Triumph Thunderbird mekhjälp

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Tjena
lovade i ett svagt ögonblick att hjälpa en polare med hans Triumph Thunderbird (jag vet, inte en sporthoj).

Skulle "bara" meka lite, började med att försöka öppna luftburken för att få in startgas o starta åbäket, höll på lite men det gick inge vidare.

Drog lite mer i luftburken för att komma åt bättre och då lossnade den från förgasarna :mad:

Sen försökte jag trycka på den igen, men det var tamefan helt omöjligt :huvet

Efter det tänkte jag vara lite logisk och ta bort det som sitter i vägen för att få fast allting ordentligt mot förgasarna, så jag tog bort tanken och kollade lite mer, då visar det sig att ramen och förgasarna är i vägen. Omöjligt att vrida loss burken. Dessutom sitter det en skruv under burken som är helt sanslöst svår att komma åt så man kan inte skruva isär den i mindre bitar heller.

Det verkar vara helt omöjligt att få bort den, var tvungen att ge upp och skicka polaren att köpa en Haynes handbok så ska vi fortsätta i helgen.

Nån som har några tips?? Det verkar inte som det är skruvat så mycket på hojen, för när man börjar riva så lossnar grejerna av sig självt... nu sitter förgasarna på sne också...

Tacksam för hjälp,
Mattias

Back