Triumph Sprint ST -05

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Har lånat en sådan i några dagar nu och är väldigt, väldigt imponerad. Fifan vilken fin hoj. (Även snygg) Vilken skillnad från innan -05. Mycker komfortabel och klippet i nya trippeln är hääärligt. Går att dra på höga växlar redan från relativt låga varv utan att den knotar. Bromsarna fungerar finfint även om de inte är i klass med RR-hojarnas såklart. Det enda att racka ner lite på är väl att kåpan är lite väl låg och att backspeglarna darrar i motorvägsfart.

Rekomenderar en provkörning av denna!

Last edited:
Mötte en för några veckor sedan, hade nån sorts eftermarknadssystem på. Fyfan va fint den lät! :Bugar

Ska du ut och toura i vida världen (=utanför Sundbyberg) :tungan

Dom har verkligen piffat till designen på ST:n tycker jag, tidigare modeller var som vilken sporttouringhoj som helst, lite anonym och tråkig. Nu ser den rå ut!

Jag ska provköra den så fort jag får möjlighet.

Jag såg en utanför Biltema i Linköping för en månad sedan och snackade lite med killen, han var helnöjd och hade redan kört en hel del. Riktigt gott ljud var det i den. Hade precis läst om den i Mc-folket tror jag det var. Tycker den är väldigt snygg på ett elegant vis om man säger så. Det är något speciellt med linjerna liksom.

main_SPRINTST_02.jpg

sgtpepper skrev:
Dom har verkligen piffat till designen på ST:n tycker jag, tidigare modeller var som vilken sporttouringhoj som helst, lite anonym och tråkig. Nu ser den rå ut!

Jag ska provköra den så fort jag får möjlighet.

Som sporttourer är den fin & lite fräck. Lite kul om man jämför den med Hondas VFR800 (som har "fyra" av allt), medan Sprint:en har tre (tre lyktor, tre utblås).
Möjlighet till provkörning får du på MC Dagen 2005 Barkarby flygfält lördagen den 7:e maj mellan 11-15, då ställer Triumph, BMW, Buell & H-D sina nya modeller till förfogande för alla som vill provköra :tummenupp

Ja, vad ska man säga kom precis från Barkarby...
Jag blev kär i Sprint ST !
Skön körställning, väldigt upprätt. Trivdes lika bra på den som på Hornet. Men samtigt ser den sportig ut och framförallt snygg. Precis vad jag letar efter :yoparty

Stor skillnad från Daytona, där ligger man ner, helt fel ställning för mig!
nä när jag blir står så ska jag ha en Sprint :)
Synd att man kör bara ett varv och hinner inte fatta så mycket! Fick köra 3-4ggr men endå, man måste ta ut den på än längre sväng i trafiken för att testa på riktigt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park