Tro fan att folk skenförsäkrar. dyr offert på xr650r

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Ringde försäkringsbolaget, kommer för tillfället inte ihåg vilket.
Skulle teckna försäkring på min xr650 -00
3500 spänn skulle den kosta.
perfekt den vill jag ha sa jag då.. ok då har du helförsäkring sa han.
Nej vänta en stund.. oooooj jag har gjort ett misstag. du är ju 23 och inte 24 så då kostar det 15000 istället.
Jävla förbannadeskithelvetepissdraåthelvetejävlahycklarehardufåttögoneniflingpaketet!

Ska fan skenförsäkra på morfar 81 bara för att va jävlig

Fyfan!

Det finns inte ett bättre tillfälle att säga åt dig att växa upp! Fast inte så elakt som man brukar mena...

(skoja bara...)

Trist med den prisskillnaden bara för ett år i åldersskillnad.

Försäkring är helt frivilligt, är du inte nöjd med tjänsten så strunta i att skaffa den! Att den skulle öka så jävla mkt för att du ett år yngre låter väldigt otroligt. 15 lök är ju nästan gratis dock, vänta du tills du köper en sporthoj.

Johnsen skrev:
2333202 Ringde försäkringsbolaget, kommer för tillfället inte ihåg vilket.
Nej vänta en stund.. oooooj jag har gjort ett misstag. du är ju 23 och inte 24 så då kostar det 15000 istället.
Jävla förbannadeskithelvetepissdraåthelvetejävlahycklarehardufåttögoneniflingpaketet!

Blir säkert bra den dagen något händer & du märker att försäkringen endast gäller för försäkringstagaren...

jaaaoouu... jag fick 2038.- på min 600:a jag e 24:a.. hade jag varit 23 så hade det varit 5 dubbla minst. :)

HanneZ skrev:
2333215 Försäkring är helt frivilligt, är du inte nöjd med tjänsten så strunta i att skaffa den! Att den skulle öka så jävla mkt för att du ett år yngre låter väldigt otroligt. 15 lök är ju nästan gratis dock, vänta du tills du köper en sporthoj.
Jag sålde r1:an för tre dar sen du.
Precis 15 papp e nästan gratis. det bränner man ju på en krogrunda.

Hehe, när f*n ska folk lära sig att det inte går att helförsäkra en MC. Kör på trafik, så blir allt plötsigt inte så dyrt..

Det kostar att ligga på topp :)

www.insplanet.se

Ring dem så hjälper de dig att hitta billigaste försäkringen.
Står inget om hojar på hemsidan men jag har provat och fick hjälp.
De gör jobbet åt dig och kollar fram försäkringen till dig :)

Johnsen skrev:

Har du ringt Bilsport & MC?
Fråga om din hoj kan gå in under deras Enduro försäkring

Johnsen skrev:

Ja de e väl märkligt att försäkringsbolagen verkar bedrivas med vinstsyften:rolleyes:

Jag är bara lite lätt upprörd här framför datahelvetet och skrev endast detta i roande syfte och skulle uppskatta om ni förbannade jävla gnällspikar slutar och vara så förbannat jävla löjliga och komma med en jävla massa moralkakor och att jmräqkejögokr hglkq.nn.g xn-weöfljkgöliwq-.ng-ki-mgkjåabväjqewimtäpigjeg'qpomw'eopmgäh4ok.jn5 öqi5ldnö,lwjöogiahsn.jqn-rk.jmgglivölwibnlktajem-tljäöqojtrqk.mf-lijv-sdfhoijwölrknhönthöjns
wth
wrth
ergheytukj35poijå986+034u9+6098+403gh980+f9b+0f8n98efn

Jag har nu räknat till tio och lugnat mig och ber så hemskt mycket om ursäkt för min ovanstående lilla skrift, det blev lite väl mycket i stridens hetta och nu måste jag fixa en försäkring för det är inte alls frivilligt som nån sate skrev utan trafikförsäkringsföreningen har en tendens till att skicka väldigt dyra brev hem till en.
Ja ok man kan väl ställa av men det är inte så bra för sheriffen gillar inte sånt.

Men som sagt var 15000 spänn är nästan gratis också. det är vad jag tjänar efter skatt i månaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fan i helvetes fan.

Nu ska jag ringa försäkringsbolag till jag spyr. HEJDÅ

R1 racer skrev:
2333226 Det kostar att ligga på topp :)

www.insplanet.se

Ring dem så hjälper de dig att hitta billigaste försäkringen.
Står inget om hojar på hemsidan men jag har provat och fick hjälp.
De gör jobbet åt dig och kollar fram försäkringen till dig :)
Dom kollar bara två bolag, salusansvar och nåt mer. och dom kräver att man har hemförsäkringen där..

Smurfer skrev:
2333228 Har du ringt Bilsport & MC?
Fråga om din hoj kan gå in under deras Enduro försäkring
Gränsen är 24 år.
Jag skiter i allt nu. försäkrar på första bästa företag bara jag får ut och brassa!

Last edited:
Argyle skrev:
2333225 Hehe, när f*n ska folk lära sig att det inte går att helförsäkra en MC.
Jag har min helförsäkrad. :cdevil

15000 hel/hel är vad Folksam skulle ha på en XT600E -95 när jag ringde dem 2001 och kollade. Så ser man det så är det ju inte så allvarligt. Men ring runt till alla bolag och kolla. Du kan nog hitta billigare än det där iaf.

Trist när det blir så, men de måste ju dra gränsen någonstans... lite svårt med en flytande åldersgräns.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti