Triumph TT 600 tråd...

Går hojen upp på bakhjulet vid fullgas. Har inte vågat eller haft torra vägar för att dra på fullt än.
 
emellanåt... om man är rejält nödig och längtar efter frugan
 
Borde inte även denna tråd förflyttas till modellspecifika diskussioner?

Var försäkrar ni era TT600'or i år? Upptäckte att TT600 inte fanns att välja på i formuläret på Bilsport & Mc men om man väljer Speed Four som modell så blev det 2-3000 billigare än hos If där jag har den nu.

Edit: Kan efter att ha pratat med dem på Bilsport & Mc meddela att de inte alls tycker att TT600 och Speed four är samma motorcykel. Mao så gäller INTE priset för TT600 *snyft*
 
Last edited:
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)
 
Har själv nyligen skaffat en tt600 som första båge o är mycket nöjd. Kan ju ej uttala mig om speed tripple då jag ej kört nån sådan men tt 600:an e trevlig.
 
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)

Vad springer en sån lite godbit iväg i försäkrings pengar?

TT600 & S3 ligger i samma försäkringsklass hos IF's märkesförsäkring. Skillnaden kan vara att TT600 är några år äldre och då går försäkringen ner några tusen. Även din ålder spelar in. http://www.johansmc.se/Forsakring.htm

Det är två HELT olika hojar. Är det din första så räcker det säkert med TTn (annars har du ju Daytona 600, 650 el 675), jag var nöjd de 3 säsongerna jag hade min men det är ingen man kör röven av de andra med. S3 är några storlekar större, mycket starkare och busigare. Bara att den ena har kåpor och den andra inte gör mycket skilllnad.
Försök att provköra båda, det är nog lättast :)
 
Hej o hå!

Jag går nu i valet och kvalet om jag vill ha en TT600 eller en sprillans ny Street Triple.
Tänkte höra lite hur folket här resonerar, TT eller ST? vad tycker ni?
Bör tilläga att detta blir min första hoj :)

Som någon sa så försök provköra bägge innan du bestämmer dig. TT:n har ett trevligt chassi men en motor som är så där. Kräver rejält med varv för att bli skoj. Annars är det en i mina ögon snygg och trevlig hoj. Körställningen är snällare än på de flesta sport-600 vilket gör den lite smidigare i låg hastighet.

Har inte kört street triplen utan bara daytona 675 men den motorn fungerar från hyfsat låga varv till rödmarkering :yoparty
På ST:n ska väl motorn vara modifierad så den får bättre ork på låg/mellanregister vilket borde göra den ännu smidigare.

Sen är det om man vill ha med eller utan kåpor. Blir det inga längre sträckor i 200+ eller touring så fungerar det utmärkt utan.
 
Funderingar kring TT

Tjenare på er!
Fasen att det är dax att byta nu och jag funderar starkt på TT:n. Skulle behöva något snabbt svar på en fundering jag har kring en jag varit och tittat på.
När jag körde iväg så glappade displayen och sen svarade inte motorn riktigt på gaspådrag. Några tankar kring detta?
Vet att "glappandet" varit på tapeten innan här, men värt för min del att tas upp igen. Displayen är för visso den lilla delen, hojjen måste ju gå fint också.
Tänkte om det hör ihop med ev. jordningsproblem som diskuterats tidigare.

Väldigt tacksam för svar.
MVH
DK
 
Svar på mig själv

Nåja,

Snackade med en bekant som är återförsäljare till triumph. Det är så att om cykeln har stått ett tag så måste man nästan uteslutande mappa om den.
(man vet för lite helt enkelt.)

Nu blir det i alla fall TT600, gött det!

Tjenare på er!
Fasen att det är dax att byta nu och jag funderar starkt på TT:n. Skulle behöva något snabbt svar på en fundering jag har kring en jag varit och tittat på.
När jag körde iväg så glappade displayen och sen svarade inte motorn riktigt på gaspådrag. Några tankar kring detta?
Vet att "glappandet" varit på tapeten innan här, men värt för min del att tas upp igen. Displayen är för visso den lilla delen, hojjen måste ju gå fint också.
Tänkte om det hör ihop med ev. jordningsproblem som diskuterats tidigare.

Väldigt tacksam för svar.
MVH
DK
 
Hej alla glada TT ägare =)

Idag ska jag hämta min street triple... så min TT era är nu över :S lite vemodigt...

Hur som helst.. jag har ett Leo Vince SBK som bara ligger och skräpar nu.. Tokenkelt att byta från orginalet..

PMa om intresse-..

/Peter
 
väcker trden till liv igen här med en lite fråga, Hur långt kommer man efter att lampan börjat lysa på bensinmätaren? Sitter på jobb o glömt visakortet hemma fundear på om jag kan ta mig hem o sen till statiol på det som finns kvar, kört ca 2mil med lampan på.
 
beror ju på hur långt du har till statoil...
men det går å komma en bra bit =)
 
gissar på att det är ca 3-4mil körning, vill inte ligga o få bensinstopp på motorvägen bara :D
 
Enligt instruktionsboken är det ca 3 liter kvar när lampan börjar lysa. Hojen tar väl normalt en 0.6? Så en ca 5 mil då innan det är slut i tanken :)
 
då borde jag nog lösa bensinproblemet innan jag kör hem då, tack för hjälpen :D
 
Hej alla glada TT ägare =)

Idag ska jag hämta min street triple... så min TT era är nu över :S lite vemodigt...

Hur som helst.. jag har ett Leo Vince SBK som bara ligger och skräpar nu.. Tokenkelt att byta från orginalet..

PMa om intresse-..

/Peter

Tar å bumpar denna då jag städar lite! Det finns fortfarande kvar om ngn är intresserad.... skicka pm =)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top