Jag har faktiskt ägt bägge dessa.

Mina åsikter är:
TT600:
+ Mkt fint chassi, kvickstyrd, mkt bra bromsar, Tuneboy verktyg som är tusen ggr bättre än PCIIIusb där man kan göra ändringar direkt i motorns ECU (Sagem) inspruntingsystem. Utan Tuneboy tyckte jag att motorn saknade klös men efter att ha laborerat runt bland olika mappningar kändes hojen helt rätt.
- Tunnare motor jmf med t.ex en R6 (innan jag använde Tuneboy såklart). Vibrerande och osäker på låga varv. Klonkig växellåda så ibland fick man friläge och det var inte kul. Ful vinkel på avgassystemet enligt min mening.
Daytona600
+Ännu bättre chassi och bromsar. Mkt bättre drag på mellanregister, lite mer kraft på topp. Högre sittställning -> aggresivare körning (plus enligt mig, minus enligt de flesta andra). Snyggare design.
- Behöver en PCIIIusb för att "snygga till" responsen på lågvarv. Bred tank gör att man tror sig inte våga luta lika mkt som på TT:n, men man vänjer sig. Orignalkåpglas helt värdelöst mot vind, skaffa "airflow".
Jag kan säga att jag varit nöjd med båda och har inga planer på att byta/sälja min nuvarande Daytona600. Den klarar sig hyffsat på bana även om stötdämpare måste justeras och man bli egentligen aldrig riktigt nöjd.
Då jag är hyffsat lång (190 cm) sitter jag bättre på Daytonan än TT:n, men man ska nog vara minst medelång för att trivas. Bägge är hyffsad breda så är du kort kan det bli tufft att nå ned till marken.
Bägge faller inom IF billiga märkesförsäkring om du är minst 25 år gammal.
TT:n är billigare men jag tycker Daytonan är bättre då den känns modernare och sportigare på något sätt. De känns lika kvicka men Daytona toppar runt 250 och TT:n 240.
Något som kan vara problem med bägge är sk "aftermarket delar", dvs tillbehör. Triumphs egna delar är dyra. Finns inte alls lika många företag som fixar prylar. Det mesta av mitt "godis" har jag hämtat hem från England, men den som letar han hittar.
Bra hojval oavsett vilken du väljer.

Lycka till i ditt val.