trodde inte mina ögon

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Här på forumet har det tidigare disskuterats om alla dessa moppefuckon att de endast kör omkring i hjälm på sina "trimmade" mopeder.

MEN idag såg jag tro det eller ej en medelålders man på moped med fullgod utrustning! Först så skrattade jag inombords för att det såg så otroligt roligt ut, skinnställ på en scooter.
sedan kom tanken till: Men va bra att han har bra utrustning på sig ute i trafiken.

Nu kanske denna medelålders man var en hoj åkare som blitt av med hoj eller kort vad vet jag men principen att åka omkring med skinnställ på en scooter hade aldrig fallit mig en tanke.

Synd att jag inte hade kameran framme då hade jag delat med mig av denna syn.

Hahah... har sett några såna "gubbar" jag med... Och samma tanke har oxå slagit mig med faktiskt... Man vet ju aldrig vad som händer där ute egentligen:tummenupp

Såg själv en tjej (alt. långhårig kille) i Maj mitt i centrala Sundsvall som hade detsamma. Men så vingligt som den färden gick så var lika bra tänkt där också. Funderade ett tag om det var alkohol inblandat, men slog bort tanken då det var 12 på en Tisdag och jag tror inte skinnstället dragits på om det varit fylla.

nämde inte det men detta skinnställ var inte heller diskret... hade neon oranga detaljer.... Och måste det inte vara j*vligt varmt att köra en moppe i 50 och ha skinnställ.
Jag menar är inte skinnstället en av anledningarna till att vi hojåkare åker lite för fort ibland *ler*

...med tanke på klientelets normala ålder, ekonomi å trafikvett borde de ju rimligen finnas en "hojåkare's-gamla-skinnställs-insamlingslåda-till-moppefuckon"...hahaha.... :D

För tillfället har jag ingen hoj.... det skulle vara lite kul att dra på sig hjälmen och skinnstället och dra ut på en "hojtur" med vanlig cykel haha.

Last edited:
Och måste det inte vara j*vligt varmt att köra en moppe i 50 och ha skinnställ.
Jag menar är inte skinnstället en av anledningarna till att vi hojåkare åker lite för fort ibland *ler*

Var tvungen att testa detta själv en gång för några år sen, och det var fruktansvärt varmt:galen
och fruktansvärt pinsamt:D

Last edited:
Jag har nytt garage i närområdet! Det går att promenera dit, men jag tänkte ta cykeln idag! Blir nog en del underliga blickar... :)

Bra att han hade skinnställ! Det kan inte ha varit en 125:a? Det finns ju gott om sådana som scooters...

Appappapp, DUBBLA skinnställ är det som gäller om man ska framföra ett motorförsett fordon av tvåhjulig modell! Trodde det var allmänt vedertaget...

:hihi

När jag lämnade in min blade på Ahlqvists i Göteborg fick jag en lånehoj i form utav en scooter. Om det var 50 eller 100cc har jag ingen aning om. Däremot vet jag att folk tittade lite smått när jag gled in mot centrum. :yoparty

Allvädersställ har man ju sett på mopedister. Finns nog ingen som kör med racingskinn på moped ? Aldrig sett.

Det har jag funderat en del på, om man tar på sig jeans, ryggskydd, tunn jacka, hjälm och sätter sig på hojen och snurrar runt på stan och till kiosken så kan man ge sig på att kommentarerna "kör du inte med fullt ställ?" kommer snabbare än jag inner skriva detta.

Men kommer jag i bara hjälm på en EU moppe till kiosken så säger ingen ngt... Samma fart, samma område, tvåhjuligt fordon...

Varför?
/Danne

Det har jag funderat en del på, om man tar på sig jeans, ryggskydd, tunn jacka, hjälm och sätter sig på hojen och snurrar runt på stan och till kiosken så kan man ge sig på att kommentarerna "kör du inte med fullt ställ?" kommer snabbare än jag inner skriva detta.

Men kommer jag i bara hjälm på en EU moppe till kiosken så säger ingen ngt... Samma fart, samma område, tvåhjuligt fordon...

Varför?
/Danne

Nu är JAG berusad på livets goda dryck, rövin.... men jag har allt för mng ggr undrat över alla moppefuckons som åker omkring endast iförda "vurpollon", o dessa sk eu muppar gör knappast lagliga farter! Om Jag åker ut, endast för en kort tur, så är hjälm o ryggskydd alltid på! Så VARFÖR håna folk som åker "moppe" i skinnställ!!!! OK håller med o att det ser stupied ut, men med alla våra puckade medtrafikanter så tycker jag att det är bättre att åka med ett fittläppsrosaliknande ställ med bruna kanter än inget alls......

Finns massor i Filnland,, och massvis med folk i alla åldrar som kör 125 med fullt ställ.. Ser udda ut men dom e smarta tycker jag. :tummenupp

Måste bara posta en bild från lelleveckan i år...

Bifogat

• DSC02519s.jpg
    DSC02519s.jpg
    121.3 KB · Visningar: 160
Jag trodde inte heller mina ögon idag...

Var på en trevlig tur med hojen, Stannade till vid kiorren och så kom denna snubben förbi.. Jag tror inte han hade alla ställ i garderoben..

Bifogat

• DSC000451.JPG
    DSC000451.JPG
    90.1 KB · Visningar: 140
har garaget en bit bort från mig och cyklar alltid dit och hem i full utrustning. Har hjälmen i ryggsäck i för sig.. folk tittar men inte så super mycket som man kan tro.

Kan tänka mig att killen du såg kanske tog moppen till och från garaget i stället.
Eller så var han bara duktig :tummenupp

Full equipment gör nog betydligt mer nytta i 50 knyck än i 150.
Inte så galet, faktiskt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...