Triumph eller Suzuki?

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Funderar på att skaffa ny hoj... Valet ligger mellan Suzuki SV 650 och Triumph Thruxton. Båda är ju tuffa hojar, provade Suzukin igår och tyckte det var en väldans fin cykel. Trajan är ju väldigt läcker men har inte haft någon möjlighet att testa den. Någon som har erfarenhet av den?

Som vardagshoj skulle jag välja SV´n, har svårt att komma på en en mer harmonisk hoj i den pris/storleksklassen.

Trajan är resultatet av ett helt annat tänkade. Visst, den är mkt ballare och mer eyecatcher (vilket iofs är ett tungt argument....) men i allt övrigt underlägsen Suzukin.

Triumph Thruxton är ruskigt cool, hade jag haft den ekonomiska möjligheten att ha fyra-fem hojar så hade absolut en Thruxton ingått i stallet, men som fazerfun säger, så är nog SV650 ett vettigare val av allround-hoj.

thruxton rockar, jag skulle tagit den. Mc ska inte vara vettigt utan roligt :D

An3Azz skrev:
thruxton rockar, jag skulle tagit den. Mc ska inte vara vettigt utan roligt :D

Det är ju sant, man tänker väl oftast med hjärtat! den ser ju så förbaskat cool ut.. men sv har ju sina fördelar också...

Ja. Väljer du med hjärnan så välj SV650.
Väljer du med hjärtat så ta Thruxton.

Om det inte vore för att jag redan äger min drömhöj så skulle jag skaffa en Thruxton och tokblinga den i café racer stil. :tummenupp

(Alternativt en Ducati Sports Classic)

xyx skrev:
Ja. Väljer du med hjärnan så välj SV650.
Väljer du med hjärtat så ta Thruxton.

Om det inte vore för att jag redan äger min drömhöj så skulle jag skaffa en Thruxton och tokblinga den i café racer stil. :tummenupp

(Alternativt en Ducati Sports Classic)

He he! Jo det var väl det som var tanken! Plocka bort lite onödiga saker, på med ett litet lucas baklyse och ett par riktiga megafoner!

stranglefoot skrev:
Funderar på att skaffa ny hoj... Valet ligger mellan Suzuki SV 650 och Triumph Thruxton. Båda är ju tuffa hojar, provade Suzukin igår och tyckte det var en väldans fin cykel. Trajan är ju väldigt läcker men har inte haft någon möjlighet att testa den. Någon som har erfarenhet av den?

Köp Trajan! Motorcykel köper man med hjärtat,hjärnan lämnar man hemma :D :D :D

Det beror på vad du ska ha cykeln till, Thruxtonen är en ball hoj och kul att köra men jag tycker motorn är lite trist och så känns den lite vinglig. Har inte kört nån SV men jag tror den körmässigt är roligare, Trajjan är coolare utseendemässigt. Bägge är ett lyft jämfört med din nuvarande maskin men du får ta en rejäl provtur med bägge.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det beror på vad du ska ha cykeln till, Thruxtonen är en ball hoj och kul att köra men jag tycker motorn är lite trist och så känns den lite vinglig. Har inte kört nån SV men jag tror den körmässigt är roligare, Trajjan är coolare utseendemässigt. Bägge är ett lyft jämfört med din nuvarande maskin men du får ta en rejäl provtur med bägge.

Att det är ett lyft mot mitt sänke är det inga tvivel om. Sv:n var skitkul att köra, kändes som om man kunde göra vad som helst med den, eller allt det man inte kan göra med min iaf! Problemet är att man aldrig lyckas få testa Thruxtonen. Närmaste handlaren är i Luleå och nån testkörning där verkar aldrig bli möjlig... alltså, köpa en cykel man inte har testat går ju inte.. :död

alltså...sv´n är ingen Passat, den kan man ha riktigt kul med. Väghållningen och motorn är fö bättre än på Trajan. Det jag menade var att Trajan har mer attityd och om det räcker för dig så välj den.

fazerfun skrev:
alltså...sv´n är ingen Passat, den kan man ha riktigt kul med. Väghållningen och motorn är fö bättre än på Trajan. Det jag menade var att Trajan har mer attityd och om det räcker för dig så välj den.

Ingen som påstått att det skulle vara en passat! Jag förstår precis vad du menar...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park