Troligen korkad grafik fråga.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nån som kan något datorer som kan säga vad som gör att alla spel blir fula och små laggar på datorn? 512 ram borde räcka en bit iaf eller?
g force fx 5500 256 mb är inte allt för risigt eller? amd athlon xp 2600+ som iof gått varmt men ändå.

Saken är att nfsu 2 blir fult san andeas blir skit fult och laggar irriterande nsmw laggar riktig mkt och blir inte snyggt.

prulle skrev:
2378755g force fx 5500 256 mb

Där har du problemet. Om du har grafiska problem i spel är det oftast ovanstående problem. Tänk på att det kortet är gammalt som gatan och spelen är destå nyare och mer krävande.

Jag har ett grafikkort av samma "årskull" som gForce FX, Radeon 9800XT, som är betydligt mer kompetent men när det kommer till nya spel får jag dra ner ordentligt på upplösning och anti-aliasing framför allt. Vill du att spelet ska bli snyggare är det dags att uppdatera datorn, vill du att det ska sluta lagga så är det bara att minska på inställningarna.

Testa också nya drivrutiner på http://www.nvidia.com

Med den datorn är det inte konstigt att du upplever lagg. Gammal processor, gammalt grafikkort, lite ramminne. Tänk på att i datorvärlden går det snabbt att växa ur en dator..

Det du får göra om du inte vill investera i en ny maskin är väl att dra ner alla inställningar ganska mycket.

Speltillverkarna/grafikkortstillverkarna brukar skryta med att med den o den maskinvaran/grafikkortet kan du köra med maxade inställningar och en fps på si o så mycket.. Bullshit enligt mig. Har haft ett gäng mycket kompetenta datorer jag investerat en mindre förmögenhet i, och jag tror aldrig jag upplevt att det påståendet stämt.

Brukar kunna ha höga inställningar, men aldrig maxade om man vill spela med hyffsad fps. Detta är ju oftast är ett krav i exempelvis first-person-shooters o liknande..

Men blä va trist.. är det värt att uppgradera eller blir det ändå inte bra?

Tack för tipsen iaf.

imaster skrev:
2379830 Där har du problemet. Om du har grafiska problem i spel är det oftast ovanstående problem. Tänk på att det kortet är gammalt som gatan och spelen är destå nyare och mer krävande.

Jag har ett grafikkort av samma "årskull" som gForce FX, Radeon 9800XT, som är betydligt mer kompetent men när det kommer till nya spel får jag dra ner ordentligt på upplösning och anti-aliasing framför allt. Vill du att spelet ska bli snyggare är det dags att uppdatera datorn, vill du att det ska sluta lagga så är det bara att minska på inställningarna.

Testa också nya drivrutiner på http://www.nvidia.com

nfsu2 är också sketagammalt. Inga som helst problem att köra det på ett 9800pto med en sketen P4 1.6G

Skalman skrev:
2382963 nfsu2 är också sketagammalt. Inga som helst problem att köra det på ett 9800pto med en sketen P4 1.6G

Jag har inga problem med det men ett FX 5500 tror jag har det svårt, särskilt med en processor som inte är helt up to date.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg