Triumph Daytona 675-tråden!

Hastighetsmätaren är ju digital så den går tydligen att ändra, lamporna var redan fixade på den då den är reggad i sverige nu. Tänkte om det var något mer som skiljde
 
Last edited:
Tack för tipset ang kraschisar! Ska man ta det där paketet med motorkåpsskydd å hela baletten tro? 3 papp

Kom just hem efter 13 mil på mantorp med actionpics körning, grymt kul! Första bankörningen, kommer blir fler

Sen kom knät ner i backen för första gången :)
 

Bifogat

  • Knäpuck.JPG
    Knäpuck.JPG
    39.7 KB · Visningar: 86
  • untitled1.JPG
    untitled1.JPG
    56.4 KB · Visningar: 92
Är det ingen i stockholmsområdet som försäkrar sin 675:a hos nått annat bolag än IF?
Börjar tröttna på den årliga höjningen på nån tusenlapp :mad:
 
Äntligen fått körkortet och va ute å lufta hojen idag djävlar vilket drag det är. Lite skillnad mot skolans hojar :D

Upptäckte även att det gäller å ta det lite lugnt med passagerare, skjutsa polarn och gjorde min första wheelie ofrivilligt :gnissla
Gick bra fick lite ont i pungen bara när jag slog i tanken vid nedslaget :)
 
Sabla elände! Du har verkligen flyt i livet för närvarande...:mad::krama

Med allt extra godis som satt på den hojen kan jag ju förstå om buset slickar sig runt mungiporna just nu...:död

Buset har i regel inte iq nog att fatta vad dom snor, används väl just nu för bakhjulsträning i hooden, hoppas dom slår ihjäl sig.
 
Tjaba! Har tänkt köpa mig en så'n här Daytona 675-hoj, tycker utseendet är sexigt värre samt vill byta upp mig från min er6:a, som mer och mer börjar kännas som en moped (framförallt när man kör bana). Jag har dock mindre koll på vad en så'n här hoj är värd, tänkte ni kanske kunde hjälpa mig - vad skulle NI pröjsa för dessa hojar? Eller är det bättre att köpa från Tyskland?

Hoj1: http://www.blocket.se/dalarna/Triumph_Daytona_675_33166999.htm?ca=15&w=3

Hoj2: http://www.blocket.se/kristianstad/Triumph_Daytona_675___06_33630608.htm?ca=15&w=3
 
Nån som vet om det är någon skillnad på en engelsk Daytona mot en svensk?
Letar efter en hoj men hittar bara en engelsk som verkar vettig(inte krashad eller överpris) så tänkte kolla skillnader, nackdelar osv...

Är den reggad i Sverige är det ingen skillnad, annars lampor och att hastigheten visas i mph.
 
Högt varvtal

Vad ligger ni på för varvtal med standard-drevning i ca 150 knutar?

Jag ligger på 8000 och ca 12.000 varv vid ca 220 km/h och upplever det som onödigt plågsamt för motorn vid lång-touring.
 
Vad ligger ni på för varvtal med standard-drevning i ca 150 knutar?

Jag ligger på 8000 och ca 12.000 varv vid ca 220 km/h och upplever det som onödigt plågsamt för motorn vid lång-touring.

Skall du ligga och marcha 220 på lång-tourings så är kanske inte Daytonan den hoj du ska ha, inte det den är gjord för.
Har ingen aning om vilket varvtal det ligger på heller.
 
Edit: "Lars" mejlade mig nyss! Leveransproblem från USA. Med ett telefonnummer som inte funkar och inga svar på tidigare mejl, kan man ju bara dra en slutsats. Man är dessvärre luttrad internäthandlarkonsument...

Powercommandern ligger hos svenska tullen nu. Allt verkar väl. Tack för kommentarerna och tipsen ang MC-Online!
 
Snabbskruv/fästen

Jag har tagit bort sidokåpor efter några långa och svettiga timmar så min fråga är om det finns några andra snabbskruv/fästen man kan inköpa än det jävla mickel som sitter som original undertill och fram? :huvet
 
Många med mig som kör Daytona 675 gillar nog att köra lite på bana. Förra året körde jag både med SMC och LMS men i år blir det nog bara SMC eftersom jag flyttat längre bort från Linköping nu. Dock är det inte det som mitt inlägg ska handla om, utan det handlar om försäkring.
Har Triumphs märkesförsäkring precis som förra året. Då var det tillåtet att köra med SMC och jag fick även ok via telefon att köra på LMS trafikövningar (som är upplagda lite som SMC´s kurser med instruktörer som åker med och ger bedömningar efteråt, dock inte teoripass mellan passen) som det kallas. I slutet av säsongen fick jag oroande besked av andra som hade pratat med IF och fått information om att försäkringen inte gällde på LMS trafikövningar. Ringde upp IF igen och fick beskedet att försäkringen inte gällde och att jag fått fel information tidigare. Detta gjorde mig rejält upprörd då jag med andra ord kört oförsäkrad vid 5 olika bantillfällen då jag trott att försäkringen gällt. Fick då informationen att försäkringen BARA gäller om SMC har är ansvarig.
Detta år då jag bara ska köra med SMC, vad jag vet just nu i alla fall, så tänkte jag att jag skulle prata med IF och kolla läget så inget förändrats till i år. Döm om min förvåning när damen på andra sidan luren säger att vår försäkring gäller ej på SMC´s kurser, ENDAST på SMC´s avrostningskurs, ej BKK eller SHK.
Började självklart ifrågasätta detta och förklarade lugnt och sakligt varför jag ville gå kurserna och att jag tyckte det var konstigt att de inte ville främja trafiksäkerheten genom att låta sina försäkrade hojägare utbilda sig i att kunna hantera sin hoj bättre. Damen på IF var väldigt trevlig och höll med om det jag sa men kunde inte på egenhand ta nåt beslut. Hon gick till sin chef för att diskutera men kom tillbaks med samma besked igen. jag gav dock inte upp utan fortsatte diskutera och tog bland annat upp det faktum att t.ex. Folksam t.o.m. har gett rabatt till försäkringstagare om de går SMC kurs minst vart annat år. Hon gick återigen till sin chef och efter flera minuter kom hon tebax och sa att hennes chef sagt ok och att de skulle skriva in i mitt försäkringsbesked att jag hade fått ok att köra SMC´s kurser med giltig försäkring.
Kan bara uppmana alla att kontrollera sina försäkringar då de ändrar villkor varje år och lätt att missa om försäkringen inte gäller längre på bana.
Kör säkert och ha kul alla hojvänner.
Hoppas vi ses på nån bana i sommar och då med giltig försäkring :-)
 
hmm verkar som man får ringa å se till så försäkringen gäller då. Hade tänkt gå lite smc kurser och då vill man ju helst att försäkringen täcker ifall det går åt helvete.

Sökte lite på if:s hemsida och hittade detta

http://www.if.se/web/se/Privat/Rado...en/Batmotor/Pages/Motorforsakring.aspx?page=4

Verkar som den ska gälla, publicerat 26e april men vet ju iof inte om det va förra året eller i år :S
 
Skall du ligga och marcha 220 på lång-tourings så är kanske inte Daytonan den hoj du ska ha, inte det den är gjord för.
Har ingen aning om vilket varvtal det ligger på heller.

Redan i 150 ligger den på ca 8000 varv som sagt, och det är nog ingen ovanlig marschhastighet för många här. Men 8000 varv i 2-3 timmar är även det rätt pressat imo på en så liten motor..

Jag var mest nyfiken på om någon gjort samma betraktelse, finns många andra 600-or som ligger lägger i varv än så out-of-the box från fabrik.
 
Stompgrips

Tips på billiga stompgrips.
Vill ni spara ca 100kr på era stompgrips så betsäll från USA.
Väntar på leverans från http://www.ridersdiscount.com. Kostnad var 55$ ink frakt sedan blir det ju moms på det hela.
Ca kostnad 440kr ink moms.

De har ej genomskinliga på deras hemsida utan man måste betsälla de genomskinliga på följande email forum@ridersdiscount.com

Mvh
Andreas
 
fick försäkringen idag... hade räknat med det årliga 1000kr's påslaget. Blev lite ledsen när jag såg att den hoppat 3,5k från förra året... någon mer som fått liknande höjning? Dom har höjt med 7,5k på tre år nu...
 
Inte haft hoj innan så vet inte nåt om höjning från tidigare år men 15k nånting betalar jag med ifs försäkring
 
Jag betalar något över 13k med IF.
36 år gammal, fyra år gammal hoj samt trafikzon 1.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top