Triumph Kvalitet?

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Kollar lite på en till hoj. Det ska vara en pendlarhoj (bor söder om sthlm, jobbar norr om stan). Vill att den är billig att äga men samtidigt kul. Kommer behålla min TL1000 för snabbare nöjesåkning.

Till frågan. Har idag provat Triumph street tripple o tyckte det var en kul hoj med bra premie å hyfsat inköp men hur e kvaliten på Triumph? de hade problem förr men har de blivigt bättre? Vad säger ni Triumphägare? e ni nöjda?

Jag är väldigt nöjd, har dock bara haft min 1 år och kört 700 mil.. men den känns pålitlig bara gasa o köra!

Pratade med en säljare på Sthlms MC-varuhus i veckan som tidigare såldes Traja. Hans erfarenhet var att de haft något fler garantijobb på verkstan än för Yamaha och Honda.

Är inne på min fjärde Triumph. Den första var en -00 och den nuvarande är en -08. Många tusen mil har det blivit och jag har inte haft några nämnvärda problem. Bara gasa och tjör! :tummenupp

Har nyligen köpt en Triumph Speed triple -05. Den hade svampiga bromsar när jag köpte den, barnsjukdom på modellen. Har löst det med nya bromsok (ska räcka med nya kolvar i oken men jag passade på att uppgradera). Kopplingen började slira efter 1000 mila service. Visade sig vara slitna lameller. Då hade jag själv hunnit köra ca 30 mil, det kan iof. bero på föregående ägare men men. I övrigt så är det ju en ruggigt rolig hoj. Hoppas de inte blir något mer strul.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph