Triumph Daytona 675-tråden!

Glöm nu inte att ha huvudljuskontakten urkopplad och batteriladdare på innan du börjar leka med ECU:n.
Kan få trista konsekvenser om du laddar upp en mapp och spänningen fallerar mitt i...

Tack för tipset men jag har bara tänkt kolla felkoder och radera. Man kan alltså ladda olika mappar med kabeln? Behövs någon annan programvara än TuneEcu då?

Tack för tipset men jag har bara tänkt kolla felkoder och radera. Man kan alltså ladda olika mappar med kabeln? Behövs någon annan programvara än TuneEcu då?

Japp, det kan man.
Nej, det är allt du behöver. Ja, och så en mapp förstås...finns att hämta på samma ställe som TuneEcu.
Läs manualen innan du gõr något. Aldrig hõrt någon misslyckas, men allt sker ju på egen risk.

Sök på blocket.
finns 7 stycken på blocket som kostar 67k eller mindre, årsmodellerna 06-08.
Kanske kan vara något för dig?

Märkte något märkligt igår på hojen.
När jag skulle parkera den hemma så kände jag att tanekn satt lite löst.
det gick liksom att vicka en aningen på tanken. Inte mycket men tillräckligt för att jag skulle reagera på det.
Har inte upplevt att dett gått att göra detta tidigare.
Tog loss sadeln och sruvade loss infästningen fram. Verkar som att den glappar i infästningen under sadeln.
Kan man byta gummit som sitter där för att göra den stabilare?
Sprinten plockades också ur och den ser helt normal ut.
Jag märkte också att gummit som sitter mellan tanken och ramen hade flyttat på sig lite. Justerade dessa så att tanken satt så stabilt som möjligt, även om det blev bättre så tycker jag inte det blev perfekt.
Är detta något att bry sig ok måste åtgärdas eller är det bara att köra vidare?
Om det ska åtgärdas vad ska jag då göra?

Mvh
Andreas

Andreas - helt normalt! Det är därför gummit sitter där, jag funderade hela tiden jag ägde Trajjan om det var för att isolera vibrationer eller skärma av info från chassi till ben Triumph valde den designen? Men som sagt - bara att köra vidare:)

Andreas - helt normalt! Det är därför gummit sitter där, jag funderade hela tiden jag ägde Trajjan om det var för att isolera vibrationer eller skärma av info från chassi till ben Triumph valde den designen? Men som sagt - bara att köra vidare:)

Tack för infon.
Blev man lite lugnare...

Finns det något enkelt sätt att justera upp tomgången? Vill få upp den lite på racehojen så att den blir snällare i nedväxlingarna. (Ja man kan lära sig att "blippa med gasen" men jag har fullt bry med allt annat) :)

Har inget problem med tomgången, vill bara kunna skruva upp den så den ligger lite högre än original.

Tror inte det framgår varför jag vill ha högre tomgång...

För att det ska bli mindre risk för bakhjulsstuds när man växlar ner inför en kurva. Det går visserligen att sätta dit en slirkoppling så är problemet löst, men höjd tomgång ger ungefär samma resultat.

Hej alla, länge sedan jag var i tråden.
Efter städning i garaget hittade jag lite delar från mina 2 Daytonor som kanske intresserar någon här, Carbon paneler till kåpan tom -08 och en framskärm röd har suttit på en -09 men passar nog alla (ny, körde med carbon), rampuckar med fästen från Mattise, guldelox färgade, db-killer till Arrow-slipon och orginal skylthållare, inget går att använda på min Speed triple så finns det någon här, skicka PM annars blir det blocket.

Beställt Melottis skylthållare, nöjd som en speleman! ska bli sååå skönt att slippa köra omkring med originalplasten där bak :) (Tack Lotek för inspirationen :) )

Enklast med TuneECU - Du ställer tomgången direkt i ECU. I Triumphs race-kit finns en manuell justering, om jag inte missminner mig fullständigt...:)

Tror inte det framgår varför jag vill ha högre tomgång...

För att det ska bli mindre risk för bakhjulsstuds när man växlar ner inför en kurva. Det går visserligen att sätta dit en slirkoppling så är problemet löst, men höjd tomgång ger ungefär samma resultat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT