Triumph Daytona 675-tråden!

Dåligt med aktivitet här, har alla sålt sina Daytonor? :)

Jag har en fråga. När jag lämnade in min hoj på service sa dom att min hoj är konstig, när man stänger av den står motorn till avgasventilen, EXUP, och går fram och tillbaka flera gånger, detn står och juckar en stund. De sa att den bara ska gå en gång. Min har alltid juckat med EXUPen flera gånger. Så min fråga är: hur många gånger juckar din EXUP när du stängt av hojen?

Tjenare.
Vad menar du med juckar? Kollade lite på min 07:a och inte tycker jag se mig något som påminner om två hundar som har kul.

Hallå gott folk,

Efter att ha varit över på rad-fyra-spåren en säsong så är jag återigen tillbaka på en Triple! Hade en Street Triple R -13 tidigare och testade nu på en Daytona 675 -06 .
Står just nu utan hjul, och snart utan dämpare, för en ordentlig genomgång så man vet vad man faktiskt ger sig iväg på på gatorna!

Tack och hej,

Hallå gott folk,

Efter att ha varit över på rad-fyra-spåren en säsong så är jag återigen tillbaka på en Triple! Hade en Street Triple R -13 tidigare och testade nu på en Daytona 675 -06 .
Står just nu utan hjul, och snart utan dämpare, för en ordentlig genomgång så man vet vad man faktiskt ger sig iväg på på gatorna!

Tack och hej,

Bild!? :banana

Tjena! Är det någon här som vet vilket Biltema-batteri (artikelnr) som passar till en Daytona från 2006? Mitt var stendött efter vintern och jag har haft ett Biltema gel-batteri i min Yamaha R1 i flera år.

Tjena! Är det någon här som vet vilket Biltema-batteri (artikelnr) som passar till en Daytona från 2006? Mitt var stendött efter vintern och jag har haft ett Biltema gel-batteri i min Yamaha R1 i flera år.

Vill minnas att polerna sitter fel på det biltemabatteri som passar bäst. Minns inte om det var plus eller minuskabeln man behövde förlänga för att det skulle passa.
Eller biltema har kanske kommit med ett batteri som passar bättre sen sist jag kollade?

Nu står den i delar så får bli en bild när den är ihop igen! :D

Tills dess söker jag följande till en Daytona 2006:a

- Slip-on (får se väl se vad folk sitter på)
- Rearsets (kort i rocken så behöver komma upp lite)
- Original broms- och kopplingshandtag (gillar inte korta som hojen kom med)
- Kabel till TuneECU (om någon sitter och trycker på en..)
- Racekåpor (Gör en chansning i alla fall )

Skriv gärna om ni har någonting av ovanstående!

MVH, sneJe

MVH, sneJe

Jag har en Tuneboy-kabel som funkar med TuneECU med USB-port på data-sidan. I övrigt har jag måhända en del originalhandtag om de inte försvunnit i någon garagerensning. Skicka PM vid intresse, kan kolla garaget när jag är hemma igen = slutet av denna vecka... :)

Vill minnas att polerna sitter fel på det biltemabatteri som passar bäst. Minns inte om det var plus eller minuskabeln man behövde förlänga för att det skulle passa.
Eller biltema har kanske kommit med ett batteri som passar bättre sen sist jag kollade?

Aha, tack för svar!

Kom igen nu gott folk, är det ingen som sitter inne på Slip-on och några Rearsets?

TOR, Arrow, Akrapovic, G.P.R, Two Brothers eller vad som helst? Vill ju få bort en hiskeligt stora originalburken!

MVH, sneJe

Jag har köpt ny banhoj och höger sida har fått smaka lite grus så den ser ledsen ut, så finns det någon som har kraschkåpor till en Daytona 675 2006?

Postar även här i hopp om svar. (Har postat i köprådstråden med...)
Snälla moderator, flytta inte inlägget tack.

Hej,

Ska kika på en Daytona 675 -07 4900mil. Är enligt säljaren välskött av honom och föregående ägare (som alltid när man köper beg bil och mc :) ). Har haft 675 tidiagre så vet hur den skall kännas. Dock hade jag en 10'a men det ska väl inte vara någon större skillnad på 675 06-12? Vad sk jag kika på/efter? Gafflarna, drivpaket, bromsar det vanliga såklart, men något annat man ska kolla upp på dessa rariteter? Kan vara den snyggaste 600-kubikaren av alla sporthojar som jorden skådat :)

Tack för hjälp!

Last edited:
Postar även här i hopp om svar. (Har postat i köprådstråden med...) Snälla moderator, flytta inte inlägget tack.

Hej,

Ska kika på en Daytona 675 -07 4900mil. Är enligt säljaren välskött av honom och föregående ägare (som alltid när man köper beg bil och mc :) ). Har haft 675 tidiagre så vet hur den skall kännas. Dock hade jag en 10'a men det ska väl inte vara någon större skillnad på 675 06-12? Vad sk jag kika på/efter? Gafflarna, drivpaket, bromsar det vanliga såklart, men något annat man ska kolla upp på dessa rariteter? Kan vara den snyggaste 600-kubikaren av alla sporthojar som jorden skådat :)

Tack för hjälp!

Tja! (bättre att svara sent än aldrig). Efter att ha ägt min 07'a ett par år skulle jag kolla/fråga följande:

- Rec/reg laddar korrekt (har för mig att det var ett recall på hojarna pga detta). Detta hänger ihop med statorn, som också är värd att kolla. Instruktioner finnes på YouTube :)
- Det är inte ovanligt att exupen ger upp, cykeln är körbar men motorlampa lyser. Denna går att antingen smörja eller plocka bort (måste då inaktiveras via TuneECU).
- De käkar batterier av en anledning jag inte kommit på än, har inte varit lika tydligt på någon annan hoj jag haft. Funkar bra så länge man underhållsladdar så klart (har en bekant som plockat ner sin Daytona i molekyler, den beter sig likadant ändå på denna punkt).
- Framdrevsmuttern har en tendens att lossa sig själv, så kolla att den finns där och att den är åtdragen (85nm tror jag).
- Med så många mil skulle jag uppmärksamma om och isf när en ventilspelskoll senast är gjord.

Och ja, det är det snyggaste som någonsin rullat på denna jord. :kär Hoppas detta är till hjälp!

Tack för svar!
Ska titta på en 10 nästa vecka, 2000mil. Tar med mig dina tips.
Tack för hjälpen!

Tja! (bättre att svara sent än aldrig). Efter att ha ägt min 07'a ett par år skulle jag kolla/fråga följande:

- Rec/reg laddar korrekt (har för mig att det var ett recall på hojarna pga detta). Detta hänger ihop med statorn, som också är värd att kolla. Instruktioner finnes på YouTube :)
- Det är inte ovanligt att exupen ger upp, cykeln är körbar men motorlampa lyser. Denna går att antingen smörja eller plocka bort (måste då inaktiveras via TuneECU).
- De käkar batterier av en anledning jag inte kommit på än, har inte varit lika tydligt på någon annan hoj jag haft. Funkar bra så länge man underhållsladdar så klart (har en bekant som plockat ner sin Daytona i molekyler, den beter sig likadant ändå på denna punkt).
- Framdrevsmuttern har en tendens att lossa sig själv, så kolla att den finns där och att den är åtdragen (85nm tror jag).
- Med så många mil skulle jag uppmärksamma om och isf när en ventilspelskoll senast är gjord.

Och ja, det är det snyggaste som någonsin rullat på denna jord. :kär Hoppas detta är till hjälp!

Tjenare.
Vad menar du med juckar? Kollade lite på min 07:a och inte tycker jag se mig något som påminner om två hundar som har kul.

Motorn till EXUPen står och går fram och tillbaka ett flertal gånger, vilket ger ett juckande ljud på typ 0.5Hz. Det verkar som att den inte ska göra det, men den fungerar ju i övrigt så jag gör nog inget åt det.

Satan att utbudet på slip ons är så skralt. Finns typ bara G.P.R., svindyr Akra och lite Mivv på e-bay. I övrigt är det svårt att hitta vare sig nytt el beg. Någon som har ngt att sälja? 09-12

Instrumentkluster och knappar som inte fungerar. 06-12

Vanligt fel om jag förstår det rätt, oftast beror det på att fukt letar sig in till följd av dålig packning.
Hursomhelst är då alternativet att ta isär skiten, okulär besiktiga och vidta åtgärder (läda dit nya knappar, regöra eller något annat). En annan väg att gå är att köpa en ny speedometer på tex ebay. Finns till rimlig peng. Min fråga är om det går att byta enhet från Mpg till Kph?

Instrumentkluster och knappar som inte fungerar. 06-12

Vanligt fel om jag förstår det rätt, oftast beror det på att fukt letar sig in till följd av dålig packning.
Hursomhelst är då alternativet att ta isär skiten, okulär besiktiga och vidta åtgärder (läda dit nya knappar, regöra eller något annat). En annan väg att gå är att köpa en ny speedometer på tex ebay. Finns till rimlig peng. Min fråga är om det går att byta enhet från Mpg till Kph?

Tror inte du kan byta instrumentpanel utan att byta ECU. Kanske finns någon eftermarknadslösning som kan få det att fungera nu?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti