Triumph provkörning

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Precis kommit hem efter att ha provkört Speed Triple II. Vilken underbar hoj! Jag skulle vilja beskriva mina känslor men det går inte... Motorn är helt underbar. Ljudet fantastiskt. Bromsar, chassis, insprutning, ergonomi, det finns inget att klaga på! Dessutom är den riktigt riktigt snygg!

Provkörde en i går på Barkarby. Blev 2 gånger till och med...

Vill också ha!

Provkörde den och KTM 990 SM i onsdags. Tycker att KTMén var trevligare då den hade bättre körställning och kändes mer lättmanövererad

Vad har du för försäkring på din?

Vesta.
Blev tom billigare än IFs märkesförsäkring, om jag kombinerade med 2 till (i mitt fall hemförsäkring och bilförsäkring på sommarbilen).

Provkörde den och KTM 990 SM i onsdags. Tycker att KTMén var trevligare då den hade bättre körställning och kändes mer lättmanövererad

Gillar KTMs hojar som fasen, har provat både 950 SM och Super Duke/Super Duke R flera gånger med stooora flin i hela ansiktet som resultat.
Men. Efter provkörningarna blir jag bara ännu mer övertygad om att jag har den perfekta hojen som kombinerar en sjuhelvetes busfaktor med lite mer praktisk vardaglig funktion.

Trepip är the shit. Du får vridet, men slipper vibrationerna. Sen ylar den ju så gott i det övre registret att man bara... måste... gasa...

Last edited:
Kööööööööööööööööööööööööööööööööp!! Man skall inte prova en triple om man inte redan har pengarna på banken!:D :D :tuttar

Ah.. Jag frågar som om jag vore tjej... Sorry.

Det jag ville veta var vad den kostade dig i försäkring. :)

Gå in på IF's hemsida så hittar du till Triumphs märkesförsäkring.
Det var det billigaste jag hittade för min.

Trygghansa som exempel vill ha 48k hel/hel :näsblod

Tack för länken! Jag fick fram priset 9376kr hel/hel (40år i Sthlm). Det är över 2000kr billigare än Triumphs egen specialförsäkring ju!

No problemo, är 36 år själv och blev ganska grinig just då jag slog på postnumret dit jag skall flytta om 4 månader, då kostade plötsligt min befintliga hoj 7913kr istället för 4385kr. :huvet

Så går det när man flyttar från en av de mindre stadsdelarna i ytterkanten av stan in till centrala Göteborg. Suck!

Själv känner jag mig mer lockad av 675'an, väldigt trevlig hoj :tummenupp Fast jag måste säga att jag blir mer impad av Rocket III, jävlar vilket monster! Grymt vrid oavsett varv, å väldigt smidig! :Bugar En sån kommer jag aldrig att försöka rödljusracea mot, oavsett vad jag sitter på/i! :fakta

Själv provkörde jag Sprint ST i lördags. Det var,,,

Inte så spännande.:rolleyes:

Men säkert bra om man ska långt och länge, eller är gammal.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul