Trollhättetråden "samåkningar"

Jag ska ta hojen och har ingen lust att köra 45:an, så vi möts i Glimminge sen.

Det är så soligt ute att det måste vara varmt :rolleyes:
 
Go-kart mästare 2005

1.Smurfen
2.Nybörjare
3.Blue queen
4.Precision
5.pucko
6.Red_ninja
7.Chili

:tummenupp Grattis Smurfen till gokart mästare 2005 i Trollhättetråden. :Bugar.
Men du vet väl vem som hade det snabbaste varvet :fakta :arsele
 
Grattis Smurfen till den hedrade 1:a platsen :banana

Själv får jag nog hålla mig till 2 hjul i fortsättningen. (Det är så tråkigt att bara köra Pacecar)
 
Last edited:
Jag är inte sämre än att även jag grattar smurfen men jag är iiiiinte glad...
Second place is FIRST loser.
 
Tackar tackar! Är man kall så vinner man :tummenupp Pucko var het som f*n
men det straffade sig när han lekte jordfräs :hihi Nybörjare körde bra han med
men missa en kurva och segern var MIN,Blue queen blev trea grattis.
Det var kul som f*n får bli fler gånger :tummenupp
 
smurfen skrev:
Pucko var het som f*n
men det straffade sig när han lekte jordfräs :hihi


Men måste ju satsa lite.(kanske inte så mycket) :) :rolleyes:
Roligt var det iaf, vi måste köra lite mer go-kart senare på säsongen.
Gärna på innovatum där gräs saknas. :crash
 
Tja!

Hellu gubbar!

Nu är jag tillbaka =)

Jag har jobbat med en hemsida som många i denna tråden kanske uppskattar.
Jag har gjort forumet för oss trollhätte stenungsund och vänersborgs bor som håller till här.
Tanken är att vi skall kunna hålla till på samma ställe och kunna skapa en ny tråd för varje åkning som vi inte kan här längre.
Det kommer ju förhoppnings vis bli en massa åka utav i sommar =)

Nu menar jag inte att vi skall dra ifrån sporthoj för det lär man ju aldrig göra. Sporthoj rules!!

Ta dig en titt i forumet och regga dig vettja! Kul om några av er kan skriva lite inlägg så kommer det snart bli riktigt bra.

www.gargo.se

Mvh Gargo
 
Gargo skrev:
Hellu gubbar!

Nu är jag tillbaka =)

Jag har jobbat med en hemsida som många i denna tråden kanske uppskattar.
Jag har gjort forumet för oss trollhätte stenungsund och vänersborgs bor som håller till här.
Tanken är att vi skall kunna hålla till på samma ställe och kunna skapa en ny tråd för varje åkning som vi inte kan här längre.
Det kommer ju förhoppnings vis bli en massa åka utav i sommar =)

Nu menar jag inte att vi skall dra ifrån sporthoj för det lär man ju aldrig göra. Sporthoj rules!!

Ta dig en titt i forumet och regga dig vettja! Kul om några av er kan skriva lite inlägg så kommer det snart bli riktigt bra.

www.gargo.se

Mvh Gargo
Det finns redan ett sådant forum!
http://mcitrollhattan.xforum.se/
 
Nej för bövelen, det får inte bli vår än på ett tag, jag har inte någon hoj klar :fatta!
Och hur skulle det gå med alla goa byggen i Sverige om vi inte hade vinter :tummenupp
 
red_ninja skrev:
Vad definierar du byggen Sören?? att sätta på ett nytt slip-on + handtagsvärme och miniblinkers kallar inte jag bygga om :) :)

Nä, man får allt göra lite mer om det ska räknas till "bygga om". Själv tillhör jag inte de lyckligt lottade som sitter inne med vare sig kunskap eller maskinpark nog för att förverkliga vissa byggdrömmar.

Men visst är det sorgligt att ibland se hojar vinna utställningspriser bara för en fräck lack :död

Häromdan såg jag en moppe som såldes med rubriken "stylad" och där säljaren tyckte den var värd mer än en vanlig moppe. Och vad hade han gjort, undrar du då. Jo, han hade satt på neonbelysning vid motorn och blinkande tändhatt
:huvet

För egen del håller jag mig mest till modifieringar på mina gammelhondor, även om också detta kan kräva en hel del. Tar man t.ex min CB 750 -74 med Carrillostakar, 998 cc, RC-topp, Barnettkoppling med lockup och ett otal antal fler modifieringar på motorn tillsammans med Italienska Campagnolifälgar, utbytt sadel, skärmar osv samt en hel del rostfritt och alu osv så blir helt plötsligt gränsen mellan modifiering och bygge hårfin.

Vart tycker du att gränsen går, om det finns någon, mellan styling - modifiering - bygge?
 
Sören skrev:
Häromdan såg jag en moppe som såldes med rubriken "stylad" och där säljaren tyckte den var värd mer än en vanlig moppe. Och vad hade han gjort, undrar du då. Jo, han hade satt på neonbelysning vid motorn och blinkande tändhatt
:huvet hahaha hohoho


Vart tycker du att gränsen går, om det finns någon, mellan styling - modifiering - bygge?
det är det jag alltid har undrat, en del kallar byta slip on för bygga om medans andra trycker dit turbo,kitkyl, förlänger svingen monterar wheelibars för att kunna flyga fram vid en 402 raka :)

snart mässa... yam yam
 
Vi "svenskar" är alltför dåliga på att bygga om våra hojar, det är långt kvar till vi blir som tyskar och amerikanare.

Skulle exempelvis vilja lacka om hojen men det går icke, nejdå.... Då innebär det automatiskt att hojen är körd på ettans växel 52 varv på Anderstorp, vurpad och överkörd av en stridsvagn och slutligen badad 2 månader i saltvatten. (Ok jag gillar att överdriva :) ) Mao ingen vågar köpa hojen...

Vad gäller miniblinkers och slip-on, detta är väl mer eller mindre standard att byta (även om Pucko inte fattat detta :tungan ). För mig kommer alla hojar i min framtid även att få undertray (nyare hojar undantagna), krashpuckar och nån modell av Racing-glas (Double Bouble) samt modell snyggare fotpinnar.

Finns det ekonomiska resurser vill man även ha Öhlins-bakdämpare, styrdämpare och framfjädrar samt Brembo-bromsar fram och bak. Detta av tre skäl, det är snyggare, coolare och gör en f-n så mycket bättre hoj (enligt säkra källor :rolleyes:)

//Linus
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top