troligtvis slirande koppling

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
tjosan igen..
nu när jag fått till bestyckningen på min gsx750 -84:a så verkar de som om kopplingen inte håller i riktigt... drar man på eller ligger och axsar uppför nån backe så märker man att det liksom blir högre varv helt plötsligt men inge drag..

så de e nog kopplingen som e lite slitetn.. kollade på lelles och hittade lameller till hojen och även hårdare lemell fjädrar.. men det stog inte om de var priset för en eller för alla.. dom gick på 99kr och e det för alla så e de ju billigt att sätta dit sånna så slirar den kanske inte.. nån som vet hur det ligger till.. om de e styck eller ett kit..

annars var ju inte lammel paketet specielt dyrt heller... problemet e ju bara att det e lelles och dom har jag haft dålig erfarenhet av via enduron... finns de nåt annat ställe som har lameller lr fjädrar till min gamla hoj

Addemoto lär ha både och.

Jag köpte både lameller och fjädrar därifrån (99:- för alla), men behövde bara byta fjädrarna eftersom lamellerna inte var slitna.

låter ju bra om man bara behöver byta fjädrar.. e det så dålig kvalite så att dom blir slitna och slappa alltså... på enduron e de ju tvärs om.. där e de lammelerna som behövs bytas men fjädrarna klarar sig ju...

då ska jag ta och beställa fjädrar och slänga i.. oljan e motul 300V Competition som förra ägaren hade haft i alldeles innan jag köpte hojen
kan den ställa till de men jag har för mig att han sa att han har använt den hela tiden så då borde ju felet ha funnits tidigare

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D