triumph daytona

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Någon som har bra el dåliga erfarenheter av denna hojen=

har precis sålt min 600 och funderar på att köpa antingen cbr 900 eller triumph daytona

vad är bra el dåligt med dessa hojjar

andreas
 
Hondan har ju säkerligen bättre kvalitet. Men trajjan har det lite egna, ljudet, motorkaraktär. Kör själv en Sprint ST. Daytonan har samma motorämne 955cc
20-30hk mer beroende på årsmodell. Daytona finns både med enkelsving och konventionell sving(-02 tror jag). Snyggt med enkelsving....men jag är ju partisk. Men under mina drygt 2700 mil med sprinten så har bakhjullager(enkelsving) och bränslekopplingar under tanken bytts på garantin. Annars har det bara varit att tuta och köra :tummenupp
Lycka till med valet.
Här finns lite om Triumph
 
Kör en Daytona från 2002, kan väl säga att för min del har den rullat på sina
C:a 2200 mil snällt. Bytt olja,filter och tankat och det har funkat än så länge ( Ha haft den en säsong ).
Dock inga bankörningar. På landsväg funkar det om man biter ihop, körde småland-S-holm ToR och med en del pauser ( massor ) så var det helt ok.
 
Jag håller med föregående talare och tycker du ska köpa Daytonan.

Precis som de andra är jag inte ett smack partisk... :tungan


Lättast är väl att prova för att skaffa dig en egen uppfattning.
 
Cebeärr600 skrev:
Någon som har bra el dåliga erfarenheter av denna hojen=

har precis sålt min 600 och funderar på att köpa antingen cbr 900 eller triumph daytona

vad är bra el dåligt med dessa hojjar

andreas


Inga problem med min heller iallafall.. Hur nöjd som helst...

När jag tänker efter, så kan du ju köpa min då. Köpte den ny 03. Den har rullat c:a 600 mil :( . Husrenovering har satt stopp för hojåkandet.

Våga värgra japs :yoparty .

/ Patrik
 
Har en -01 daytona och har varit mycket nöjd med den. Jag tänker dock sälja den och köpa rejshoj istället. Jag har med åren tyckt det blivit allt mer läskigt att köra på vägen och kommer att satsa mer och mer på bana istället.

Daytonan är inte bäst på något men det går fint att köra hårt på bana med den. Det funkar också att åka lite längre turer, både med och utan skjuts. Skönt är att ha tankväska när man åker långt så kan man luta sig mot den. Utstrålningen och ljudet är nog dess största fördel! Den har nu gått 3800 mil.

/Lasse
 
Har en Daytona -97 och tycker den fungerar klockrent. Inga större problem med den trots att den nu rullat 3700 mil. Fungerar både för långkörning och nöjeskörning.

För och nackdelar som jag ser det:
+ ovanlig
+ ljudet
+ försäkring

- ovanlig
- dåligt rykte
 
Daytona Peter skrev:
Har en Daytona -97 och tycker den fungerar klockrent. Inga större problem med den trots att den nu rullat 3700 mil. Fungerar både för långkörning och nöjeskörning.

För och nackdelar som jag ser det:
+ ovanlig
+ ljudet
+ försäkring

- ovanlig
- dåligt rykte


Vad skall man tänka på när man köper en daytona något speciellt man skall leta efter????

Jeppa skrev:
Inga problem med min heller iallafall.. Hur nöjd som helst...

När jag tänker efter, så kan du ju köpa min då. Köpte den ny 03. Den har rullat c:a 600 mil :( . Husrenovering har satt stopp för hojåkandet.

Våga värgra japs :yoparty .

/ Patrik

visst kan jag säkert göra det om priset är rätt

Oas skrev:
Hondan har ju säkerligen bättre kvalitet. Men trajjan har det lite egna, ljudet, motorkaraktär. Kör själv en Sprint ST. Daytonan har samma motorämne 955cc
20-30hk mer beroende på årsmodell. Daytona finns både med enkelsving och konventionell sving(-02 tror jag). Snyggt med enkelsving....men jag är ju partisk. Men under mina drygt 2700 mil med sprinten så har bakhjullager(enkelsving) och bränslekopplingar under tanken bytts på garantin. Annars har det bara varit att tuta och köra :tummenupp
Lycka till med valet.
Här finns lite om Triumph

hmmm har du något tips vad man skall leta efter (fel) på hojjen`?
 
Använd sökfuntionen, det finns hur mycket som helst skrivet om Daytona.
där hittar du allt som du behöver kolla osv.
 
visst kan jag säkert göra det om priset är rätt


55 tkr.

Kolfiber slipon. Ommappad till detta.
Pyramid "undertray" miniblinkare.

500-600 mil. 02:a.

Silver.

Pm:a vid intresse.

/ Patrik
 
Själv har jag en Daytona 600 -03, efter omdrevning så slåss jag med min polares ninja 600 -05 i accet! :yoparty

Tycker man sitter ruggigt bra på den, blir inte trött i armarna eller så. Ända som jag har haft probs med är diverse reperationer som gått på garantin!

Bana vissa inställningar ska göras tills nästa säsong så jag kan köra ännu jävligare.

Iövrigt en snäll o trevlig mc som kan bita ifrån även mot dom stora grabbarna! :hihi
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top