Triumph Daytona 675-tråden!

Byter man ägare så bryts även försäkringen. Dock kommer ju hojen stå helt oförsäkrad så vintertid, om du inte hittar någon bra garageförsäkring.

Jag har också en -06 och nu gått över till Folksam där jag betalar drygt 6000kr halv/helår avställningsbart. När jag ställer av den så får jag automatiskt en garageförsäkring på den, kostar 2700kr/år. Med en påställningskostnad på 50kr varje gång så får man räkna lite på vad som blir billigast om man skall hålla på och ställa av/på hela tiden. :)

Pratade med folksam tidigare men det var inte ens på tal om att ha försäkring där då jag är under 30 eller vad man måste vara för att det ska va ekonomiskt hållbart. Jag har garage som är säkert/låst och övervakning så det är inga problem men ser det inte lite fishy ut om jag kör ett ägarbyte i oktober och sedan köper tillbaka den i april igen :)
 
Pratade med folksam tidigare men det var inte ens på tal om att ha försäkring där då jag är under 30 eller vad man måste vara för att det ska va ekonomiskt hållbart. Jag har garage som är säkert/låst och övervakning så det är inga problem men ser det inte lite fishy ut om jag kör ett ägarbyte i oktober och sedan köper tillbaka den i april igen :)

Ja, det ser dom ju men dom kan inte göra så mycket åt det. Till mig brukar de säga "jaha, den här har du ägt förut ja" ..
I slutändan så påverkar ju sånt här dock enbart oss själva så därför var jag riktigt glad när jag Folksam var såpass billigt för mig. :)
 
Hipp!

Färdigåkt för mig... vill bli av me delarna till en D675 -06

Röda org kåpor, bra skick lite småskavanker på vänster sida har petat dit lite färg me triumphs reparationslack
Fälg me däck fram o bak
mm

Ligger på sjukan me ryggmärgsproblem sen ett par månader men ska försöka lösa affären smidigt

Hör av er via pm
 
Funderar på att skaffa mig en 675a, har idag en 955i men vill ha en smidigare cykel.
Enligt alla tester så ska den ju vara den bästa men ni som har en trivs ni med hojen?

Den är ju billig att äga vilket är ett enormt plus.
 
Hej! Relativt ny medlem i daytona-klubben, köpte mig en 08 för en dryg månad sedan.:banana
Behöver byte drivpaket och är lite sugen att testa en annan drevning. Har för mig att jag läste om nån sorts "race-drevning" när jag plöjde igenom den här tråden innan inköp men nu kan jag för mitt liv inte hitta någpot. Nån som känner igen det jag svammlar om och kan någon bra online-shop?
 
Snabb fråga: service intervallerna? och vad kostar servicarna? ska kolla på en hoj som gått 2600mil, vilka servicar ska vara gjorda och vilken är nästa? 3000? Tack på för hand!
 
Funderar på att skaffa mig en 675a, har idag en 955i men vill ha en smidigare cykel.
Enligt alla tester så ska den ju vara den bästa men ni som har en trivs ni med hojen?

Den är ju billig att äga vilket är ett enormt plus.

Trivs väldigt bra med min, haft den i 3år nu. Enda negativa jag kan säga om den är att 50mil motorväg till Sthlm från GBG ej var det skönaste. Men på små kuriva vägar, bankörningar och liknande är den helt underbar. :) Tjöp :tummenupp


Hej! Relativt ny medlem i daytona-klubben, köpte mig en 08 för en dryg månad sedan.:banana
Behöver byte drivpaket och är lite sugen att testa en annan drevning. Har för mig att jag läste om nån sorts "race-drevning" när jag plöjde igenom den här tråden innan inköp men nu kan jag för mitt liv inte hitta någpot. Nån som känner igen det jag svammlar om och kan någon bra online-shop?

Dom här har jag köpt av och tycker det fungera riktigt bra. Pundet är lågt nu med. :)

Snabb fråga: service intervallerna? och vad kostar servicarna? ska kolla på en hoj som gått 2600mil, vilka servicar ska vara gjorda och vilken är nästa? 3000? Tack på för hand!

100,1000 och 2000mil skall vara gjorda. 2000mil var en större (kosta 5600:-), med ventilkoll (och ev justering). 3000mil är en mindre service, typ olja+filter och lite annat smått bara. Har för mig den kostar runt 2000kr.
1000,3000mil osv är samma service och de vid 2000,4000 osv är likadana.
 
Trivs väldigt bra med min, haft den i 3år nu. Enda negativa jag kan säga om den är att 50mil motorväg till Sthlm från GBG ej var det skönaste. Men på små kuriva vägar, bankörningar och liknande är den helt underbar. :) Tjöp :tummenupp




Dom här har jag köpt av och tycker det fungera riktigt bra. Pundet är lågt nu med. :)



100,1000 och 2000mil skall vara gjorda. 2000mil var en större (kosta 5600:-), med ventilkoll (och ev justering). 3000mil är en mindre service, typ olja+filter och lite annat smått bara. Har för mig den kostar runt 2000kr.
1000,3000mil osv är samma service och de vid 2000,4000 osv är likadana.



Jag måste sätta mig och köra ner till skåne imorogn, typ 60 mil från sthlm. Såg att du dragit sträckan götat-sthlm. är det något spec man ska tänka på innan man ger sig ut på denna typ av färd? Hur lång tid tog det för dig att köra götet-sthlm?
 
Jag måste sätta mig och köra ner till skåne imorogn, typ 60 mil från sthlm. Såg att du dragit sträckan götat-sthlm. är det något spec man ska tänka på innan man ger sig ut på denna typ av färd? Hur lång tid tog det för dig att köra götet-sthlm?

Kör fort som fan, så fartvinden bär upp överkroppen.. ;)
Minns inte vilken tid det tog men jag körde inte överdrivet snabbt och så tog jag en del pauser. Det är väl bästa tipset, små-pauser och sträcka på benen. :)
Kolla olja, kedja och liknande med. 675an slukar ju en del olja. Kanske inte vid vanlig motorvägskörning dock men bra att kolla upp iaf.

Andra, mer erfarna, kanske har mer tips. =)
 
Jag måste sätta mig och köra ner till skåne imorogn, typ 60 mil från sthlm. Såg att du dragit sträckan götat-sthlm. är det något spec man ska tänka på innan man ger sig ut på denna typ av färd? Hur lång tid tog det för dig att köra götet-sthlm?

Måste?! Är väl hur kul som helst :D

Körde Malmö-Stockholm utan nå problem, fortsatte köra ett par timmar i hemma me polarna när jag kommit fram :)

Höll mig på småvägar upp till jönköping sen vart de brassa helvete för att korta tiden på motorväg...

Kolla oljan när du tankar som redan nämnts. Apropå hastighet så drar alla besinstopp ner snittet som fan! :D
 
Jag måste sätta mig och köra ner till skåne imorogn, typ 60 mil från sthlm. Såg att du dragit sträckan götat-sthlm. är det något spec man ska tänka på innan man ger sig ut på denna typ av färd? Hur lång tid tog det för dig att köra götet-sthlm?

Man kan inte tänka nog mycket på att inte hålla upp hela överkroppstyngden med händerna. Det brukar kännas efter en lång körning, så jga håller med Styret; kör fort så håller fartvinden upp mycket av det. Förutom det är det väl att ha extra koll på bilarna runtomkring så att körkortet inte ryker :D
 
Ni som kör mest bana, hur är det med reservdelar, racedelar osv till 675:an?
 
Ni som kör mest bana, hur är det med reservdelar, racedelar osv till 675:an?

Nytt är nog inget större problem, däremot begagnat.
Sökt länge efter extrafälgar och lyckades till slut på tag på 2 st i sverige.
Förvisso finns det en del på ebay.
Problemet med att få tag på beggade ligger nog i att det inte är så vanligt att någon tävlar med en 675a i sverige.
 
Nytt är nog inget större problem, däremot begagnat.
Sökt länge efter extrafälgar och lyckades till slut på tag på 2 st i sverige.
Förvisso finns det en del på ebay.
Problemet med att få tag på beggade ligger nog i att det inte är så vanligt att någon tävlar med en 675a i sverige.

Ålrajt. Låter sannolikt. Tack.
 
Är i tankarna att köpa en 675'a från 06-08 ungefär.

Är det något speciellt man bör tänka på och/eller undersöka vid en provkörning eller när man checkar annonser?
Sker något speciellt innan, under eller efter dessa årsmodeller som kan vara värt att tänka på? (t.ex. att KTM mellan 02-03 fick highflow-topp)

Tack på förhand :)
 
Är i tankarna att köpa en 675'a från 06-08 ungefär.

Är det något speciellt man bör tänka på och/eller undersöka vid en provkörning eller när man checkar annonser?
Sker något speciellt innan, under eller efter dessa årsmodeller som kan vara värt att tänka på? (t.ex. att KTM mellan 02-03 fick highflow-topp)

Tack på förhand :)

06-08, är helt oförändrad 09-, kom det en hel del förändringar, mest synligt är annan toppkåpa med smalare ljusöppningar och svarta kåpor på motorn som tidigare var bruna, i övrigt så blev den lite lättare och fick några hästar till, QS finns till -09 plug and play.

Väljer du en -09 så kolla så det verkligen är den senare versionen, det finns -09or av det tidigare snittet ute då dom bröt mitt i årsmodellen.
 
Alright, tack som tusan för infon!
-09 är nog inte så troligt att det blir däremot, ska vara en billig för sin årgång i såna fall hehe
 
Blås vid besiktning

Hej!

Är det någon som har lite mer erfarenhet av vilka blås man kan ha på vid besiktning. Har för närvarande ett TOR på. Funkar det med db-killer eller måste jag byta tillbaka till orginalet?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top