Triumph Speed Four

Kakkara

Lappen togs 14/10
Gick med
19 Oct 2010
Hoj
2002 Triumph Speed Four
Hej allesammans!

Jag är både nybliven motorcykelåkare sen 14/10 och nybliven medlem här på Sporthoj. Jag satt o kikade igenom forumet efter en tråd om Triumph Speed Four men hittar ingenting. Så ja tänkte starta en.

Jag köpte just en sånhär som första hoj nu i Augusti och är so far mycket nöjd med den! Pigg och härligt ljud i och inte särskilt dyr. Motorn har blivit rosad i de flesta recensioner jag har läst men den e lite jobbig under 4000 varv. Sen tycker jag att den tuggar en hel del soppa. Har väl gått en 20-22 mil på 18 liter och det tycker jag e lite väl mycket.

Nu till min fråga. Är det någon annan som har en Speed Four och har gjort någonting åt "Hornen" där fram ( luftkanalerna ner i lufboxen ). Jag frågade på triumph om det fanns några modifikationer man kunde göra för jag tyckte dom var så attans fula, men det fanns inget original ivf. Jag har helt enkelt skruvat bort dom och har 2 stora hål rakt ner i luftboxen, och jag vet inte riktigt hur bra det är. Är det möjligtvis någon som har gjort nån egen modifikation?

Roligt med ytterligare ett forum och besöka! Varför kan vi inte bara ha sommar året om :mad:

Ja kastar upp en bild på min Speed Four med kapade luftintag.

Photo%20okt%2022,%2022%2042%2026.jpg

Snyggt rensad Speed Four
http://www.youtube.com/watch?v=rywA825xpug

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...