Triumph Sprint ST tråden

Jag hade inga problem med laddningen trots GPS och mycket helljuskörning

Det som också kan påverka laddningen är väl laddningsregulatorn som är en svag punkt hos många märken

Mitt originalbatteriet höll hur bra som helst också, bytte i förebyggande syfte innan långtouring
 
KÖPRÅD

Jag har stått i valet och kvalet mellan Blackbird och Sprint ST och letar efter hojjar i 40-50 000:- klassen vilket innebär ca 4000 mil på mätaren.

Vad jag har läst mig till är milantalet inget att oroa sig för på BB´n men hur är det på ST´n?
Finns det några speciella grejer man ska kolla efter, kända fel osv?

Otroligt tacksam för lite tips!

Det enda riktigt dåliga är framgaffeln

Den klarar inte av om vägen är stötig, då studsar bara framhjulet
 
Miniblinkers bak?

Hej alla,
Någon som har bytt till mindre blinkers bak? Vilka valde du i så fall? (Har du även foton?)
Tycker egentligen att stora blinkers är bra. Man syns i trafiken, det kan vara särskilt viktigt i stadstrafik. Men efter att jag såg den här RS:en på Blocket så blev jag lite sugen på miniblinkers.

Se själv här http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Sprint_RS_50964138.htm?ca=15&w=3
 
Å så här blev det med mindre blinkers! Se foto. Passade också på att investera i en GPS, TomTom Rider. (Tack Tomten!) Se foto. Den ser väldigt stor ut på fotot, men det kan delvis skyllas på kameravinkeln. Den är visserligen stor, men inte såå stor... ;)

bild 2_mod.jpg

bild 1.jpg
 
Händer inte så mycket i den här tråden... Så jag får lägga ut ett par foton på temat "November-mys i garaget".

Hojen är vinterservad och glad. Idag fick den även ett nytt batteri från Yuasa. Mycket kabelage som skall anslutas. Till handtagsvärmen, till GPSen, till CTEK-laddaren.

ImageUploadedByTapatalk1417274658.477792.jpg ImageUploadedByTapatalk1417274676.157439.jpg
 
Last edited:
Händer inte så mycket i den här tråden... Så jag får lägga ut ett par foton på temat "November-mys i garaget".

Hojen är vinterservad och glad. Idag fick den även ett nytt batteri från Yuasa. Mycket kabelage som skall anslutas. Till handtagsvärmen, till GPSen, till CTEK-laddaren.

Det där bruna med skum i glaset är verkstadens mest underskattade verktyg. Rätt utnyttjat kan det göra underverk!! Används även av kockar i köket!
 
Puffar väl upp denna lite då!
Jag ska kika på en 09:a på måndag (om den inte är såld)
Jag har provkört tigern med samma rova och tyckte att den var mycket underhållande och fin i gången.

Hoppas verkligen på ett köp på måndag.
 
En Sprint RS från 2002 som gått kring 4000mil..
Finns det nåt specifikt som kan börja krångla på en sån? Små elfel läser jag om lite här och var men annars?

Svärfar som eventuellt ska avyttra sin, den har i alla fall känd servicehistorik :7peta
 
Krångel vet jag inte... men det skall göras en ventilservice vid 4000 mil och den är dyr (=tar lång tid). Annars så rullar Sprintarna på utan större bekymmer, enligt vad jag hör och själv har erfarit.
Peppar, peppar, ta i trä! ;)

*Har själv en 2003:a med 5000 mil på mätaren*
 
Precis köpt en sprint st 955 -03 med 3400mil på mätaren, första moderna hojen. Vi är kära! :)
Jag är sjuuuukt nöjd! Försäkringen var ju nästan gratis med! :)
 
Last edited:
Hej
Funderar på att kika på en sprint st 2009 men har hört att det kan bli lite väl varmt i baken för passagerare då ljuddämparna ligger under passagerar sadeln, så hur är det med det? och är det en ok hoj att åka 2 på?
 
Kylfläkten blåser rakt på smalbenen, det känns mer är ljuddämparn

Kanske en fördel vår och höst att få skön värme på benen? Men lite jobbigt på sommaren? I låg fart? ("alla" de 5 varma dagarna varje sommar? :))

Har läst någonstans på nätet att vissa tycker att värmen från kylare/motor är jobbig. Men min känsla är att de flesta som skriver om detta kommer från sydliga breddgrader. Eller kör söderöver. Min kylfläkt (en 955:a visserligen, inte en 1050) går endast igång i varma dagar i stadskörning. I köer och vid rödljus. Inte annars.

Nu var detta en utvikning, själv huvudfrågan om värme från avgaspiporna har jag tyvärr inget svar på. Sök på RAT-forumet. Man kan söka utan att vara medlem.

http://www.triumphrat.net/sprint-forum/
 
Last edited:
Det finns väl de som GILLAR varma rör i arslet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det är inte ett problem.
(Sålde min Sprint ST 1050 2009 och saknar den fortfarande. 4500 problemfria mil i hög fart.)
 
Back
Top