Triumph tiger vs tdm900

mrblack

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Triumph tiger 955i
Hej har nu kört mig trött på min kle 500 ( får lte väl mycket stryk när man är ute och åker med sv 650 och andra skrevraketer.) och tänkte uppgradera mig lite, :tummenupp Funderar nu på triumph tiger eller en yamaha tdm 900. Är det någon som har någon uppfattning om dessa hojar.lutar väl mest ut tigern 955i. Har kollat lite på den och sätt att packväsker :yoparty ingår, när började de med att leverera med det eller är det tillval.
/Haett!

Jag tror att det är rätt. Före '05 var det tillbehör. Många har dock väskorna med. Jag har förresten en 955:a (02:a) till salu. Jag har kört min tiger i ca ett år och tycker att det är en kanon-hoj. Jag vet inte hur stor/lång du är men tigern är en rejäl klump. Den är både bred, hög och tung. Så snart du kommit iväg från stillastående så är den dock väldigt lätthanterlig. Vikten märks egentligen bara när man skall baxa omkring den på parkeringen. Den är också väldigt komfortabel att åka på, har en härlig motor och bra sug i bromsarna. Jag har provat TDM900 också. Den är mindre och smidigare i formatet. Den är dock mer landsvägshoj och mindre äventyrstourer än tigern. Jag gillar tigern bättre än TDM:en. Tigern har mer karaktär och är inte lika slätstruken som TDM:en är. Det är i alla fall vad jag tycker.

Jag kan bara hålla med ocl. Tigern är en trevlig hoj.

Jag vet inte om denna jämförelse är riktigt rättvis. TDM är en ytterst trevlig hoj, smidig och en bra hybrid mellan landsväg och adventure. Tigern slåss i en annan viktklass. Den är helt klart mer adventure, den har helt enkelt mer av allt och är rejält mycket större.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT