Triumph T595 dör vid gaspådrag över 6000rpm

CRJS

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph 595 -97
Som rubriken säger så dör den så fort man försöker varava den över 6000 rpm. Den börjar misstända först och gör lite hackanden sen dör den om man håller in gasen.

Så fort man släpper gasen så går han riktigt samt så går den som den skall upp till 6000 rpm. Även när man gör korta gaspådrag så svarar den.. Är likadant när man står still som när man kör den...

Till saken hör den att jag har haft nere hela motorn och bytat växellåda så allt har ju vairt loss..

Har inte en aning om var jag skall börja söka efter felet efter som han går som han skall annars dock är den lite mer svårstartad tycker jag...


Spontana tankar är:

-Stiften.

-Tändlägesgivaren .För är inte hundra på om jag mätte in rätt avstånd på den när jag monterade den men tycker inte den borde gå som den gör då..

-Tändspole/Tändspolar.

-Insprutningsfel..

Alla tankar tages i mottages mycket tacksamt...
 
Kollat luftfiltret?

Jag hade samma symtom. (Fast jag hade inte haft isär den då utan det kom smygande)
K/N ska aldrig behöva bytas säger reklamen. Även fast jag gjort rent dem enligt alla regler och det inte kändes som något motstånd när jag blåste igenom så var det felet.

Nya filter och hon gick som en raket.
Annars, gör en sak i taget och kolla om det är någon skillnad...

Lycka till
 
Som rubriken säger så dör den så fort man försöker varava den över 6000 rpm. Den börjar misstända först och gör lite hackanden sen dör den om man håller in gasen.

Så fort man släpper gasen så går han riktigt samt så går den som den skall upp till 6000 rpm. Även när man gör korta gaspådrag så svarar den.. Är likadant när man står still som när man kör den...

Till saken hör den att jag har haft nere hela motorn och bytat växellåda så allt har ju vairt loss..

Har inte en aning om var jag skall börja söka efter felet efter som han går som han skall annars dock är den lite mer svårstartad tycker jag...


Spontana tankar är:

-Stiften.

-Tändlägesgivaren .För är inte hundra på om jag mätte in rätt avstånd på den när jag monterade den men tycker inte den borde gå som den gör då..

-Tändspole/Tändspolar.

-Insprutningsfel..

Alla tankar tages i mottages mycket tacksamt...


Tändlägesgivaren skulle jag kolla.
Givaren i luftboxen inkopplad?
Har du haft isär motorn öppnar sig fler skojiga möjligheter. Är kamaxlarna
rätt timade?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top