TroLliS-film från Rörken

TomK skrev:
Ha! Precis i minsta detalj de spår jag använder på motarden. :tummenupp Det enda som skiljer är att jag har lägre fart på rakan och lite högre i kurvorna.
Skryt, skryt, skryt :whip För mig känns det så här när jag tittar på filmen:

Oj! Precis i minsta detalj de spår jag försöker följa med Daytonan. :tummenupp Det enda som skiljer är att jag hela tiden hamnar i andra spår och har lägre fart både på rakan och i kurvorna... :rodnar

Hörrdu Ugluk, är det exakt realtid i filmen?? Tänkte man skulle ta tid på varven... Nej fy mig :whip Det är ju förbjudet!! :notme
 
Hastigheten är realtid. Tidtagning är inte tillåten på rörken, men hur du sätter reglerna i ditt datorrum är upp till dig.. :brynad
 
n'Lasse skrev:


Hörrdu Ugluk, är det exakt realtid i filmen?? Tänkte man skulle ta tid på varven... Nej fy mig :whip Det är ju förbjudet!! :notme

Hmm, det är ju bara uppvärmningsvarv inget att ta rid på :cool:
Och föresten så har jag redan klockat :rolleyes:
Går inte så fort, men fort :p
 
Snabbaste varvet klockade jag till 51.5......det näst snabbaste till 52.0 (det med omkörning). Nu ska jag hem och kolla vad jag körde förra året (om jag hittar ett rent varv). Har du gjort något åt bakdämparen på cykeln?

Snyggt och snabbt kört förresten :tummenupp
 
Flåklypa skrev:
Snabbaste varvet klockade jag till 51.5......det näst snabbaste till 52.0 (det med omkörning). Nu ska jag hem och kolla vad jag körde förra året (om jag hittar ett rent varv). Har du gjort något åt bakdämparen på cykeln?

Snyggt och snabbt kört förresten :tummenupp

Som sagt jag värmer bara däck än så länge.
Går en hel del fortare sen tror jag :cool:

Jo visst, satt på en öhlinare så den är en aningen bättre nu.
 
TroLliS skrev:
Va, jag trodde jag körde helt andra spår än motarderna.
Men det kanske är bara du som kör så :o

Jag kör utan slide (man vinner inget på det, på Rörken, om man inte kör i EM-tempo och det är det ingen som gör) och då är det nog de optimalaste spårvalen. Att en del andra bryter runt på annat sätt, beror mest på personlig körstil (eller avsaknad av känsla för allt vad spår heter :D ).
 
TomK skrev:
Jag kör utan slide (man vinner inget på det, på Rörken, om man inte kör i EM-tempo och det är det ingen som gör) och då är det nog de optimalaste spårvalen. Att en del andra bryter runt på annat sätt, beror mest på personlig körstil (eller avsaknad av känsla för allt vad spår heter :D ).

Ok, berätta det för min motardkompis.
För du åker fortar än mig med motarden(och massa andra motarder för den delen) va va :whip
 
TroLliS skrev:
Som sagt jag värmer bara däck än så länge.
Går en hel del fortare sen tror jag :cool:

Jo visst, satt på en öhlinare så den är en aningen bättre nu.

Har för mig du åkte på 49,5s för någon vecka sedan - fritt varv och en bit in i passet. Kan inte påminna mig ha noterat snabbare varv för någon gathoj. En 250-räser lär ha rätt drevad kört runt på 48s för några år sedan och mopperacers kör på ungefär de tiderna med. De snabbare på motard åker på 48-50s och så någon enstaka stjärna som klämmer i med låga 47: or eller så (noterat rekord med tvåhjuling är 45-46s om jag minns rätt från Ejdehages och Bodinghs glansdagar).

...och farbor Tom säger: fortsätt klocka tider, men se till att mygla med det så att Conny inte ser. :)
 
TroLliS skrev:
Ok, berätta det för min motardkompis.
För du åker fortare än mig med motarden(och massa andra motarder för den delen) va va :whip

Fast det ser ju coooolt ut med slide :) Att det går långsamt om det inte görs på rätt sätt - dvs, in genom hela kurvan tills man ska gasa ut och då med fortsatt powerslide - det är en annan femma. För mig är det mest en fråga om att inte ha övat tillräckligt för att det ska sitta perfekt och då är det ingen ide att använda sig av det på bana (med avåkningszon fylld med däck och sedan ett stängsel :eek: ).

Jag har inte kört motard sedan i maj - undantaget gårdagens två testvarv - men hade då på det något hala underlaget ungefär 49s på varvet när jag väl bestämde mig för att köra fort. Fortfarande med milsvidd marginal (fegar hellre ur, än kraschar). Siktar på att komma under 48s med nya trimmet - men det lär bli först till våren med tanke på hur lång tid det tar att få tillbaka moppen...

Allt sitter i huvudet. Har man perfekt anpassade däck, bra fjädring och klipp i motorn är det bara mentala spärrar som ska bort. och så en mjuk och vägvinnande körstil :) Lättare sagt än gjort.
 
Varför var det en massa motorcyklar som stod parkerade på banan som du fick sicksacka runt? :D

Kan ju inte vara svårt att köra så där snabbt och bra när man har en sån där värstinghoj :D

Allvarligt, kul att se hur det ska gå till TroLlis :tummenupp
 
:tummenupp Uggeluk, du ä duktig te film´zz - wow :cool:

:tummenupp TroLlis, det ser ju bra utt - när moppen kör runt där på Ring Rörken. Måste du köra så snabbt :p

Kul att se dina spår - dom ser lite rake utt - i förhållende till när jag har åkt efter dig när du värme i gummi-däcken :rodnar

Vi ses snart igen....
 
Tackar för allt beröm

Men den som ska ha ett riktigt tack är Ugluk :tummenupp :bow

Han såg tydligen lite blek ut när jag var ute å brummade med hans kamera på hojen, men han sa att jag inte skulle köra lungt så tok gör vad tok säger :rolleyes:
 
Det var när TL'ens bakdel svajade fram och tillbaka när du bromsade in efter rakan han blev vit i ansiktet.
Varv efter varv. :D

Han stog och röck i svartflaggen... (NOT!) :crash
 
Re: Tackar för allt beröm

TroLliS skrev:
Men den som ska ha ett riktigt tack är Ugluk :tummenupp :bow

Han såg tydligen lite blek ut när jag var ute å brummade med hans kamera på hojen, men han sa att jag inte skulle köra lungt så tok gör vad tok säger :rolleyes:
Nja, jag sa väl "Kör som du brukar" och gick och gömde mig med huvet mellan knäna.. :D
Jag räknade ju inte med att du skulle jaga varvrekord.. :eek:
 
det gick ju bra ju, kameran var ju väl förpackad så inte hade den gått sönder för en ev, lowsider iaf ;o)
 
Bluegreengrey skrev:
det gick ju bra ju, kameran var ju väl förpackad så inte hade den gått sönder för en ev, lowsider iaf ;o)
Nej, det är nog sant. Dom dyra bitarna var ju noggrant inpackade under kutsen och det skulle nog krävas en ganska dramatisk vurpa för att dom skulle kastas ut och slås sönder. Men det hindrar ju inte att man blir lite nervig när TroLliS ska visa sig på styva linan.. :D Skulle ju vara riktigt trist om han gick sönder oavsett om kameran höll eller inte. Hade det inte varit för att TroLliS kör så jämnt, snabbt och vurpfritt skulle jag aldrig ha vågat montera grejerna på hans hoj. :tummenupp
 
Ugluk skrev:
Nej, det är nog sant. Dom dyra bitarna var ju noggrant inpackade under kutsen och det skulle nog krävas en ganska dramatisk vurpa för att dom skulle kastas ut och slås sönder. Men det hindrar ju inte att man blir lite nervig när TroLliS ska visa sig på styva linan.. :D Skulle ju vara riktigt trist om han gick sönder oavsett om kameran höll eller inte. Hade det inte varit för att TroLliS kör så jämnt, snabbt och vurpfritt skulle jag aldrig ha vågat montera grejerna på hans hoj. :tummenupp

Ap ap inte prata om vurpor, du vet när man pratar om trollen så..... :skrämd
 
....när man pratar om trollis så.. dansar affe på bordet ?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top