Triumph Daytona 955i - tråden

Last edited:
Är det nån som har styrdämpare till sin daytona?
Är det så stor skillnad?
Vad ligger ni på för varv när ni kopplar upp den på slangen på 2an?
Tänkte börja öva lite :yoparty
 
Är det nån som har styrdämpare till sin daytona?
Är det så stor skillnad?
Vad ligger ni på för varv när ni kopplar upp den på slangen på 2an?
Tänkte börja öva lite :yoparty

Japp grym skillnad iallafall om man kör små pissvägar med kärlskott som jag.
Sätt dit:tummenupp
 
Fjädring!

Tycker att framgaffeln är extremt mjuk, så ska därför försöka mig på en översyn av denna, men behöver lite hjälp.
behöver man ta ner gaffelbenen för att byta oljan, kan inte se ngn dräneringsskruv i botten o manualen tycker jag är lite luddig.
Kör ni med 10w eller 15w gaffelolja?
Ngn som bytt fjädrar i gaffelbenen, vilka rekommenderar ni isåfall? Gärna länk
Ena reboundsskruven (återfjädring) har "satt" sig, är det massivt sprayande med wd-40 som gäller.
Edit: Preload:en bak har oxå satt sig..:huvet
Hojen är en -01(02-modell)
 
Säljer ett styck original högdraget kolfiberslipon i nyskick..PM för intresse
 

Bifogat

  • Foto0041.jpg
    Foto0041.jpg
    231.8 KB · Visningar: 50
  • Foto0042.jpg
    Foto0042.jpg
    230.3 KB · Visningar: 46
Tycker att framgaffeln är extremt mjuk, så ska därför försöka mig på en översyn av denna, men behöver lite hjälp.
behöver man ta ner gaffelbenen för att byta oljan, kan inte se ngn dräneringsskruv i botten o manualen tycker jag är lite luddig.
Kör ni med 10w eller 15w gaffelolja?
Ngn som bytt fjädrar i gaffelbenen, vilka rekommenderar ni isåfall? Gärna länk
Ena reboundsskruven (återfjädring) har "satt" sig, är det massivt sprayande med wd-40 som gäller.
Edit: Preload:en bak har oxå satt sig..:huvet
Hojen är en -01(02-modell)

Ur med hjulaxeln så hittar du skruvarna. Dom håller även ihop gaffelbenet så va varsam. Fördel onm du har muttermaskin eller dyl för innerdelen kan snurra med. Men du får nog ta loss hela benet från kronorna då man mäter oljenivån med lodrät ben. Byt koppar brickorna på "tömmnings"skruvarna vi montering åxå.
 
Hilfen bitte!

Vet någon ett bra sätt att få tätt efter oljebyte? Droppar vid pluggen trots ny bricka. Försökt med silicon. Tråget är i alu,kan jag ha dragit sönder gäng??
/Tacksam för tips!
 
Vet någon ett bra sätt att få tätt efter oljebyte? Droppar vid pluggen trots ny bricka. Försökt med silicon. Tråget är i alu,kan jag ha dragit sönder gäng??
/Tacksam för tips!
Kan ju vara att själva pluggen har fått någon skada som gör att det inte tätar. Inspektera tätytan (både på plugg och tråg). Titta även så att det inte är så enkelt att del ligger något skräp under brickan. Och den nya brickan är rätt typ av kopparbricka? Annars är det väl trasiga gängor eller ännu värre en spricka i tråget.

Ett vanligt problem generellt bland hojar av alla märken är skadade gängor pga överdragning. Drygt men hyffsat enkelt och billigt att laga ändå.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top