Triumph Tiger

Malte79

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Har ingen ännu
Jag är ny här på forumet o undrar om någon vet något om just Triumph i allmänhet o speciellt Tigermodellen.

Är de bra hojjar? Är de något man ska tänka på om man ska skaffa en?

Går även bra att maila mig: mattias_lindblom@hotmail.com

Mvh Mattias

Tjena!

Har haft en Tiger -07 som jag kört i ca ett år men numera bytt till en Speed Triple. Kan bara säga att det var en kanonhoj, jäkligt skön att köra och väldigt stabil. Inga problem med den hojen förutom att en bromsskiva vart lite skev men det gick på garantin.

Det enda jag tycker du ska låta bli att köpa är touringrutan, den ger välig turbulens och gör att huvudet skakade ordentligt. Jag tog av den direkt. Köpte en lägre mörktonad ruta och då vart den lite "sportigare" i utseendet.

Kan också rekomendera ett slipon till den, numera finns det slipon från Arrow som låter kanonfint!

Hör av dig med frågor om det är nått specifikt du vill veta... kolla också i mitt garage så har du lite bilder på den låga rutan mm...

Tiger 1050

Tjena!

Har haft en Tiger -07 som jag kört i ca ett år men numera bytt till en Speed Triple. Kan bara säga att det var en kanonhoj, jäkligt skön att köra och väldigt stabil. Inga problem med den hojen förutom att en bromsskiva vart lite skev men det gick på garantin.

Det enda jag tycker du ska låta bli att köpa är touringrutan, den ger välig turbulens och gör att huvudet skakade ordentligt. Jag tog av den direkt. Köpte en lägre mörktonad ruta och då vart den lite "sportigare" i utseendet.

Kan också rekomendera ett slipon till den, numera finns det slipon från Arrow som låter kanonfint!

Hör av dig med frågor om det är nått specifikt du vill veta... kolla också i mitt garage så har du lite bilder på den låga rutan mm...

Halloj!

Har precis köpt en Tiger 2010 SE och har hunnit rulla över 200 mil redan.
Kan bara hålla med, den låter HELT underbart med Arrow-slipon på!!!

Fantastiskt skön 3 cyl motor med drag ända från start upp till rödmarkeringen...

Ska man klaga på nånting så...den högra sidoväskan ryms det inte mycket i... ;-)

//niKKe -nyblivet Tigerfantast!

Back