Triumph som är dum

Om displayen dör i samband med det så luktar det dåligt batteri, dålig jord eller nån form av dålig kontakt på storförsörjning.

Åk till nån verkstad(bil el mc) eller reservdelsfirma som säljer batteri och få det PROVMÄTT! Belastningsprovat alltså.

Du kan ragga tag i en multimeter och mäta spänningsfall mellan batteriminus och motorblock.

Nånstans har du dålig överföring som förändras med temperatur, det rör sig oftast om oxid mellan kontaktytor ex på jordkabelns anslutning mot block/ram.

Displayen dör inte, Utan det är när man vrider på tändningen som den tar några extra sekunder innan den hoppar igång. Men när den funkar som den ska så tänds displayen direkt när man vrider på tändningen.
Just det.. har glömt att skriva att den inte ens startar kall nu.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top