Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men skit i det allt finns på Ebay så det är ingen fara.
Alla snackar om det men var ligger det?
Ledsamt men samtidigt lite tro f_n det, med timarbetskostnader på ibland 1400:-.Vilken normal löntagare har då råd att få sin gamla hoj reparerad under ett ca åtta timmar pass.Ja inte f_n är det många hojägare.![]()
Ser inget problem faktiskt, bara att posta hojen till Fcmoto så fixar dom allt. (eller valfri Ebay leverantör).
Mmmm just så ja,. Ytterst få som har kunskapen att skruva så pass själv här.
Ja så är det ju.
samma sak med El, VVS, och allt annat tjafs.
Tar VVS-firmorna 1400 kr/h kring Helsingborg?
MC-mek och allt det där du nämner är lågkvalificerat arbete som vilken mupp som helst kan lära sig. Och dom där firmorna har högre timdebiteringar än konsultfirmorna som hyr ut ingenjörer.
Någonstans har det här landet spårat ur. Men det bottnar väl i att sossarna på 90-talet fick för sig att alla svenskar skulle bli akademiker. Därmed var banan stakad för ett land utan hantverkare och nu står vi här och får betala fett för sånt som borde kosta en spottstyver. Vår exportindustri tynar bort samtidigt som folk får göra avdrag för att städa varandras toaletter och på så sätt ser det ut som att landets BNP är någorlunda intakt.
Lite komiskt kan man ju även dra slutsatsen att sossarna inte tyckte den egna väljarbasens yrken var tillräckligt fina. Samtidigt som politikerna själva knappt har någon riktig utbildninga alls.
Om detta stämmer har jag jävligt svårt att sympatisera med detta företag, tack och adjö, kapitalismen funkar som den ska ibland.timarbetskostnader på ibland 1400:-
Helt ärligt?
När klev sossarna i i en detta?
Om detta stämmer har jag jävligt svårt att sympatisera med detta företag, tack och adjö, kapitalismen funkar som den ska ibland.
Fast deras verkstad har alltid varit välbelagd och dragit in stålar. Problemet ligger snarare i att man förväntas ha cyklar för en mille stående i lager som man säljer med riktigt små marginaler. Och då skall du ha en presentabel lokal att ha dem stående i som tickar hyra samtidigt som fordonshandel säljer en 2013 street triple för 67900kr(vilket är mindre än vad ÅF-priset var för dem i våras).
Skrev 90-talet i mitt inlägg men vid närmare eftertanke var det nog redan i slutet av 80-talet dom fick för sig att göra akademiker av alla.
Inget illa menat om vare sig hantverkare eller akademiker. Jag är av den numera udda åsikten att det finns plats för bägge grupperna i ett samhälle. Rent av anser jag att bägge grupperna behövs.
Och då har jag inte ens nämnt det skattetryck dom byggt upp genom åren. Klart det blir svårt för en svensk företagare att konkurrera i en värld som blir allt mer global när vi har så mycket högre skatter i alla kedjans led. Transporter, grossister, butiker...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |