Triumph speed 3

maffioso

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Triumph Speed 3 -02
Tjena ! Vet någon nåt bra och snyggt sätt att få bort "läppen" reg skylten bak på en 02:a speed 3 ??
 
Använd en dremel, fast det går inte att återställa till original i sådana fall.
 
Har funderat på samma sak.
Tittade lite på det i garaget igår, det tycktes då som om regskyltshållaren sitter med ett par skruvar och är separat från undertrayen. Det kanske inte stämmer?

Det är iaf så på -05an, där skriver de det explicit i Torque :D
 
streetfighter1 skrev:
Använd en dremel, fast det går inte att återställa till original i sådana fall.
Har precis köpt hoj så jag har dålig koll,vad är en dremel? Läppen går ju säkert att ta bort men var ska man fästa blinkersen sen ?
 
xyx skrev:
Har funderat på samma sak.
Tittade lite på det i garaget igår, det tycktes då som om regskyltshållaren sitter med ett par skruvar och är separat från undertrayen. Det kanske inte stämmer?

Det är iaf så på -05an, där skriver de det explicit i Torque :D
Läppen går ju säkert att ta bort ,men var ska man fästa blinkersen i ?
 
Så här ser min ut

efter lite modifikation.
 

Bifogat

  • pict0001.JPG
    pict0001.JPG
    108.7 KB · Visningar: 212
Hej!

Jag tar mig friheten att smyga in en fråga :) hoppas det är ok "Rasorblade".

Jag står i valet och kvalet att köpa en "Triumph Speed Triple" och vore tacksam för lite råd på vägen.

- Vilken årsmodell ska man köpa, några stora förändringar (ej äldre än -01) ?
- Vad bör man leta efter för ev. fel m.m.
- osv.

Tacksam för svar......


(Om någon vill sälja till bra pris eller är sugen på en KTM 625 SXC -03 E/SM så skicka ett mess).

//mvh. Tony
 
Tony Tiger skrev:
Hej!

Jag tar mig friheten att smyga in en fråga :) hoppas det är ok "Rasorblade".

Jag står i valet och kvalet att köpa en "Triumph Speed Triple" och vore tacksam för lite råd på vägen.

- Vilken årsmodell ska man köpa, några stora förändringar (ej äldre än -01) ?
- Vad bör man leta efter för ev. fel m.m.
- osv.

Tacksam för svar......


(Om någon vill sälja till bra pris eller är sugen på en KTM 625 SXC -03 E/SM så skicka ett mess).

//mvh. Tony
Dom råden jag fick var att köpa 02, det är stålomspunna bromsslangar,120 hk istället för 110 hk en mera bushoj än tidigare enligt dom jag pratade med,och enligt min mening ett snyggare bak parti...
 
maffioso skrev:
Dom råden jag fick var att köpa 02, det är stålomspunna bromsslangar,120 hk istället för 110 hk en mera bushoj än tidigare enligt dom jag pratade med,och enligt min mening ett snyggare bak parti...


OK! Tack......

Vet du om alla modeller har vajerkoppling?
 
maffioso skrev:
Fästet har du alltså gjort själv? och sen tagit bort hela tailen?

Jag sågade bort läppen med ett bågfilsblad och lade igen hålet med en bit 1mm rostfri plåt.Skylt- och blinkersfästet är också tillbockat i rostfritt. Inga större problem för den som inte har tummen ultracentrerad i näven. Kedjeskyddet var betydligt krångligare!
 

Bifogat

  • PICT0003.JPG
    PICT0003.JPG
    130 KB · Visningar: 162
Sp3 skrev:
Jag sågade bort läppen med ett bågfilsblad och lade igen hålet med en bit 1mm rostfri plåt.Skylt- och blinkersfästet är också tillbockat i rostfritt. Inga större problem för den som inte har tummen ultracentrerad i näven. Kedjeskyddet var betydligt krångligare!
ja fan det ser riktigt bra ut..tråkigt att man inte kan återställa till orginal om man nu skulle sälja bågen nån gång. Vet du om det finns färdiga undertails att köpa??
 
Har för mig att s-racing hade trots att dom inte finns i listan men passformen är troligtvis skit + att du ändå måste kapa sönder orginalet. Jag tror iofs inte att det är så dyrt att fixa orginalplast om man vill återställa till orginalskick.
 
Hade en -97 tidigare, ägde den under 2 år. Hade inga problem förutom en strejkande tomgångsventil (kostde 260 pix). Måste säga att triumph har ett oförtjänt dåligt rykte angående kvalitè. Superkul hoj, dock skulle den må bra av lite mer effekt varvid jag skulle satsa på -01 eller senare.
 
Tony Tiger skrev:
Hej!

Jag tar mig friheten att smyga in en fråga :) hoppas det är ok "Rasorblade".

Jag står i valet och kvalet att köpa en "Triumph Speed Triple" och vore tacksam för lite råd på vägen.

- Vilken årsmodell ska man köpa, några stora förändringar (ej äldre än -01) ?
- Vad bör man leta efter för ev. fel m.m.
- osv.

Tacksam för svar......

//mvh. Tony

Helt seriöst så bör du överväga -05:an det är ganska stor skillnad från -02 och fram till -04. Bättre chassi, bättre motor och bättre insprutning. Tidigare årsmodeller var lättsvängda men nu är den riktigt nice. Prova om du får chansen. Lyfter framhjulet lättare nu med :)
 
Provkörde en S3-05 och kan bara konstatera att den var buskul att köra och vansinnigt lättmanövrerad :D
Negativa intryck: backspeglarna var helt oanvändbara, regplåtshållaren/bakstänkan måste bort & ersättas av en diskretare, frambromsarna var lite mjuka (bromsade dock bra) och insprutningen kändes lite binär (vanesak/inställning?). Men ändå...alldeles underbar (som en bal på slottet) :tummenupp
 
Blip skrev:
Helt seriöst så bör du överväga -05:an det är ganska stor skillnad från -02 och fram till -04. Bättre chassi, bättre motor och bättre insprutning. Tidigare årsmodeller var lättsvängda men nu är den riktigt nice. Prova om du får chansen. Lyfter framhjulet lättare nu med :)

Mm.. Ganska stor prisskillnad också.. Den nya är juste som attans men, enligt mig, inte värd 40 000 mer..
 
maffioso skrev:
Har precis köpt hoj så jag har dålig koll,vad är en dremel? Läppen går ju säkert att ta bort men var ska man fästa blinkersen sen ?

Dremel är ett litet multiverktyg (slipa, såga, borra, m.m.). Det går att använda ett bågfilsblad också, lite svårare att komma åt möjligtvis.

Jag vet inte hur det ser ut på S3:an men på S4:an så sågade jag bort ankstjärten och ersatte med en fender eliminator från: http://www.skykingproducts.com/

Den har fästen för blinkers också som du kan justera lite i sidled.

Det gick rätt smidigt och snabbt att fixa till baken.

Jag har några bilder men är i flyttartagen så det kan dröja minst två veckor innan jag kan slänga upp dem.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top