Triumph Speed Four?

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
Ser ut som om jag kommer att köpa en Triumph Speed Four imorgon lördag, ny.

Jag vill bara se om jag hinner snappa upp några sista-minuten (sena minuten...) kommentarer av eventuella ägare eller andra som har en uppfattning av hojen, inte så mycket utseendemässigt som funktionsmässigt då'rå.

Är det en kul leksak som duger till 6 mil ToR arbete dagligen också och en enstaka tripp med tjejen bakpå?

Det enda jag kan komma på att gnälla över är att växelpedalen sitter direkt på växelaxeln. Den har ganska grova splines, vilket gör att pedalen gärna hamnar för högt eller för lågt. Annars är det den roligaste trajan jag har kört. Säger iofs inte mycket. ;)

Det tror jag säkert! Jag har en TT600 -01 - din ska ha lite mer pulver i mellanregistret. Det står en svart S4 utanför mig varje morgon. Jag tycker att de är coola - lite fulsnygga på nåt vis. Ska vara svarta tycker jag. Nåt du bör åtgärda direkt är originalpipan + skaffa en hugger (1500 spänn) så slipper du massa smuts under sadel och runt bakfjädringen.

Jag kör med en Ninja-pipa, en av de få highpipe-alternativen till TT:n/S4:an.

sept_2002_stadshuset_2.jpg

I måndags, 11 aug, rullade jag ut den från MC Varuhuset... Oj oj oj så grön den är (ville ha grön, grön fanns hemma, grön äger).

Första intryck? Jag har som mest varit uppe i 7.000 varv. Cykeln klarar helt klart av att underhålla mig som första cykel för nybliven A-kortare, inga problem att skjutsa på den heller. Ska köra in den lite till innan jag vågar bränna ur den ordentligt, nu börjar dock regnperioden så då går det lite lugnare...

Äldsta dottern har döpt cykeln till "Arga Grodan", grodan är ett populärt tillskott i familjen.

Du har mycket roligt kvar efter inkörningen! För att få svar och drag direkt så brukar jag hålla varven kring och över 8000 innan jag laddar järnet ur kurvor. Radfyror låter så jäkla härligt när man drar ur dem ordentligt!

Yo, en till S4 ägare :hej

Har en svart själv, var den förste(?) att ta ut en S4 i tokholm i våras, har dammat runt i ca 600 mil nu. Gillar den skarpt, en riktig busmaskin. Inga problem med wheelis och stoppies, ska bara våga lite mer så att de sitter ordentligt :tummenupp

Tycker dock att det är en rutten skjutshoj men jag har ju bara haft touringjärn innan så...

Börjar så smått dra upp varvtalet lite högre, som sagt, första cykeln efter den Honda CB SeventyFive jag övningskörde på, NÅGOT annorlunda. Men för varje mil känner man att man får igen på kronorna i form av små pojkaktiga leenden bakom hjälmen...

Kul att fler valt Speed IV :tummenupp! Du köpte inte möjligtvis en svart demo cykel från MC Varuhuset?

Nä, min va splirrans ny när jag tog ut den :cool:

Tja, efter 600 mil har väl den mesta respekten lagt sig :D men den går ju som ett jehu om man är på det humöret :rock

Fast jag har sucktat efter en pipa rätt länge nu, låter lite mesig original. Fick höra av generelagenten att triumph själva inte lyckas få den att gå bättre med deras egna tillbehörs slip-on :confused: Därför kan man inte köpa till det original tillbehör till S4:an b.la. Annars har ju både Two brothers och Wolf rätt shyssta burkar jag sucktar på. Ska bara få bekräftat att det inte blir baktrimmat först.
http://www.twobros.com/Exhaust/Triumph/SpeedFour.shtm
http://www.wolfracing.co.uk/triumph_app.html

Som trajaägare tycker jag du skall checka in denna sida
http://www.t955i.net

tt600.org tycker jag är bäst vad gäller min hoj som är rätt lik den ni har :)

Många som skriver mycket och verkar ha bra koll. Finns väl nån speddfour.net eller vad det var men den var rätt låg aktivitet på.

Wheela...

Snabbt tips för att få upp S4an? Jag försökte trixa lite med kopplingen för att varva upp den men jag skuttar bara framåt, fegar jag eller finns det ett bättre sätt?

Nej, jag har inte kört något annat på bakan förr!

Grattis till köpet! Jag funderade själv på att att köpa en S4:a men när jag kom till MC-Varuhuset så stod det dock en S3:a där och ropade mitt namn, så det fick bli en sådan istället :).

Petta, var det dig som jag och min polare språkade lite med på färjan över till Ekerö för någon månad sedan, på väg till Brostugan? Det var nog första gången jag såg en S4 ute i "verkligheten" tror jag, alltid kul med hojar som det inte kryllar av :).

Är det någon som har en eller flera länkar till säljare av ersättningsburk för bromsvätskan? Jag gillar allt med S4an förutom den där lilla urinburken som de har monterat.

Hittade en sajt med en massa varianter men KAN INTE HITTA DEN IGEN!!! Hjälp tack...

Mezzanine skrev:
Wheela...

Snabbt tips för att få upp S4an? Jag försökte trixa lite med kopplingen för att varva upp den men jag skuttar bara framåt, fegar jag eller finns det ett bättre sätt?

Nej, jag har inte kört något annat på bakan förr!

Kör in den först! =) Sen kan du börja leka.
Du gasar nog upp den på ettan iaf.. bara av-på med gasen så borde den resa sig ;)
På tvåan måste du nog koppla eller kanske rycka+gasa vid rätt varv.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025