Jag gick i valet och kvalet mellan en Hornet 900 och en Triumph S3. Till slut valde jag S3:an, dels på grund av försäkringen men även på grund av motorns karaktär och på det faktum att den känns lite mer säregen än Horneten.
Flyscreen:en (eller vindavisaren) kostar en slant minst sagt, närmare bestämt 2300 kr. Jag har svårt att säga att den egentligen är värd denna summa, men motorcyklar och ekonomiskt förnuft går ju sällan hand i hand och om man bortser från förnuftet så är jag nöjd med den, den ger en viss vindavlastning och den gör att hojen ser ännu ballare ut

.
Triumph har ju ett rätt stort sortiment av orginaltillbehör och det mesta kostar jävligt mycket, därför kan det vara intressant att köpa eftermarknadsprodukter istället, kika t.ex på
www.jacklilley.ltd.uk för diverse tillbehör och
www.wolfracing.co.uk för slipons/underseat-system.
Jag är helnöjd med min hoj, vridet och motorn gör mig glad

. Dock så får jag en jävla träsmak i arslet efter 5-6 mil och det blåser ganska duktigt även med vindavvisaren, så vill man ha en tvättäkta touringhoj för långresor ner till kontinenten så kanske inte en S3:a är det bästa valet.
Mitt kommande projekt är att köpa ett slipon, för orginalet gör ingen glad och jag känner att triple-motorns grymma karaktäristiska morrande vill morra lite högre än det svaga nynnade som orginalet ger. Jag hörde en S3:a med slipon för ett par dagar sedan när jag väntade på bussen och fick fan i mig ståpäls, ljudet är mycket trevligt och argt, inte riktigt lika påtagligt som V-twinnar, men ändå mycket tillfredsställande

.