Triumph Daytona 675-tråden!

Va bra
Jag har vurpat med skyddskåpor från R&G en gång, skyddskåpan över generatorn smälte så det blev hål i orginalkåpan också ->stor sanering. Dem rekommenderar jag inte. Men Triumphs egna (och GB) ser ut att vara av lite hårdare plast, blir nog bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Var på Johans MC igår och handlade lite inför vårservicen.
De bekräftade vad vi redan läst. Daytonan försvinner.
[...]

För jäkla tråkigt att den försvinner. En av de mer trevliga att titta på i mitt tycke och står på önskelistan. Försäkringen har varit största hindret, framförallt på de lite nyare och till nästa har jag bestämt att jag vill ha ABS så det är 2013 eller nyare som gäller.
 
Ååå nej.. Jag beställde fel motorkåpor. Generatorkåpan passar inte Det verkar som att Triumph inte har motorkåpor till 2006 .
Får leta vidare, ingen här som hade en?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Finns det någon här som kan svara på vad man behöver expansionskärl till och vart man kan placera dem? Har förstått att det är en från kylarn och en från tanken. Hur är det med vevhusventilation? Och vart ska man få plats med allt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Finns det någon här som kan svara på vad man behöver expansionskärl till och vart man kan placera dem? Har förstått att det är en från kylarn och en från tanken. Hur är det med vevhusventilation? Och vart ska man få plats med allt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ett tag sen jag läste här nu, löste det sig med kopplingen? Fick en massa annat i mellan den helgen och glömde sen bort det.

Du tänker på uppsamlingskärl. Går en slang från expansionskärlet ner framför framdrevet (rakt ner i backen). Den slangen ska ner i ett uppsamlingskärl.
Sen sitter där två slangar under bensintanken som mynnar ut på samma ställe, som också ska ner i ett expansionskärl.
Vevhusventilationen går till luftfilterbehållaren så den behöver du inte göra något åt.

Slangen från expansionskärlet drog jag till en gammal duschtvålsflaska som jag skruvade fast där sidostödet suttit. Slangarna till tanken drog jag till en petflaska som jag satte fast nånstans på insidan av kåpan, på höger sida.
 
Det löste sig med kopplingen jag testade med några begagnade som jag fick tag på och nu funkar det klockrent, peppar peppar. Blir stor skillnad med slirkoppling, det är grymt!

Jag fick en rätt klar bild igår över vad som behövde göras, så jag har satt dit ett kärl för slangarna från tanken.
Ang kylarn så funderar jag på om jag inte kan använda endast expansionskärlet. Borde jag inte kunna ta bort överspillsslangen, plugga igen det hålet och sen göra ett litet hål i gummikorken så att det blir lite luftning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det löste sig med kopplingen jag testade med några begagnade som jag fick tag på och nu funkar det klockrent, peppar peppar. Blir stor skillnad med slirkoppling, det är grymt!

Jag fick en rätt klar bild igår över vad som behövde göras, så jag har satt dit ett kärl för slangarna från tanken.
Ang kylarn så funderar jag på om jag inte kan använda endast expansionskärlet. Borde jag inte kunna ta bort överspillsslangen, plugga igen det hålet och sen göra ett litet hål i gummikorken så att det blir lite luftning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ganska säker på att du då måste sätta en slang i gummikorken till ett uppsamlingskärl i så fall.
 
Men ett litet 1mm hål? Det borde inte kunna rinna ut ngt. Men dumt och chansa. Ska försöka pula dit en flaska


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tjena gubbar och gummor.

Råkade ut för min första soppatorsk i helgen. Något irriterande med tanke på natt Johans MC bytt min tank.
Förmodar att de ej lyckats koppla kontakten under tanken korrekt. Ska kolla detta när jag kommer hem idag.
Innan tankbytet fungerade allt som det skulle.
Om det ej är kontakten, vad kan det då vara?
Sensorn? Sitter den i bränslepumpen?
Får man i så fall byta hela bränslepumpen?
Lampan i instrumentpanelen? Hur troligt är det? Alla andra lampor fungerar och denna är ju inte den som är mest frekvent använd så att säga. Går den att byta om det är den som är felet?
Något mer?
 
Dags att byta bromsbelägg igen! Har tidigare bara kört på original men nu lockar det att testa ngt billigare.. Är det någon som har bra tips på vad man ska köpa för märke?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Dags att byta bromsbelägg igen! Har tidigare bara kört på original men nu lockar det att testa ngt billigare.. Är det någon som har bra tips på vad man ska köpa för märke?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag körde med Galfer 1375 på min innan jag sålde den, kör samma på RC8an och är väldigt nöjd.
Dock är jag osäker på om det är billigare än original :P
 
Dem va ännu dyrare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Vad används hojen till? När det kommer till bromsar brukar jag snarare se till att det är bra belägg med bra bett än att jag tittar på priset.
 
Bromsbelägg är helt klart viktigt ja, det du har helt rätt i Linool! Jag kör den på bana och den här månaden drar det iväg. Jag har lite svårt att få ihop det.. Därför försöker jag dra in på varenda krona jag kan Men det lutar åt original, blir billigare i längden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Bromsbelägg är helt klart viktigt ja, det du har helt rätt i Linool! Jag kör den på bana och den här månaden drar det iväg. Jag har lite svårt att få ihop det.. Därför försöker jag dra in på varenda krona jag kan Men det lutar åt original, blir billigare i längden


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kolla på SBS-belägg. Brukar vara mycket broms för pengarna. Själv kör jag enbart bana och på TRW Carbon belägg för tillfället, upplever mycket bra bett i dem. :tummenupp
 
Jag ska nog testa dem. Halva priset jmf med original, räcker väl en stund iaf! tack!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top