- Triumph -

En sak att notera är att det på TT:n i alla fall är ganska täta serviceintervall. Var 600:e mil mot var 1000:e på min R1:a. Billigare försäkring iofs. Hade en TT -01 som Dede köpte av mig.
 
när jag skulle köpa hoj var jag inne på en TT , det blev en Daytona 600 :yoparty

designen tilltalar mig mer ...
betalar 6780 kr hel/hel 27 år gamal (obs!!! 9000 i självrisk vid vagnskada)

vad som kan vara struligt är att hitta styling grejor och tillbehör T.ex styrdämpare och plast detaljer.

pass på och kolla att anslutningarna till tanken är bytade (D6 & tt 600)
dessa är i plast och kan spricka ( den nya e i aluminium detta är service garanti och kostar inget)

jag e helnöjd med min hoj har inte varit någrot strul som inte är självförvålat.


:huvet :huvet
 
Styrdämpare

vad som kan vara struligt är att hitta styling grejor och tillbehör T.ex styrdämpare och plast detaljer. [/QUOTE skrev:
Jag tyckte också att det var svårt att hitta styrdämpare, dom långa som går utmed ramen är ju inte så snygga. Lösningen blev en öhlinare med 63mm slag och fräsa egna fästen.
 
Lomax skrev:
pass på och kolla att anslutningarna till tanken är bytade (D6 & tt 600)
dessa är i plast och kan spricka ( den nya e i aluminium detta är service garanti och kostar inget)
Gäller även S3 och Daytona 955.
 
Jag har en Daytona 955-04 som jag är himla nöjd med. Hade dom bara skrämt upp prestandan lite(147hk) skulle jag köra traja forever.
 
Jag kör en S4 -03 och är väldigt nöjd.
Lättkörd hoj, vettig försäkring.
bolt-on beställde jag från England, lite annat från Usa.
Negativt är som tidigare påpekats serviceintervallen på 600 mil.
 
Jag har precis fått hem min TT. Fick den hemlevererad av Oves motor i Olofström. Bra service och trevlig personal. Skönt att slippa ge sig iväg med kärra och hämta grejerna.
Har bara hunnit gasa lite så jag längtar nåt grymt efter lite barmark. Var f-n är våren??
 
Jag har en Sprint ST -03 och är oerhört nöjd. Den går bra, låter bra och har en trevlig försäkring.
 
En fråga till Dede:

Var fick du tag i miniblinkersen?

Funkar det o beställa typ standard LED blinkers från Louis?


Förresten, är det inte dags för en permanent Triumph-tråd? :)
Kanske kan använda den här?
 
hakis skrev:
Någon som har erfarenhet av triumph?

Funderade lite på en tt eller daytona, sen sa någon att det kostade skjortan att köpa delar till och serva. Någon som kan komma med för och nackdelar.

Triumph verkar inte dyrare att försäkra, typ samma som på riskokare och spagettiracers.

Eller man ska kanske hålla sig till Japanare.
:gnissla :gnissla
jag har bara kört triumph daytona 595 och nu den "nya" daytona 600.
varför jag valde den e på grund av försäkringen den kostar max 8400 per år .
visst sneglar man på kawa 636 mm men det det kostar ju som fan att försäkra dom, nu har ju dess utom 600 blivit en 650 så den lär ju ha det 600 saknar i mellan rigestret. den har en väldigt bra väg hållning och grymma bromsar så jag e väldigt nöjd med den! lycka till!!! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top