trodde ja inte..

BEEFnoodles

Planerar inför sommarens turer ;)
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Yamaha TDR 125 -97
Igår när man var påväg hem så ser man en polis, o det var inget mer med det förns han åkte förbi mig, vad faan är det jag ser tänkte ja... Dom åkte ju FORD mondeo kombi, inte så vanligt o se en FORD som polis bil :confused:

Upphandling pågår (om den inte blivit klar) på nya bilar. Och i denna upphandling finns alltså Ford Mondeon med. :fakta

BEEFnoodles skrev:
Igår när man var påväg hem så ser man en polis, o det var inget mer med det förns han åkte förbi mig, vad faan är det jag ser tänkte ja... Dom åkte ju FORD mondeo kombi, inte så vanligt o se en FORD som polis bil :confused:

Ha såg den ochså på skvallertorget igår. Blev förvånad som fasen :confused:

Polisens har ett avtal med Volvo och Saab som löper ut nu i sommar tror ja, När nu polisen köper nya bilar måste dom göra det med hårda budgetkrav. Ford är lite billiagre och därför lutar det nog åt att vi får se fler i höst/nästa år.

Biifer skrev:
Polisens har ett avtal med Volvo och Saab som löper ut nu i sommar tror ja, När nu polisen köper nya bilar måste dom göra det med hårda budgetkrav. Ford är lite billiagre och därför lutar det nog åt att vi får se fler i höst/nästa år.

Perfekt. en ford går ju inte mer än ett par mil mellan verkstadsbesöken så då blir det mindre poliser på vägarna :rofl :hihi

Utan alla deras tillbehör ja, sedan stoppar de i massor av extrautrustning + discorampen på taket, sedan sjunker topphastighet o acc. =)

HasseTT skrev:
Nja...ska nog gå...
0-100 km/tim: 8,0 sek
Toppfart: 227 km/tim

polisen här i ljusdal beställde en ny xc70 med t5 motorn, den toppade 200 när all utr. var på den :D

campar skrev:
Utan alla deras tillbehör ja, sedan stoppar de i massor av extrautrustning + discorampen på taket, sedan sjunker topphastighet o acc. =)
Precis, discolampan bromsar mer än vad man kan tro. Bara backspeglar kan vara 10% av bilens luftmotstånd.

Messiah skrev:
polisen här i ljusdal beställde en ny xc70 med t5 motorn, den toppade 200 när all utr. var på den :D

AWD (All Wheel Drive)

Borde ta bort en hel del.

Hoppas att dom byter alla sina bilar till ford. Då kommer dom snart behöva byta igen och inte ha råd med en hel bil flotta till utan bara hälften :banana

Jag tycker polisen ska vara bra föredömen för miljön och köra runt i långsamma elbilar :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage