Triumph daytona T595 = skit????

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Är grymt sugen på en Triumph daytona T595 men har fått höra att de ofta går sönder. Är det bara snack eller :va ? Någon som själv haft eller kört en sådan? Tacksam för alla svar! Kritiska eller positiva!

Är grymt sugen på en men har nu fått höra att det är dålig kvalité på dem och att de ofta går sönder osv.. Stämmer det eller är det bara bullshit? Någon som haft en sån eller vet nånting om det? Tacksam för alla svar, positiva som negativa!

Daytona fr o m 2002 ska vara ok. Fr o m 2005 ska även växellådan ha fått en uppdatering. Hade en 2004a tidigare och den var det inget fel på. Funkade både på gata o bana. Köpte den ny och körde 800 mil.

Är grymt sugen på en Triumph daytona T595 men har fått höra att de ofta går sönder. Är det bara snack eller :va ? Någon som själv haft eller kört en sådan? Tacksam för alla svar! Kritiska eller positiva!

Jeg har haft 7 stk. Triumph !...

En 595 er helt ok. Enda skildna på 97 och 98 är en annan geometri på clip-on. Dom är et par cm högare på 98.

Motor och växellåda funkar bra på 595 och den har 130 hk. MEN, om du hittar en 955 från 2001(?), den med 147hk så kan der være lidt "problemer".... Ingenting kritisk men växellådan kan være liten "klonk-klonk".

Jeg er med i pitten på et ERF Triumph team som kører med Daytona med 147hk. INGEN problmer alls !... Om den kan 6 timer x 15-20 tävlinger, då fungere den sikkert også fint for dig.
http://www.triumph-kbh.com/race/race-index.htm

Nej, det er det ikke. Det er 147hk modellen.

Jag har en 98:a som rullat strax över 5000 mil. Fick precis byta insugsventiler, men i övrigt inga andra problem.
Vågar inte skriva att växellådan är riktigt fin, för då rasar väl den imorgon :gnissla

Jag hade en T595 -97 som jag inte alls gillade. Den var svajig när det svängde i höga farter, och jag lyckades inte bli av med de hur jag än justerade dämpare och däckstryck.

Sen blåste jag motorn helt utan märkbar anledning vi 4500 mil. Alltid servad phos auktoriserad verkstad osv.

För mig som är 172 cm så var den dessutom väldigt påfrestande för händer och underarmar.

Men lycka till ändå:tummenupp .

Vad ska du med en sån till? Det är väll inget fel på den du har?:rofl :arsele :tungan :lol :fart :hoppskrat

Min fd Daytona står på Lillemans i Lund. Vill du ha en fin och välskött 955a så ska du köpa den. En ägare och garanterat end en förare på alla 800 milen. Den är ommappad och neddrevad en kugg fram. Går riktigt bra.

(Ber om ursäkt för att det blev 2 "första" inlägg, SH krånglade igårkväll.)

Vad ska du med en sån till? Det är väll inget fel på den du har?

Haha, hade den inte varit för Volvo 855an som mulade den så hade jag kört med den resten av säsongen.. Ska förresten inte du själv köpa motorcykel snart? Lämna mopparna? :D

Jag hade tänkt mig en 98a..och vad jag har förstått så är det inga problem med dem utan först 147hks modellen? Har letat upp den här på blocket http://www.blocket.se/vi/12412509.htm?ca=23_11_s Kan det vara ngt?

Jag har en 595-98, det går hur fint som helst.
Inga problem med varken motor eller låda fast den gått 4050mil:pannkyss

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back