vill bara vara med och jävlas med framförallt TS, någon annan man retat upp sig på eller göra sig lustig och förstöra tråden. Nu får jag nog läsa inläggen med ett annat fokus, det är trots allt humor. Jo nog har jag fattat att en del driver med oss men inte att att det var så många.

Här är ett bra exempel på ett riktigt bra troll: http://www.photoshoptroll.com/
Han har en hemsida som verkar vara några studenter som gratis hjälper folk med att redigera bilder i photoshop för att lära sig mer men ja... Troll...

Personligen tycker jag att det är otroligt tråkigt när trådar totalsabbas och diskussionsnivån hamnar under anklarna i nivå. Ser tyvärr inget roligt eller någon "humor" i detta och jag tror inte att det gagnar forumet i stort ett dugg. My two cents.....

//Jan

Personligen tycker jag att det är otroligt tråkigt när trådar totalsabbas och diskussionsnivån hamnar under anklarna i nivå. Ser tyvärr inget roligt eller någon "humor" i detta och jag tror inte att det gagnar forumet i stort ett dugg. My two cents.....

//Jan

Att du ens har tid att skriva här. Ut på vägarna och gasa lite. Du har fortfarande långt hem!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph