Triumph?

Des666

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
triumph daytona t595 år 98
Hej skulle vilja ha hjälp med vars jag kan hitta reservdelar till min triumph. Bor nämligen i skellefteå och det finns inga triumph återförsäljare här =(
tack för svar.

Bike-City i Luleå säljer Trajja:
www.bikecity.se
0920-220 280

Vill Du beställa on-line har Johans MC en webshop och hyggliga priser:
www.johansmc.se

Lycka till - är det vanligt underhåll eller allvarligare sjukdom:) ?

nä bara en skitgrej. Är infästningen på soppatanken som är sprucken vilket gör att det sipprar ut bensin. =/ .. ringde till bike i luleå men var svårt förklara för dom exakt vad det var jag skulle ha. hade ju varit lätt om jag kunde åkt förbi och visat/förklarat, men är ju över 10 mil dit.
Tack för svar

nä bara en skitgrej. Är infästningen på soppatanken som är sprucken vilket gör att det sipprar ut bensin. =/ .. ringde till bike i luleå men var svårt förklara för dom exakt vad det var jag skulle ha. hade ju varit lätt om jag kunde åkt förbi och visat/förklarat, men är ju över 10 mil dit.
Tack för svar

OK! Ett tips kan väl vara att fota infästningen och skicka en mail så att dom kan hitta igen delarna på fiche'n? Hoppas Du hittar prylen i a f :tummenupp

Tack för svar

Den där kopplingen är skitkass!
Får du en ny original del är det samma skrot som du har och den kommer gå sönder igen.
Jag beställde nya kopplingar från http://tom-parker.co.uk/ i metall istället.

Det jag beställde är:
cLCD100040V x2
cLCD230-06V x2

Jag _tror_ att det är samma delar till din hoj, kan vara värt att kolla upp på www.t595.net

oj så rätt ni hade.. riktig skitsak det där.. "backventils" funktionen är redan trasig.....

En till fråga som jag skulle vilja ha svar på ..
Vad betyder den nedersta varningslampan på instrumentpanelen ? (riktat till er triumph ägare) Symbolen är en motor. man vad egentligen är det som är fel om den lyser ? har nämligen bara en verkstadshandbok till cykeln ingen instruktionsbok.
mvh johan

Om den tändes efter att du bytt kopplingarna så är det troligen lugnt. Efter att du startat och kört den varm (>72 C) 3 ggr så kommer lampan att slockna om systemet inte hittar något fel.
För avläsning av eventuella felkoder behöver du ett instrument.
Låt motorn gå ner i temp mellan starterna. Felkoden kommer att ligga kvar i 40 startcykler för en eventuell senare avläsning.

Last edited:
Litet tillägg till Krestors inlägg. Vanligtvis brukar det sitta i att man av någon anledning har slagit på tändningen när delar, t ex tanken, varit bortmonterade och hojen kännt av detta. Vet du med dig att du slagit på tändningen under mekandet så bör det inte vara något "riktigt" fel.

Tack så mycket för svaren.. Får hoppas att det är så att lampan slocknar efter 3 runder då. Tyckte det var konstigt eftersom jag inte hade gjort något forutom att ha bytt infästningen till soppatanken.

men föresten.. vad är det lampan inikerar för ? är det alla möjliga fel eller ?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...