Triumph Daytona 675-tråden!

-06 och -08 är samma, så jo :) Augusti 2009 så ändrade de lite smått o gott, till årsmodell 2010, men fungerar det på årsmod 2009 så funkar det på en -06:a

Gjordes inte uppdateringen under 2009?
Dvs finns årsmodel 2009 med och utan uppdateringen.
Men jag tror inte att den uppdateringen gjorde något med kåpan över framdrevet. Dvs denna Rizomadel borde passa alla Daytonas fram till årsmodel 2013. Har de ändrat något på 2013 årsmodel som gör så att denna del ej skulle passa?

Mvh
Andreas
 

Jag tog mig friheten att fulquota dig då du verkar ha koll på den här biten. Jag skulle fixa mitt spjäll idag precis som det visades på daytona675.net, det gick skitbra, tills jag nästan plockat ihop allt igen.
Då upptäckte jag denna:
IMG_0559[1].jpg
Som då låg på golvet rakt under spjället, och jag har försökt o testat mig fram men hittar inget ställe där den vill höra hemma, hörde med killarna på Triumph center och de menade att det nog var en bussning som skulle sitta vid en skruv. det finns ju bara två att välja på och satte man den där så blev det bara konstigt, den får inte heller plats på axeln till spjället, har du/någon några förslag på vart den kan höra hemma?
 
Gjordes inte uppdateringen under 2009?
Dvs finns årsmodel 2009 med och utan uppdateringen.
Men jag tror inte att den uppdateringen gjorde något med kåpan över framdrevet. Dvs denna Rizomadel borde passa alla Daytonas fram till årsmodel 2013. Har de ändrat något på 2013 årsmodel som gör så att denna del ej skulle passa?

Mvh
Andreas

Fel av mig, Augusti 2009 skulle det vara. Vet inte om de ändrat något som gjort att den inte skulle passa till 2013, men oavsett någon sådan ändring så passar den ju på hans -06:a :)
 
Vad är detta?
Lämna trajjaträsket?
Gillas inte!

Det är så illa att jag lämnar hojträsket fullständigt:huvet, men för några år bara. Jag flyttar till Paris och kommer bo där i 2,5 år:yoparty. 675a i Paristrafiken är ingen höjdare:död. Tyvärr kommer det inte finnas tid för någon bankörning:huvet. Därmed blir det ett uppehåll i några år, men jag kommer tillbaka. Fast häcka här kommer jag nog inte kunna låta bli under tiden jag är utan hoj :D
 
nån som bor i närheten av NV skåne och har tune kabel? har inte riktigt koll på om min är mappad för slipon
 
nån som bor i närheten av NV skåne och har tune kabel? har inte riktigt koll på om min är mappad för slipon

Vi kan byta tjänster? Jag kan skicka ner min kabel så du får leka lite med mappning om du kollar vart fasen den där bussningen jag plötsligt har över ska vara? :huvet
 
Hej.
Är ute efter bankåpor med urtag för ljuse till min 09:a. Gärna kinakåpor, men lyckas inte hitta några som passar. Ofta skriver dem att de ska passa 06 till 10, och det fungerar ju inte. Framljuset ändrades ju 09.
Någon som köpt kåpor till sin cykel och kan rek. något?
 
Jag tog mig friheten att fulquota dig då du verkar ha koll på den här biten. Jag skulle fixa mitt spjäll idag precis som det visades på daytona675.net, det gick skitbra, tills jag nästan plockat ihop allt igen.
Då upptäckte jag denna:
View attachment 381762
Som då låg på golvet rakt under spjället, och jag har försökt o testat mig fram men hittar inget ställe där den vill höra hemma, hörde med killarna på Triumph center och de menade att det nog var en bussning som skulle sitta vid en skruv. det finns ju bara två att välja på och satte man den där så blev det bara konstigt, den får inte heller plats på axeln till spjället, har du/någon några förslag på vart den kan höra hemma?

Kanske en dum fraga, men är du säker pa att den hör till hojen. Tittar man här http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=21392 finns det ingen bussning alls
 
Kanske en dum fraga, men är du säker pa att den hör till hojen. Tittar man här http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=21392 finns det ingen bussning alls

Det är precis det som är problemet. Den låg inte där innan jag började, när jag skulle dra åt skruvarna för att sätta dit skölden igen tittar jag en vända på mattan bara för att se så jag inte missat något, och där ligger fanskapet. Pratade med Triumph i telefon o frågade dem och ja, han visste precis vad det var, "Det är en busning som ska sitta vid skruven där..." men jag hittar ju inget någonstans om vart den kan tänkas höra hemma. Frustrerad är bara förnamnet.

Edit: Om den INTE hör hemma där är det ju än mer oroväckande, en hoj som tappar bussningar av att stå still... :glömdet
 
Last edited:
...och jag har försökt o testat mig fram men hittar inget ställe där den vill höra hemma, hörde med killarna på Triumph center och de menade att det nog var en bussning som skulle sitta vid en skruv. det finns ju bara två att välja på och satte man den där så blev det bara konstigt, den får inte heller plats på axeln till spjället, har du/någon några förslag på vart den kan höra hemma?
Jag tror det kan vara en bussning som ska sitta inne i centrum på den svarta "gummibricka" som isolerar vibrationerna från grenröret från ramfästet strax bakom katalysatorn. Bulten träs alltså igenom den bussningen vid monteringen, muttern sitter fast på grenröret och kan justeras något i fästets längsled. Kan det stämma?

Edit - i centrum av nr 3 på denna bild: http://www.bikebandit.com/2006-triumph-daytona-675/o/m17642#sch568531
 
Last edited:
Jag tror det kan vara en bussning som ska sitta inne i centrum på den svarta "gummibricka" som isolerar vibrationerna från grenröret från ramfästet strax bakom katalysatorn. Bulten träs alltså igenom den bussningen vid monteringen, muttern sitter fast på grenröret och kan justeras något i fästets längsled. Kan det stämma?

Rent spontant så lät det jättebra tills jag funderade lite noggrannare. Den är så pass liten att en m6bult passar perfekt igenom den, borde inte den bult du nämner vara bra mycket större? Jag kommer inte ihåg exakt nu, men jag tänker m8-m10bult där... Helt klart värt en titt åtminstone!
 
Rent spontant så lät det jättebra tills jag funderade lite noggrannare. Den är så pass liten att en m6bult passar perfekt igenom den, borde inte den bult du nämner vara bra mycket större? Jag kommer inte ihåg exakt nu, men jag tänker m8-m10bult där... Helt klart värt en titt åtminstone!
M8 enligt Bikebandit. Du har inte haft lös mellanröret, tror det kan vara samma typ av buss vid del 3 och 4. Jag är rätt säker på att det är den typen av del som Du har på bilden, tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur det såg ut. Men jag har kvar ett originalgrenrör i garaget och vill minnas att det var lite knixigt att få tillbaka just den bulten med bussningen på plats. Så - undersök Du alla ställen där det sitter en avvibrerad upphängning som Du haft loss, i någon av dem ska den prylen sitta :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top