Triumph Speed Triple

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Hej!

Jag har precis blivit en lycklig ägare av en Speed Triple -05. Hur får man bort dynan från hojen? Jag har ju hittat låset men när man vrider nyckeln så händer inget. Inte heller om man försöker ta bort den från hojen.

Krills skrev:
2138860 Hej!

Jag har precis blivit en lycklig ägare av en Speed Triple -05. Hur får man bort dynan från hojen? Jag har ju hittat låset men när man vrider nyckeln så händer inget. Inte heller om man försöker ta bort den från hojen.

På min Daytona så är det bara att vrida om nyckeln. Kanske du behöver ha lite tryck (läs drag) på dynan för att den ska "poppa" upp coh lossna.

El Garto skrev:
2138872 På min Daytona så är det bara att vrida om nyckeln. Kanske du behöver ha lite tryck (läs drag) på dynan för att den ska "poppa" upp coh lossna.

Jag ska gå ut och testa det om ett tag. Tack för tipset!

köp en riktig hoj istället :va byggd i england va :va

Krills skrev:
2138860 Hej!

Var det den som stod på MC varuhuset fram tills i dag? Cool som fan kan jag säga i så fall. Man får gratulera.

Lantis skrev:
2138920 Var det den som stod på MC varuhuset fram tills i dag? Cool som fan kan jag säga i så fall. Man får gratulera.

cool ja men bra :va ha ha ha säger bara SAAB :hihi

dvs: sälj aset annars byt :hihi

När jag köpte min så va vajern i den torr som fan och kärvade mycket. Höll på vrida av nyckeln för att få upp låset och riktigt förbannad vissa gånger. Lirka lite och testa om det kan vara så. Sen smörj upp det och kolla att alla löper fritt. Nu behöver jag inte ta i det minsta och allt går mjukt och bra.

Lantis skrev:
2138920 Var det den som stod på MC varuhuset fram tills i dag? Cool som fan kan jag säga i så fall. Man får gratulera.

Ja det var det faktiskt, tackar så mycket :banana

tober skrev:
2138940 När jag köpte min så va vajern i den torr som fan och kärvade mycket. Höll på vrida av nyckeln för att få upp låset och riktigt förbannad vissa gånger. Lirka lite och testa om det kan vara så. Sen smörj upp det och kolla att alla löper fritt. Nu behöver jag inte ta i det minsta och allt går mjukt och bra.

Det går inte trögt att vrida nyckeln eller så, dynan lossnar bara inte. Ska den bara lossna när man vrider eller är det nåt man måste göra?

Jag sätter armbågen på bakre delen av sadeln och trycker till samtidigt som jag vrider nyckelen. Lite smörja på vajer gör susen åxå.
Grattis till din nya hoj det är en riktigt kul hoj att busa med, Jag uppskattar även att den inte gör bort sig på bana, det är kul att jaga plastmissiler med en naken hoj.....
Hade´

triple kungen skrev:
2138984 Jag sätter armbågen på bakre delen av sadeln och trycker till samtidigt som jag vrider nyckelen. Lite smörja på vajer gör susen åxå.
Grattis till din nya hoj det är en riktigt kul hoj att busa med, Jag uppskattar även att den inte gör bort sig på bana, det är kul att jaga plastmissiler med en naken hoj.....
Hade´

Tack! Nu funkade det perfekt. Får ta och smörja upp vajern lite tror jag. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT