Triumph Daytona 675-tråden!

Henriksson_87

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Överkalix
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Det verkar ut som att jag har fått skeva bromsskivor fram, någon som har tips på vars man hittar nya skivor och belägg till bästa pris?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Fick du tag på någon kylare? detta hände mig förra året med:död blir att sätta på skyddsgaller över nästa gång..förbannad på mig själv att jag ej gjorde det från början.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
En fråga till er kunniga.:D Vet någon vad en fläkt till kylarn kostar? Eller något riktpris...hörde på en firma..icke nämd..för att inte trampa någon på foten..att den skulle kosta uppemot 3000 kr..vilket jag tyckte lät...väldigt väldigt mycket..jag kan ju ha fel..men är det någon som vet vore jag tacksam för svar :/
Att kylarn kostar är ju ingen överraskning..men att själva fläkten skulle vara så dyr..blev minst sagt..en spark i skrevet..så om ngn vet ca vad en fläkt kostar ny om det nu inte råkar vara just 3000 kr vore jag tacksam för svar :va
 
Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
En fråga till er kunniga.:D Vet någon vad en fläkt till kylarn kostar? Eller något riktpris...hörde på en firma..icke nämd..för att inte trampa någon på foten..att den skulle kosta uppemot 3000 kr..vilket jag tyckte lät...väldigt väldigt mycket..jag kan ju ha fel..men är det någon som vet vore jag tacksam för svar :/
Att kylarn kostar är ju ingen överraskning..men att själva fläkten skulle vara så dyr..blev minst sagt..en spark i skrevet..så om ngn vet ca vad en fläkt kostar ny om det nu inte råkar vara just 3000 kr vore jag tacksam för svar :va

Vet inte vad det kostar nytt i Sverige.
Ebay.co.uk: fläkt 50 pund, kylare 100-200 pund.
Lycka till!
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
kan vara många orsaker. dåligt med kylarvätska. fel blandning mellan vatten och glycol. luft i systemet. kylarlocket inte håller rätt tryck. osv. du får felsöka lite. inte bra att köra om det kokar.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
kan vara många orsaker. dåligt med kylarvätska. fel blandning mellan vatten och glycol. luft i systemet. kylarlocket inte håller rätt tryck. osv. du får felsöka lite. inte bra att köra om det kokar.

Var börjar jag felsöka?
Glycol trodde jag bara var för att det inte skulle frysa, måste jag ha det i vattnet?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
ok tack för svaret.jag köpte en fläkt original Triumph material igår för totalt 417 kronor och det är inkluderad frakt från England.Så de där 3000kr härhemma i Sverige från verkstan..lät ju rätt mkt...men..kanske är det så det kostar härhemma om man köper direkt..från verkstad..har ingen aning faktiskt..men prisskillnaden var ju rätt...stor isåfall :/ tack för svaret ialf :tummenupp
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
ok tack för svaret.jag köpte en fläkt original Triumph material igår för totalt 417 kronor och det är inkluderad frakt från England.Så de där 3000kr härhemma i Sverige från verkstan..lät ju rätt mkt...men..kanske är det så det kostar härhemma om man köper direkt..från verkstad..har ingen aning faktiskt..men prisskillnaden var ju rätt...stor isåfall :/ tack för svaret ialf :tummenupp

Får man gissa att det var en firma med ett namn som börjar på J och slutar på C som skulle ha 3000 kr för fläkten?

Var får man tag på galler för att skydda kylaren?
Just nu går man i tankarna att det inte händer mig med stenskott i kylaren och då kan man la ge sig fan på att stenskotten kommer som ett brev på posten. Så var kan jag få tag på gallret innan jag får ett stenskott?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Tjena!
Ja det är en MKT bra ide skaffa skydds galler till kylaren.Det räcker med ett hårt stenskott eller flera för den delen som kan slå sönder kylarn om man har otur.Och det kostar därefter sen. Så om man vill slippa stenskott på posten. och en ev obehaglig läckande överraskning..är det bättre med ett skyddsgaller på posten.
Jag letade lite snabbt efter skyddsgaller och jag hittade skyddsgaller relativt billigt. Jag vet ej exakt vad skyddsgaller kostar i butik men skulle inte bli förvånad om dom vill ha några tusenlappar härhemma...inget förvånar mig längre.
Men gå in på Ebay. Jag hittade detta kylar skyddsgaller från Alford, Lincolnshire,England.
Här kommer ebay item number:
Item number: 360438828067
Så som jag kan se det så skulle det passa.
Men garanterar ju inget men jag tyckte det såg bra ut.Det är detta jag tänker köpa iallfall. :)
Håll tillgodo=)
 
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tjena!
Ja det är en MKT bra ide skaffa skydds galler till kylaren.Det räcker med ett hårt stenskott eller flera för den delen som kan slå sönder kylarn om man har otur.Och det kostar därefter sen. Så om man vill slippa stenskott på posten. och en ev obehaglig läckande överraskning..är det bättre med ett skyddsgaller på posten.
Jag letade lite snabbt efter skyddsgaller och jag hittade skyddsgaller relativt billigt. Jag vet ej exakt vad skyddsgaller kostar i butik men skulle inte bli förvånad om dom vill ha några tusenlappar härhemma...inget förvånar mig längre.
Men gå in på Ebay. Jag hittade detta kylar skyddsgaller från Alford, Lincolnshire,England.
Här kommer ebay item number:
Item number: 360438828067
Så som jag kan se det så skulle det passa.
Men garanterar ju inget men jag tyckte det såg bra ut.Det är detta jag tänker köpa iallfall. :)
Håll tillgodo=)

Hittade öven följande.
http://www.mikesgrilles.com/Tri_Dayt_675.htm
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ja det är säkert helt ok med,läste inget om hans ev garantier eller om man hade rättighet att skicka tillbaka till hans butik om det strular.Det fina med ebay är ju att förutsatt att du betalar genom ebay(paypal) så har du en garanti att om det blir strul så är du skyddad t.ex om säljaren ej skickar eller om något är söndrigt osv..då löser sig det mesta mkt smidigt.Men det är ju upp till var och en att bestämma var man handlar. Ska oavsett bli jklgt skönt att få på det förbannade gallret vart det än må komma ifrån så man kan få lite frid i sinnet och ej behöva oroa sig för att saker ska paja mer.. :gnissla :)
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Var börjar jag felsöka?
Glycol trodde jag bara var för att det inte skulle frysa, måste jag ha det i vattnet?

Skall du köra licensträningar utanför SMC så föreslår jag att du spolar ur systemet ett par gånger och börjar om igen. WaterWetter från RedLine, (finns på Mekonomen) är vägen att gå isf. Det sänker ett par grader och gör ungefär samma sak som glykol, utom frysskyddet. Rent vatten är sådär att använda.
Vad menar du kokar f.ö.? Ja, om du fyller till maxnivå i expansionskärlet kommer den att skjuta kylvätska...lägg dig på Min, så kommer den att sluta.

PM:a så kan jag förklara lite närmre.
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Hej, undrar ifall styrdämpare är std på 675:an.
Såg att det satt en på tjejens SE -08 idag, samt att det satt löst presic som på det här klippet.
Ska det vara så? Vill ju inte skicka iväg tösse på en farlig tur. :crash
/Tacksam för svar/hjälp.

http://www.youtube.com/watch?v=KQWNBI9xNvU
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej, undrar ifall styrdämpare är std på 675:an.
Såg att det satt en på tjejens SE -08 idag, samt att det satt löst presic som på det här klippet.
Ska det vara så? Vill ju inte skicka iväg tösse på en farlig tur. :crash
/Tacksam för svar/hjälp.

http://www.youtube.com/watch?v=KQWNBI9xNvU

Ska kolla på min hoj i morgon om den är lös.

Mvh
Andreas
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Styrdämpare är std sedan 675:an presenterades år 2006 och den är "ledad i sidled" i infästningen mot ramen. Är bulten som fäster dämparen mot ramen "stum" finns ingen anledning till oro utan det är bara för damen att köra vidare:)
 
Last edited:

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Okej då bör jag se över bulten då den är som på videon. :gnissla

Går det att styva upp dämparen på något sätt?
(Sitter det någon skruv för detta på dämparen)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, styrdämparen är inte justerbar men funkar bra så länge man kör i gatgrupperna i alla fall. Jag tror Din dämpare är okey, men det skadar ju inte att kolla att skruven inte gängat upp.

Lycka till:)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top