Triumph Daytona 675-tråden!

Nån mer än jag som tycker att nya Daytonan ser lite väl mainstream ut? Nu sticker den ju knappt ut från japsarna längre. Hoppas dock det blir en bra hoj som tar tillbaka klassledarrollen även som standardversion.
 
Jo men du kan ju välja att köpa från lokala handlaren eller kanske utomlands eller andra platser där det är billigare.
Betalade 1100 kr för ifyllnadspanelerna och kåpan över ljuddämparen begagnat och hade jag köpt nya lokalt så hade det gått på ca 4000 kr.
Hyfsad skillnad lite puts på grejerna och de var nästan som nya.

Man kan också låta bli kanelbullen till kaffet och spara ännu mer vikt..
Vete(sic!)tusan om det är värt det bara.
Men visst kan det vara snyggt...
 
God Jul på er alla D675-ägare! Hoppas ni får alla julklappar ni önskat er :tummenupp
 
Funderar på att byta ut de små positionsljusen vid den röda cirkeln till några klart lysande LED lampor.
Tanken är att synas bättre.
Någon som vet var man kan köpa dylika LED lampor?
Går de att koppla på befintliga kablar som går till befintlig glödlampa?
Kan man byta ut lampan i strålkastaren till att få samma nyans i skenet utan att byta till Xenon?
 

Bifogat

  • daytona.jpg
    daytona.jpg
    19.8 KB · Visningar: 130
Last edited:
Race eller kraschkåper? Är det race du ska ha så är dem här det prisvärdaste alternativet:
http://www.ebay.de/itm/SCR-Verkleid...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item460b37a422

Har du dem, eller har testat? Input är alltid värdefullt isf.
Det är ju lite en fråga om hur tjocka/flexibla/hållbara de är också. Men priset var helt ok.
Sen vill det ju till en bakdel med.
Men som vanligt är det en avvägning. Billigt-starkt-lätt. välj två...du får inte alla tre i en och samma pryl tyvärr.
 
Jag har själv inte köpt just dem men har hört att dem ska vara bra. Jag köpte av Pro-fiber-uk: http://myworld.ebay.com/pro-fiber-uk/&_trksid=p3984.m1439.l2754
Dock var dem 1000kr dyrare. Bra tjocklek tycker jag, men om man vill ha perfekt yta att lacka på så krävs lite under arbete. Då det hade lossnat små flisor på en del hörn. Lätt fixat om man orkar bry sig.
 
Kul då ses vi på banorna i sommar! Min är nästan färdig kittad nu också håller på och fixar racetailen bara =) Blev det en likadan som banhoj?
 
Kul då ses vi på banorna i sommar! Min är nästan färdig kittad nu också håller på och fixar racetailen bara =) Blev det en likadan som banhoj?

Helt klart att vi gör! Mja, det blev en äldre som banhoj, denna har en del prylar åtminstone, så den är någorlunda förberedd! Kanske vi skulle ta o boka in några dagar på gotland ring?
 
Jag och den andra daytona snubben du träffa har bokat in 11dagar med AP varav 3st på Gotland Ring. Tror det finns några dagar kvar med AP på Gotland den helgen men endast i lugn grupp
 
Blev det nån skillnad med H7 lampan? Bild?

Svårt att säga i garaget.
Något vitare ljus men min slutsats är att jag nog skulle köpt följande.
Köpte följande H9 lampa.
http://www.xenonkungen.com/se/halogenlampor/xenonlook-4700k/
Riktigt vitt ljus. Kanske inte blir bättre ljus på natten men hur ofta kör man natt?
Däremot var det i princip samma vita ljus som på min V70 Xenonlampor.
Funderar på att köpa H7 av den lampan med.
Något att tänka på.
Satan vad pilligt det var att byta lampor.
Lättaste var att skruva av hela topkåpan och pilla med det utan att det satt på hojen.
Vill inte att lamporna pajar ute i bushen.
Med den excelenta verktygssatsen som finns till vår hoj så hade jag aldrig lyckats byta lampa.
 
Är nybliven ägare till en Daytona 675 -08 och har säkt runt här på forumet utan att hitta svar på min fråga. Vill skaffa quickshifter till den. Har Tune ECU monterat om det spelar någon roll. Men tillbaka till frågan, passar en orginal quickshifter från en 675a 2012 på min?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top