Triumph Daytona 675-tråden!

Detta kaske är något för dig? :) Jag funderar på att beställa lite grejer därifrån, bl.a färg.

Jag har den färgen och har använt den på en skada som fanns när jag köpte hojen och även på en jag själv fixat i sandfållan i Bergskurvan på Sviestad. Ser faktiskt riktigt bra ut men igen blir det ju aldrig som lacken från start. Den är dock inte helt gratis.
 
Är det nån som monterat helsystem på sin daytona? Hur stor blir skillnaden? Bättre botten?

Provkörde en streettriple R idag med arrow helsystem å måste erkänna att jag vart helt såld! Fyfan va den gick! Den var beggad å måste fan ta reda på vad killen gjort med den, kanske drevat om också.
 
Jaha mina vänner, är det ngn som sitter på en vänster styrhalva samt överdel och ev kuts ( Polidom ) ? Vore kanon om jag får köpa!!
Följande är beställt:
-Toppen på vänster gaffelben..( Triumph )
- kåpstag ( grevens )
- ny bak axel ( ebay )
- orginal rutan får återuppstå : )
- tank hade Lelle
- ny fotpinne ( grevens )
Sen hoppas jag att den skall skutta vidare....?
 
Aaah - roligt att Du snickrar ihop pärlan igen! Då kan det inte vara så dåligt ställt med kropp och själ...:)

Är Du noggrann med att det ska vara Polydomcuts kan jag tyvärr inte hjälpa Dig, men senare ikväll fotar och skickar jag lite bilder på en bakcuts som med lite kärlek och spackel kan bli som ny igen.

Sedan har jag ett riktigt mörktonat oanvänt kåpglas som följde med "på köpet" när jag skaffade mina kåpor, det kanske vore ett bättre alternativ än Din originalruta?

Jag lägger med bilder på den tillsammans med de andra.

Tyvärr har jag ingen styrhalva i mitt lite för digra smörgåsbord av reserv- och bra-att-ha-delar, kollat på 675.net? Denna kille hade i varje fall ett par clip-on för 80$, finns säkert fler...

Jaha mina vänner, är det ngn som sitter på en vänster styrhalva samt överdel och ev kuts ( Polidom ) ? Vore kanon om jag får köpa!!
...
Sen hoppas jag att den skall skutta vidare....?
 
Last edited:
Kanske inte helt rätt tråd men jag frågar ändå ::)

Min undran är om någon kör med Diablo supercorsa-däck och vilket lufttryck ni isf kör (gata/bana)?
På Pirellis hemsida så säger de 2.0-2.2 fram och 1.7-1.9 bak (kalltryck), 2.1-2.4 fram & 1.8-2.0 bak (varmtryck) men när jag googlade runt på lite forum så nämnde dom högre tryck, det var dock för gatkörning.

Borde det inte bli större skillnad kall/varm än bara 0.2-0.3 i bakdäcken? :va
 
Kanske inte helt rätt tråd men jag frågar ändå ::)

Min undran är om någon kör med Diablo supercorsa-däck och vilket lufttryck ni isf kör (gata/bana)?
På Pirellis hemsida så säger de 2.0-2.2 fram och 1.7-1.9 bak (kalltryck), 2.1-2.4 fram & 1.8-2.0 bak (varmtryck) men när jag googlade runt på lite forum så nämnde dom högre tryck, det var dock för gatkörning.

Borde det inte bli större skillnad kall/varm än bara 0.2-0.3 i bakdäcken? :va

Trror det är de däcken som sitter på min.
Kör med 2,4 fram och 2,5 bak kallt.
Enligt instruktionsboken.
 
Aaah - roligt att Du snickrar ihop pärlan igen! Då kan det inte vara så dåligt ställt med kropp och själ...:)

Är Du noggrann med att det ska vara Polydomcuts kan jag tyvärr inte hjälpa Dig, men senare ikväll fotar och skickar jag lite bilder på en bakcuts som med lite kärlek och spackel kan bli som ny igen.

Sedan har jag ett riktigt mörktonat oanvänt kåpglas som följde med "på köpet" när jag skaffade mina kåpor, det kanske vore ett bättre alternativ än Din originalruta?

Jag lägger med bilder på den tillsammans med de andra.

Tyvärr har jag ingen styrhalva i mitt lite för digra smörgåsbord av reserv- och bra-att-ha-delar, kollat på 675.net? Denna kille hade i varje fall ett par clip-on för 80$, finns säkert fler...

Nejdå, det behöver inte vara just Polidom! Kalas om du har en högre ruta också!! Hörs sen!
 
Ja då har även jag kommit på att våren är här, i morgon blir det påställning av Daytonan, har bara hunnit en runda på min andra hoj i år så det ska bli gött å höra lite tripel vrål igen.
 
Natten mellan Tors och fredag 5-6 maj så stals min hojj från q-park garaget 55 på nybrogatan i stockholm! En svart 675 a! Heeellllvvvveeeetttteeeee!!!!!!!
Om det är ngn som ser eller hör ngt om ngn som säljer en sån,hör av er!!!
 
Sabla elände! Du har verkligen flyt i livet för närvarande...:mad::krama

Du har ju ett rätt välbevakat garage, finns inte film eller vittnen från stölden? Fick Lisas hoj stå orörd? Klarade Du alla lösa tillbehör (fälgar, verktyg etc)? Med allt extra godis som satt på den hojen kan jag ju förstå om buset slickar sig runt mungiporna just nu...:död

Natten mellan Tors och fredag 5-6 maj så stals min hojj från q-park garaget 55 på nybrogatan i stockholm! En svart 675 a! Heeellllvvvveeeetttteeeee!!!!!!!
Om det är ngn som ser eller hör ngt om ngn som säljer en sån,hör av er!!!
 
Last edited:
Vet nån vilken försäkring som är billigast i Stockholm för 675:an? Är det fortfarande IF eller finns det nått bättre?
Tycker inte om att dom höjer försäkringen till varje år:(
 
Det finns Daytonor med helsystem, men de flesta jag stött på är rejs- eller banhojar som inte hänger i denna tråd.

Str3-motorn har andra kammar och möjligen tyngre vevparti om minnet inte sviker mig, allt för att ge mer kräm i mellanregistret på bekostnad av toppeffekt. Tillsammans med en mer upprätt sittställning ger det ett busigare koncept som gärna viftar med framhjulet i luften i högre grad än 'tonan.

Men sida vid sida är min erfarenhet att Daytona har mer pulver än sin nakna kusin.

Ett helsystem kommer inte att ge Dig mer effekt i mellanregistret, det är designat för rejs och därmed toppeffekt. De som lyckats bäst med att lyfta mellanregistret har nästan alltid utgått från ett originalsystem, kapat det från kollektorn och bak och ersatt kat och EXBV med en 2" rörstump och därefter avslutat med en sidohängd ljuddämpare. Tillsammans med en duktig bänkning har det gett en riktig påverkan på registret ända upp mot toppeffekt.

Medaljens baksida är att hojen låter stenkross, några 95dB vid förbifart (som är kravet på de flesta banor) vet jag ingen som ens kommit i närheten av. Vi talar uppskattningsvis 105+ dB vilket närmar sig en upplevd fördubbling av tillåten nivå.

Därför skulle jag inte rekommendera Dig att gå den vägen, $ per hk blir inte småpotatis. Vill Du ha mer mellanregister och kan skruva - bygg turbo. Kan Du inte skruva - Byt hoj. Tyvärr är nog det den nakna sanningen, i alla fall enligt min erfarenhet...

Mina 2p, lycka till hur än Du gör! :)

Ingen som monterat helsystem? :(
 
:mad::mad::mad: .....
Fan sona MF..... Det skulle bli kul att damma av basebollträd.......



Natten mellan Tors och fredag 5-6 maj så stals min hojj från q-park garaget 55 på nybrogatan i stockholm! En svart 675 a! Heeellllvvvveeeetttteeeee!!!!!!!
Om det är ngn som ser eller hör ngt om ngn som säljer en sån,hör av er!!!
 
Det finns Daytonor med helsystem, men de flesta jag stött på är rejs- eller banhojar som inte hänger i denna tråd.

Str3-motorn har andra kammar och möjligen tyngre vevparti om minnet inte sviker mig, allt för att ge mer kräm i mellanregistret på bekostnad av toppeffekt. Tillsammans med en mer upprätt sittställning ger det ett busigare koncept som gärna viftar med framhjulet i luften i högre grad än 'tonan.

Men sida vid sida är min erfarenhet att Daytona har mer pulver än sin nakna kusin.

Ett helsystem kommer inte att ge Dig mer effekt i mellanregistret, det är designat för rejs och därmed toppeffekt. De som lyckats bäst med att lyfta mellanregistret har nästan alltid utgått från ett originalsystem, kapat det från kollektorn och bak och ersatt kat och EXBV med en 2" rörstump och därefter avslutat med en sidohängd ljuddämpare. Tillsammans med en duktig bänkning har det gett en riktig påverkan på registret ända upp mot toppeffekt.

Medaljens baksida är att hojen låter stenkross, några 95dB vid förbifart (som är kravet på de flesta banor) vet jag ingen som ens kommit i närheten av. Vi talar uppskattningsvis 105+ dB vilket närmar sig en upplevd fördubbling av tillåten nivå.

Därför skulle jag inte rekommendera Dig att gå den vägen, $ per hk blir inte småpotatis. Vill Du ha mer mellanregister och kan skruva - bygg turbo. Kan Du inte skruva - Byt hoj. Tyvärr är nog det den nakna sanningen, i alla fall enligt min erfarenhet...

Mina 2p, lycka till hur än Du gör! :)

Tack för ett jättebra svar!

Turbo blir de fan inte å ingen liter för den delen heller, skulle köra ihjäl mig Direkkt! haha

Gillar kanon kulan som kommer där vid 8-10k istället för literhojarnas drag

Ska ta ut den på bana där den hör hemma snarast! :tummenupp
 
Nån som kan tipsa om var man hittar kraschpuckar till bra pris? Har letat som en galning på ebay men hittar inge vettigt.

Inge kåpkapande å inte från hongkong som tar 3-4 veckor
 
Nån som kan tipsa om var man hittar kraschpuckar till bra pris? Har letat som en galning på ebay men hittar inge vettigt.

Inge kåpkapande å inte från hongkong som tar 3-4 veckor

Också intresserad av kraschuckar til vettig peng.

//Andreas
 
Nån som vet om det är någon skillnad på en engelsk Daytona mot en svensk?
Letar efter en hoj men hittar bara en engelsk som verkar vettig(inte krashad eller överpris) så tänkte kolla skillnader, nackdelar osv...
 
Last edited:
Nån som vet om det är någon skillnad på en engelsk Daytona mot en svensk?
Letar efter en hoj men hittar bara en engelsk som verkar vettig(inte krashad eller överpris) så tänkte kolla skillnader, nackdelar osv...

Får labyta lamporna sedan är hastighetsmätaren i miles istället för km/h.


//Andreas
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top