Triumph Daytona 675-tråden!

Kolla vad leverantören säger om det passar eller inte. Passar antagligen tillräckligt bra. Silvertejp och buntband är underskattat dessutom. Kan rekommendera en sån här med. Fast då kan du glömma backspeglar och sånt krafs också, för då blir du ytterligare lite mer bananpassad. Mest för att det är lättare att böja tillbaka den här än originalet om olyckan är framme.

Just det..den ovannämnda passade tillräckligt bra på en -11, även om det sades 06-08 om den.
Det där kåpstaget såg smutt ut! Perfekt med alu som man kan böja tillbaka om man står på näsan.
 
Tack maverick!
Lyckas jag inte tar jag med fanskapet till sydskånes första körning, för du kommer väl vara där. Och så får du visa vart skåpet ska stå :)
 
Tack maverick!
Lyckas jag inte tar jag med fanskapet till sydskånes första körning, för du kommer väl vara där. Och så får du visa vart skåpet ska stå :)
Vassego, jag tar med mig verktygslådan!

Jag har i dagarna köpt mig en CBR1000RR så nu skall jag återställa Daytonan till originalskick och sälja henne.

Om nån är intresserad så kommer alltså följande finnas på annons inom kort:
1 st Triumph Daytona 675 - 2009 som gått strax under 800 mil med nya bromsskivor och klossar, skodd med i stort sett helt nya Dunlop Sportmax Sportsmart, laddningsregulator från en 675R (större kylflänsar och bättre kyleffekt), gasrulle från Triumph Sprint (kortare gasrörelse) och ett helt nytt kåpglas.

DSC00959.jpg

Separat kommer jag att sälja (om ingen vill köpa allt på en gång):

Ett set lackerade krashkåpor (röda) lackerade av billackerare, inget himmajobb alltså.

Bild 040.jpg

Kåpglas från Fibertech

Tank med tankpad och stompgrips men utan tanklock och bränslepump

PP-tuning fotpinnar, raceväxlade
pp_536.OF.jpg

Fullt GB-racing krachskydds-set
640.jpg

Korta svarta Pazzo broms och kopplings grepp
pazzo_small.JPG

Ett Arrow slip on inkl. dB-killer
122_0903_07_z+2009_triumph_daytona_675+arrow_exhaust.jpg

Har inte satt priser på något än så om du är intresserad så hör av dig.
 
Tusen tack för verktygslåde erbjudandet!
Tråkigt att du lämnar triple träsket. Vad är det för årsmodel på hyndan? Betyder det att du kommer köra gata igen?
Jag är intresserad av pazzo greppen.

Firren
 
Hej alla som hänger här. Jag är VÄLDIGT sugen på en 675a och tänkte lägga ut ordet här ifall någon av er har någon att sälja eller helst vill byta mot någon av mina leksaker.
Jag har en Evo 3 med smitt motor och massa godis, hör av er för mer info. Sen har jag en Kawasaki er6-n med en hel del saker på. Skicka gärna ett PM med vad ni har om någon är sugen.

Edit: Vad är det för skillnad mellan årsmodellerna? Orkar inte leta igenom 304 sidor :glömdet
 
Last edited:
Sälj - köp :)
Vad en EVO är värd har jag ingen aning om men Er6 får du ett par kronor för och en D675 06 betingar väl runt 60k.
Köpte min i höstas och är super förälskad!
 
Sälj - köp :)
Vad en EVO är värd har jag ingen aning om men Er6 får du ett par kronor för och en D675 06 betingar väl runt 60k.
Köpte min i höstas och är super förälskad!

Jo självklart kan jag sälja o sen köpa, det är tanken också om ingen vill byta mot något av det jag har. med lite pengar åt det ena eller andra hållet. Dock smidigare att byta enligt mig. Vad hade du innan din 675? Är den lätt att manövrera? Något att klaga över med hojen?
 
Jo självklart kan jag sälja o sen köpa, det är tanken också om ingen vill byta mot något av det jag har. med lite pengar åt det ena eller andra hållet. Dock smidigare att byta enligt mig. Vad hade du innan din 675? Är den lätt att manövrera? Något att klaga över med hojen?

Enligt mig är 675'an en grymt lätt manövrerad hoj så fort du kommit upp i mer än gångfart.
Krypkörning är den lite vinglig.
Sen är den hög jämfört med många 600 hojar. Vet ju dock inte hur lång du är.
Jag själv är 178 och tror jag har ganska normala propotioner mellan över och underkropp.
Jag skulle inte vilja ha en hoj som är högre än 675'an.

Mvh
Andreas
 
Dax igen! var supertaggad på en daytona redan hösten 2010, men då blev det en street tripla istället :)
streeten såldes i höstas, och nu kliar det rejält i fingrarna efter en daytona..

Vad har ni för erfarenheter av importerade hojjar? har ev en importerad på G, en Röd 09a ca 1600 mil, med bytta lysen (ursprungligen från England). I övrigt original så när som på hugger, stompgrips och Puckar. Bra däck, full historik.

Någoot annat som skiljer på importhojjarna mot svenska? som jag förstod det kan man ha märkesförsäkringen på importerade också?!

Är 75 ett överpris får den hojjen?
 
Dax igen! var supertaggad på en daytona redan hösten 2010, men då blev det en street tripla istället :)
streeten såldes i höstas, och nu kliar det rejält i fingrarna efter en daytona..

Vad har ni för erfarenheter av importerade hojjar? har ev en importerad på G, en Röd 09a ca 1600 mil, med bytta lysen (ursprungligen från England). I övrigt original så när som på hugger, stompgrips och Puckar. Bra däck, full historik.

Någoot annat som skiljer på importhojjarna mot svenska? som jag förstod det kan man ha märkesförsäkringen på importerade också?!

Är 75 ett överpris får den hojjen?

Jag tycker du ska prata med johansmc i Göteborg. Jag byter in min hoj där på fredag. Den är i toppskick. Röd -08. 780 mil. Nya däck. Kittad med stompgrips, puckar och motorskydd från GBRacing. Vet inte vad dom kommer ta för den men den är verkligen toppfin! :)
 
Dax igen! var supertaggad på en daytona redan hösten 2010, men då blev det en street tripla istället :)
streeten såldes i höstas, och nu kliar det rejält i fingrarna efter en daytona..

Vad har ni för erfarenheter av importerade hojjar? har ev en importerad på G, en Röd 09a ca 1600 mil, med bytta lysen (ursprungligen från England). I övrigt original så när som på hugger, stompgrips och Puckar. Bra däck, full historik.

Någoot annat som skiljer på importhojjarna mot svenska? som jag förstod det kan man ha märkesförsäkringen på importerade också?!

Är 75 ett överpris får den hojjen?

Gör som HifgfidelitY säger.
Köpte min 07 där för 2 år sedan. Gav då 70k för den. Dock bara ToR som extra utrustning men knappt 500 mil på mätaren.
Kolla vad du får för pris på HifgfidelitY's hoj. Borde inte bli dyrare än importhojen.

//Andreas
 
mm, dom är bra att ha o göra med på Johans mc, köpte min första Z 750 hos dem.
Grejjen är att jag gärna vill ha det nya face-liftet som kom 09 :) skickade ett PM till Maverick också, det är ju exakt likadan hoj som den jag kollat på :)
 
2009
The 2009 model of the Daytona has had over 50 technical improvements according to Triumph.[7] While the only cosmetic changes were to the front fairing and turn signals, the new model is lighter, the ECU has been remapped to increase the rev limit and produce a power increase of 3 hp (2.2 kW), a taller first gear, and handling has improved through high and low speed dampers. In addition, the 2009 model's ECU is compatible with Triumph's OEM plug and play quickshifter.
 
Om nån är intresserad så kommer alltså följande finnas på annons inom kort:
1 st Triumph Daytona 675 - 2009 som gått strax under 800 mil
Nya bromsskivor och klossar
Skodd med i stort sett helt nya Dunlop Sportmax Sportsmart
Laddningsregulator från en 675R (större kylflänsar och bättre kyleffekt)
Gasrulle från Triumph Sprint (kortare gasrörelse) och ett helt nytt kåpglas.

View attachment 351830

Separat kommer jag att sälja (om ingen vill köpa allt på en gång):

Ett set lackerade krashkåpor (röda) lackerade av billackerare, inget himmajobb alltså.

View attachment 351829

Kåpglas från Fibertech

Tank med tankpad och stompgrips men utan tanklock och bränslepump

PP-tuning fotpinnar, raceväxlade
View attachment 351833

Fullt GB-racing krachskydds-set
Sålt!

Korta svarta Pazzo broms och kopplings grepp
View attachment 351832

Ett Arrow slip on inkl. dB-killer
View attachment 351834

Har inte satt priser på något än så om du är intresserad så hör av dig.

mm, dom är bra att ha o göra med på Johans mc, köpte min första Z 750 hos dem.
Grejjen är att jag gärna vill ha det nya face-liftet som kom 09 :) skickade ett PM till Maverick också, det är ju exakt likadan hoj som den jag kollat på :)
Det märks att säsongen är på G nu. :)

Vi kan nog komma överens. Du har svar på ditt PM och som du ser så är hela kraschskydds-setet sålt. Riddick blir snabb i år, nu slipper han oroas sig lika mycket för kåporna.
 
Ny kostym 2012 - bra eller anus?

Så såg hon ut 2011...

D675_2011.jpg


Vad tror ni om uppdaterade kostymen till 2012?
Efter ha smashat tanken fick jag tag på en "ny" på eBay för 300:- som är vit.
Så nu tänkte jag det skulle bli såhär till:

D675_2012_rd.jpg
 
Last edited:
Finns det någon i min storlek som kör daytonan? Jag väger 110 och är 185 cm lång.... misstänker att den kan kännas en aning liten för min kroppsbyggnad....?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top