Triumph speed 3

streetfighter1 skrev:
Dremel är ett litet multiverktyg (slipa, såga, borra, m.m.). Det går att använda ett bågfilsblad också, lite svårare att komma åt möjligtvis.

Jag vet inte hur det ser ut på S3:an men på S4:an så sågade jag bort ankstjärten och ersatte med en fender eliminator från: http://www.skykingproducts.com/

Den har fästen för blinkers också som du kan justera lite i sidled.

Det gick rätt smidigt och snabbt att fixa till baken.

Jag har några bilder men är i flyttartagen så det kan dröja minst två veckor innan jag kan slänga upp dem.
Ok,tack för tipset..släng upp lite bilder när du har tid och ork...

Ta bort hela bakskärmen...

Cha, e de bara jag eller sitter bakskärmen fast hela vägen ner till bakre dämparen?

HUr lossar men?
E d bökigt?

/Peter
Ny ägare av TS3

Snabbare skrev:
Cha, e de bara jag eller sitter bakskärmen fast hela vägen ner till bakre dämparen?

HUr lossar men?
E d bökigt?

/Peter
Ny ägare av TS3

Vet inte hur det är på triplen men på tt600 var man tvungen att lossa en massa prylar, exempelvis säkringsdosan + relän, ECU:n, batteriet, bromsvätskebehållaren bak, dämparn m.m.

Jag tog loss hela, tog hem skiten, kapade bort läppen och ersatte med en liten bit bockad aluminium för att fästa skylten + blinkers. Det blev ganska nice! Kan ladda upp bild ikväll ifall nån är intresserad.

Som sagt, det var på en Triumph TT600 men de triplar jag sett ser ungefär likadana ut i baken.

Skicka gärna upp bild...

/Peter

Nino skrev:
Vet inte hur det är på triplen men på tt600 var man tvungen att lossa en massa prylar, exempelvis säkringsdosan + relän, ECU:n, batteriet, bromsvätskebehållaren bak, dämparn m.m.

Jag tog loss hela, tog hem skiten, kapade bort läppen och ersatte med en liten bit bockad aluminium för att fästa skylten + blinkers. Det blev ganska nice! Kan ladda upp bild ikväll ifall nån är intresserad.

Som sagt, det var på en Triumph TT600 men de triplar jag sett ser ungefär likadana ut i baken.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg